// جمعه, ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

مسدود شدن قابلیت کراس پلی Borderlands 3 روی پلی استیشن

گیرباکس اعلام کرده که به ‌درخواست 2K، ناشر Borderlands 3 قابلیت کراس پلی را از نسخه‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 این بازی حذف می‌کند.

استودیوی Gearbox Software آپدیتی برای بازی لوتر شوتر Borderlands 3 آماده کرده که با نصب آن قرار بوده قابلیت Cross-play (بازی بین پلتفرمی) روی تمام پلتفرم‌ها فعال شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این موضوع مطابق برنامه‌های گیرباکس پیش نرفته است. رندی پیچفورد، مدیر ارشد اجرایی گیرباکس اخیرا در توییتر اعلام کرده پچی که قابلیت کراس پلی را به بوردرلندز 3 می‌آورد، در حال آماده‌سازی است، ولی دراین‌میان مشکلی وجود دارد و آن این است که کراس پلی این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 مسدود می‌شود.

پیچفورد توضیح می‌دهد که به‌ دلایلی که به‌ نوعی «صدور مجوز» مربوط می‌شود، ناشر بازی که در این مورد 2K است، از گیرباکس خواسته تا پشتیبانی از کراس پلی را از نسخه‌های پلی استیشن Borderlands 3 حذف کند. پیچفورد درخصوص علت دقیق این موضوع توضیح بیشتری ارائه نداده است. البته سونی به این دلیل که یکی از مخالفان سرسخت قابلیت کراس پلی است، نزد بازیکنان شناخته‌شده است.

بااینکه هرروز بازی‌های بیشتری روی پلی استیشن از کراس پلی پشتیبانی می‌کنند، اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که می‌گویند توسعه‌دهندگان برای ارائه‌ی کراس پلی روی کنسول‌های سونی باید از موانع بیشتری بگذرند. اپیک گیمز برای مثال باید به‌خاطر ارائه‌ی قابلیت کراس پلی برای Fortnite روی پلی استیشن، پول بیشتری به سونی بپردازد. البته هنوز نمی‌دانیم که حذف قابلیت کراس پلی Borderlands 3 روی پلی استیشن به دریافت پول بیشتر توسط سونی ربط دارد یا موضوع چیزی دیگری است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده