// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲

فروش بیشتر PS5 نسبت به ایکس باکس های جدید در سه ماهه اول ۲۰۲۱

براساس تحقیقات Ampere Analysis تعداد پلی استیشن 5های فروش‌رفته در جهان طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ حدودا دو برابر بیشتر از تعداد کل ایکس باکس سری ایکس‌ است.

مطابق آخرین آمار منتشرشده، کنسول پلی استیشن 5 سونی همچنان سریع‌ترین فروش بین تمام کنسول‌های بازی عرضه‌شده در تاریخ ویدیوگیم را دارد. به این معنی که تا به امروز در دنیا یک کنسول بازی وجود نداشت که در چند ماه نخست عرضه‌ی خود به اندازه‌ی پلی استیشن 5 فروخته باشد. درحالی‌که هنوز شرکت سونی در رساندن پلی استیشن 5 به اندازه‌ی درخواست گیمرها به بازار با مشکلاتی مواجه است.

گروه تحقیقات آماری Ampere Analysis می‌گوید که ۲.۸۳ میلیون پلی استیشن 5 در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی فروخته شدند. مجموع تعداد ایکس باکس سری ایکس‌ها و ایکس باکس سری اس‌های فروش‌رفته در همین بازه‌ی زمانی نیز ۱.۳۱ میلیون دستگاه است. در نتیجه فروش پلی استیشن 5 سونی طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بیشتر از دو برابر مجموع فروش ایکس باکس‌های نسل ۹ مایکروسافت بود.

تحلیل‌گر گروه Ampere Analysis می‌گوید: «کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت از موجودی محدود و غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان بعدی به فروش رسیدن آن‌ها به مردم رنج می‌برند. سونی خوشحال خواهد بود که سهم شرکت از بازار کنسول‌های بازی از نسل پلی استیشن 4 در حال انتقال پیدا کردن به نسل جدید است. اما در وضعیت فعلی بازار، اندازه‌گیری و برآورده ساختن میزان درخواست مردم برای کنسول بسیار سخت به نظر می‌رسد». این وسط باید به یاد داشت که مایکروسافت همچنان برخلاف سونی آمار رسمی فروش کنسول‌های بازی خود را اعلام نمی‌کند.

نمای روبه روی کنسول نینتندو سوییچ لایت آبی رنگ

در همین حین Ampere Analysis باور دارد که نینتندو توانست طی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی با ۱۲ درصد رشد نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰، در مجموع ۵.۸۶ میلیون کنسول نینتندو سوییچ را به بازار برساند؛ عددی که بزرگ‌تر از مجموع فروش کنسول‌های نسل ۹ مایکروسافت و سونی در همین بازه‌ی زمانی است. تحلیل‌گر گروه Ampere Analysis در پایان می‌نویسد: «سوییچ همچنان در این شرایط طی سال ۲۰۲۱ بیشتر از کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت می‌فروشد. چون در نقطه‌ی اوج بازه‌ی عرضه‌ی کنسول قرار دارد و عملکردی بسیار قدرتمند را در بازار به نمایش گذاشته است».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده