نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷

سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد دلاری سونی در برنامه‌های استراتژیک این شرکت

سونی به‌تازگی اعلام کرده که در طول سه سال آینده، بالغ بر ۲ تریلیون ین معادل ۱۸.۳۹ میلیارد دلار را در سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک این شرکت هزینه خواهد کرد.

سخنگوی شرکت سونی در گزارش روز چهارشنبه‌ی خود اعلام کرده که این شرکت در طول سه سال پیش رو، نزدیک به ۲ تریلیون ین را در حوزه‌های مختلف استراتژیک از جمله گسترش مخاطبان سرویس‌های بازی و سرگرمی این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. در این بیانیه اعلام شده که این شرکت قصد دارد حضور خود در زمینه موبایل و سرویس‌های آنلاین را پررنگ‌تر کرده و در این راه یک هدفگذاری بزرگ را دنبال می‌کند؛ رشد جامعه‌ی کاربران سرویس‌های بازی و سرگرمی این شرکت از ۱۶۰ میلیون به یک میلیارد مشترک.

براین اساس سونی تجارت الکترونیکی خود را بیشتر روی فیلم‌، بازی و سایر محتوایی که ازطریق پلتفرم‌های اختصاصی این شرکت مانند پلی استیشن به فروش می‌رساند، متمرکز خواهد کرد. این شرکت هم‌اکنون با حجم بالایی از تقاضا برای کنسول‌های پلی استیشن 5 مواجه بوده و در تلاش برای پاسخ به این نیاز بازار است. هرچند کمبود جهانی تراشه‌های الکترونیکی موجب شده تا سونی قادر به پاسخگویی تمام و کمال به این حجم از تقاضا نباشد. کنسول‌های پلی استیشن از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ترغیب کاربران برای عضویت در سرویس‌های آنلاین این شرکت است که در رأس اولویت‌های سونی قرار دارد.

کنسول پلی استیشن ۵

سونی در آغاز سال مال جاری خود که از اول آوریل ۲۰۲۱ آغاز شده، هدف خود را فروش ۱۴.۸ میلیون واحد کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان قرار داده است. اخیراً گروه تحقیقات آماری Ampere Analysis گزارش داده که ۲.۸۳ میلیون پلی استیشن 5 در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی فروخته شدند. مجموع تعداد ایکس باکس سری ایکس‌ها و ایکس باکس سری اس‌های فروش‌رفته در همین بازه‌ی زمانی نیز ۱.۳۱ میلیون دستگاه است. در نتیجه فروش پلی استیشن 5 سونی طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بیشتر از دو برابر مجموع فروش ایکس باکس‌های نسل ۹ مایکروسافت بود.

همچنین PS5 در مقایسه با PS4 در این بازه زمانی از نظر تعداد نرم‌افزار‌های فروخته شده، ۱۱ درصد فروش بیشتری داشته است. همچنین کاربران پلی استیشن ۵ نسبت به پلی استیشن ۴ در مدت مشابه پس از عرضه‌ی این کنسول میزان ۸۱ درصد زمان بیشتری را روی کنسول‌‌های خود گذرانده‌اند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع reuters
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده