// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰

سونی به دنبال تصاحب نیمی از بازار کنسول ها با پلی استیشن 5

در جدیدترین اسنادی که سونی برای سرمایه‌گذاران تهیه کرده، اشاره می‌شود که آن‌ها برنامه دارند ازطریق فروش پلی استیشن 5، بیش از ۵۰ درصد سهم بازار کنسول‌ها را به‌دست آورند.

رقابت بین کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن در نسل نهم بسیار داغ‌تر از گذشته شده و دراین‌میان هر دو شرکت مایکروسافت و سونی درتلاش هستند تا سیاست‌هایی اتخاذ کنند تا در نسل جدید پیروز میدان شوند. می‌دانیم با وجود مشکلاتی که در تولید پلی استیشن 5 وجود داشته، این کنسول فروش بسیار خوبی را از زمان عرضه تاکنون تجربه کرده است. پلی استیشن 5 حتی سریع‌تر از تمام کنسول‌های گذشته‌ی سونی فروش کرده و توانسته رکورد پلی استیشن 4 را در این زمینه بشکند. میزان تقاضا برای کنسول نسل نهمی سونی آنقدر بالا است که به محض به‌روزرسانی موجودی پلی استیشن 5 در خرده‌فروشی‌ها، تمام آن‌ها در عرض چند دقیقه فروخته می‌شوند.

حال در جدیدترین اسناد سونی که جهت ارائه به سرمایه‌گذاران تهیه شده، این شرکت برنامه‌های بلندپروازانه‌ی خود را برای فروش کنسول جدید خود شرح داده است. در یکی از صفحات این اسناد اشاره شده که سهم پلی استیشن 4 از بازار کنسول‌ها ۴۵ درصد بوده و سونی قصد دارد ازطریق فروش پلی استیشن 5، آن را بیشتر کرده و بیش از ۵۰ درصد سهم بازار کنسول‌ها را در نسل نهم به‌دست آورد. در این سند همچنین می‌بینیم که سونی پیش‌بینی می‌کند میزان درآمدش از فروش نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها در سال‌های آینده افزایش و از فروش نسخه‌ی فیزیکی آن‌ها کاهش یابد.برنامه سونی برای کسب سهم ۵۰ درصدی از بازار کنسول‌ها

در گوشه‌ی سمت راست برنامه سونی برای کسب سهم بیش از ۵۰ درصدی از بازار کنسول‌ها ز طریق فروش پلی استیشن 5 در قالب نمودار دایره‌ای نشان داده شده است

البته به‌نظر می‌رسد که سونی در تصاحب ۵۰ درصد سهم بازار کار سختی در پیش داشته باشد. از طرفی مایکروسافت و ایکس باکس را داریم که از دوران کنسول ایکس باکس وان دچار تغییراتی اساسی شده و حالا با سرویس‌های گیمینگ و استودیوهای زیرمجموعه‌ی متنوع خود، رقیب سرسختی برای سونی به حساب می‌آید. در طرف دیگر نینتندو را داریم که با فروش عالی نینتندو سوییچ ثابت کرده همچنان یکی از ستون‌های اصلی صنعت کنسول‌های بازی به شمار می‌رود.

برنامه‌ی سونی برای کسب سهم بیش از ۵۰ درصدی از بازار خبر خوشی نه‌تنها برای طرفداران پلی استیشن، بلکه برای سایر بازیکنان محسوب می‌شود. رقابت داغی در نسل نهم بین سونی و رقبایش شکل خواهد گرفت و سونی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا در نسل نهم دست برتر را پیدا کند و این یعنی بازی‌ها و سرویس‌های بهتر برای طرفداران سونی، مایکروسافت و نینتندو.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی برنامه‌ی سونی برای تصاحب سهم ۵۰ درصدی از بازار کنسول چیست؟ فکر می‌کنید چه کارهایی باید انجام دهد که به این هدف برسد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده