// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰

فروش بیشتر بازی های PS5 نسبت به PS4 طی ۵ ماه اول

سونی اخیر طی مصاحبه‌ای از عملکرد بهتر پلی‌استیشن 5 نسبت به پلی‌استیشن 4 طی ۵ ماه اول عرضه این کنسول‌ها صحبت کرده است.

عوامل سونی طی مصاحبه‌ای که با رسانه Wired داشتند به عملکرد بهتر پلی‌ استیشن 5 نسبت به پلی‌استیشن 4 طی ۵ ماه اول اشاره کردند. به‌این ترتیب PS5 در مقایسه با PS4 در این بازه زمانی از نظر تعداد نرم‌افزار‌های فروخته شده، ۱۱ درصد فروش بیشتری داشته است. همچنین کاربران پلی استیشن ۵ نسبت به پلی استیشن ۴ در مدت مشابه پس از عرضه‌ی این کنسول میزان ۸۱ درصد زمان بیشتری را روی کنسول‌‌های خود گذرانده‌اند.

مشخص است که این میزان تفاوت میان دو نسل کنسول تا حدودی مربوط‌به‌دلیل شیوع ویروس کرونا می‌شود که باعث شده است مردم مدت زمان زیادتری را در خانه بگذرانند. طبق این مقاله، میزان زمان بازی در سراسر سیستم‌عامل‌های پلی استیشن در مارس سال ۲۰۲۱ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر بوده است. کارولینا میلانزی، تحلیلگر، برای WIRED توضیح داد: «آنچه شما می‌بینید همان تقاضای زیادی است که در طی همه گیری ویروس کرونا برای همه جنبه‌های لوازم الکترونیکی مصرفی مثل تلویزیون و کنسول مشاهده کرده‌ایم. ما بیش از گذشته آنلاین بوده‌ایم.»

سونی مشتاق است هرچه سریع‌تر این کمبود را برطرف کند. درحالی‌که این شرکت همچنان در مورد افزایش قیمت پلی استیشن ۵ موجود در بازار ساکت مانده است، اما آن‌ها امیدوار هستند که بتوانند مشکل کمبود پلی استیشن 5 و نوسانات قیمت را حل کنند.

جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی سرگرمی‌های تعاملی سونی، در صحبت با WIRED گفت: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم. ما امیدواریم که شاهد افزایش تولید کنسول در تابستان، و همچنین ادامه دار شدن آن در نیمه دوم سال میلادی باشیم. ما امید داریم که شاهد نوعی بازگشت به حالت عادی از نظر تعادل بین عرضه و تقاضا در آن دوره باشیم.»

هرچند این خبر خوشحال کننده است، اما چندی پیش گزارش شده است هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، در جلسه‌ای که با تحلیل‌گران بازار داشت، بیان کرد که کمبود عرضه پلی استیشن ۵ احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت و دلیل این امر این است که تقاضای مصرف‌کننده هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن نشان نداده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده