// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۸

برنامه های سونی برای رسیدن به میلیون ها گیمر فراتر از کنسول پلی استیشن

سونی می‌داند که تمامی محصولات آن اکنون در مجموع حدودا با ۱۶۰ میلیون نفر ارتباط گرفته‌اند. اما این عدد احتمالا طی چند سال با کارهایی همچون توجه درست و به‌جا به بازار موبایل به یک میلیارد می‌رسد.

مطابق جدیدترین گزارش رسمی، پلی استیشن با مدیریت جیم رایان اکنون در حال سپری کردن موفق‌ترین دوران خود در تاریخ شرکت سونی است. همچنین می‌دانیم که شرکت سونی طی سه سال آینده قصد خرج کردن حدودا ۱۸.۳۹ میلیارد دلار فقط روی سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک برای گسترش تعداد مخاطب‌های انواع‌واقسام سرویس‌های خود را دارد؛ پولی که بخش زیادی از آن متعلق به پلی استیشن است. اما در عین اهمیت داشتن فراوان کنسول‌های پلی استیشن، لوازم جانبی آن‌ها همچون پلی استیشن وی آر جدید سونی و صد البته انواع‌واقسام بازی‌هایی که برای PS5 عرضه خواهند شد، سونی برنامه‌های دیگری را نیز برای گسترش یافتن دنبال می‌کند.

یکی از روش‌های اصلی این گسترش یافتن پلی استیشن موردی نیست جز رساندن بسیاری از  بازی‌های اختصاصی محبوب به تعداد بسیار بیشتری از گیمرها. مثلا سونی با عرضه‌ی بعضی از بازی‌های انحصاری/اختصاصی نسبتا قدیمی‌شده‌ی خود روی کامپیوترهای شخصی این کار را انجام می‌دهد. زیرا هم فروش آن بازی‌ها طبیعتا پس از مدتی روی کنسول تقریبا متوقف می‌شود و هم تعداد فراوانی از گیمرهای PC هستند که هرگز سراغ کنسول‌های بازی نمی‌آیند. این وسط همه می‌دانند که بازار بازی‌های موبایل به شکلی باورنکرنی و توقف‌ناپذیر در حال گسترش یافتن است و تعداد بسیار بسیار زیادی از گیمرهای بازی آیفون و بازی اندروید هرگز سراغ کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها نخواهند رفت.

طرح خاص و زیبا از لوگو پلی استیشن سونی روی پس زمینه آبی با رنگ سفید

در نتیجه سونی به مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر دنیای بازی‌های ویدیویی، در آینده‌ی نزدیک بعضی از فرنچایزهای محبوب خود را با بازی‌های موبایل مناسب به گوشی‌های هوشمند می‌آورد تا میلیون‌های گیمر جدید و متفاوت پیدا کند. البته به شکلی واضح قرار نیست دقیقا همان بازی‌های عرضه‌شده برای کنسول‌های پلی استیشن یا کامپیوترهای شخصی روی موبایل‌ها اجرا شوند. بلکه جیم رایان می‌خواهد بازی‌های موبایل دقیقا به درد همین پلتفرم بخورند و تکمیل‌کننده‌ی جامعه‌ی گیمرهای مجموعه بازی‌های معروف پلی استیشن باشند.

رایان که نزدیک به سه دهه سابقه‌ی حضور در سونی را دارد و اکنون مدیر اجرایی و رئیس برند پلی استیشن است، در این رابطه توضیح می‌دهد: «در طول بیشتر از ۲۵ سال گذشته، استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن مجموعه‌ای غنی از IPهای مختلف را خلق کردند؛ بازی‌هایی که تجربه‌هایی غوطه‌ورکننده و احساس‌برانگیز را تحویل گیمرهای پلی استیشن دادند و آن‌ها را به سفرهای مختلف بردند.

ما به چگونگی گسترش جامعه‌ی گیمرهای این بازی‌ها فکر کردیم و در آزمون‌وخطاهای خود به موفقیت‌های اولیه در ارائه‌ی بازی‌ها و نرم‌افزارهای پلی استیشن به موبایل رسیدیم. پس در حال گشت‌وگذار داخل پلتفرم موبایل هستیم تا با میلیون‌ها گیمر بیشتر ارتباط برقرار کنیم؛ با بازی‌های موبایل برای فرنچایزهای اختصاصی/انحصاری ما که می‌توانند تکمیل‌کننده‌ی جامعه‌ی بازی‌های AAA و بازی‌های آنلاین و سرویس‌محور سونی باشند».

لوگو رسمی و جذاب پلی استیشن سونی با رنگ سفید روی بک گراند سیاه

به‌گفته‌ی جیم رایان هدف تمامی این برنامه‌ها، افزایش تعداد مخاطب‌های سونی است؛ تا تعداد بسیار زیادی از گیمرهای جدید قدم به خانواده‌ی پلی استیشن بگذارند

سونی می‌تواند روش‌های مختلفی برای آوردن انواع‌واقسام بازی‌های خود به گوشی‌های هوشمند داشته باشد. مثلا مجموعه بازی Twisted Metal و سری بازی Gran Turismo به شکلی واضح توانایی عرضه به‌عنوان بازی‌های ریسینگ متفاوت روی موبایل‌ها را دارند. از آن سو مجموعه بازی کیلزون می‌تواند یک مولتی‌پلیر پرمخاطب جذاب در قالب بازی آیفون و بازی اندروید داشته باشد.

جیم رایان به این شکل صحبت‌های تازه‌ی خود را به اتمام می‌رساند: «ما در حال کاوش کردن بازار بازی‌های موبایل با برخی از مجموعه‌های معرکه‌ی پلی استیشن هستیم. پس لطلفا منتظر بمانید. با سرمایه‌گذاری روی مجموعه بازی‌های خود، همکاری‌های گروهی داخل شرکت سونی و سرمایه‌گذاری روی تجربه‌های اجتماعی و بازار موبایل، ما هیجان‌زده هستیم که فرصت گسترش جامعه‌ی مخاطب‌های خود را داریم و آماده‌ی استقبال از میلیون‌ها گیمر جدید با ورود آن‌ها به خانواده‌ی پلی استیشن می‌شویم».


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده