نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹

سرفیس دوئو در نقش کنسول دستی ایکس باکس

با اضافه شدن پشتیبانی از Xbox Cloud Gaming در آپدیت نرم‌افزاری جدید مایکروسافت سرفیس دوئو، می‌توان از نمایشگر دوم این دستگاه به‌عنوان یک کنترلر ایکس باکس استفاده کرد.

مایکروسافت آپدیت جدیدی را برای گوشی‌های Microsoft Surface Duo منتشر کرده که با اضافه کردن پشتیبانی از قابلیت کلاود گیمینگ، عملاً این گوشی تاشو را به یک کنسول دستی ایکس باکس تبدیل می‌کند. با اجرای یکی از بازی‌های Xbox Cloud Gaming روی این دستگاه، می‌توانید از نمایشگر دوم آن به‌عنوان یک کنترلر تاچ اسکرین استفاده کنید؛ به طوری که سرفیس دوئو در نگاه اول بیشتر به دستگاهی که به‌طور ویژه برای کاربری گیمینگ ساخته شده، به نظر می‌رسد.

به منظور استفاده از بازی‌های مجموعه ایکس باکس کلاود گیمینگ، به خرید یک اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌هایی مانند Gears 5، River City Girls، Nier: Automata، Dead Cells، Tell Me Why، Spiritfarer، Sea of Thieves و چندین بازی دیگر هستید، خرید گوشی‌های سرفیس دوئو می‌تواند از ارزش بالاتری برخوردار باشد.

تجربه بازی های ایکس باکس کلاود گیمینگ روی Surface Duo

پانوس پنای، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت با انتشار تصویری از عملکرد گوشی سرفیس دوئو در هنگام اجرای یکی از بازی‌های ایکس باکس، جزئیات بیشتری را در این خصوص با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است. براساس گزارش نشریه The Verge، درحال حاضر می‌توان از این کنترلر لمسی در ۶۶ بازی مختلف استفاده کرد؛ رقمی که وعده «بیش از ۵۰ بازی» پانوس پنای در توییت اخیر او را تأیید می‌کند.

درحالی که سونی تاکنون کنسول‌هایی مانند PSP و PS Vita را روانه بازار کرده و نینتندو نیز با کنسول‌ سوییچ مرزهای موفقیت را جابه‌جا می‌کند، مایکروسافت هیچوقت تلاشی برای ورود به رقابت در بازار کنسول‌های دستی نکرده است. اما می‌توان تصور کرد روزی شعار «همه جا بازی کنید» این شرکت، درنهایت به قدم گذاشتن آن‌ها به حوزه‌ کنسول‌های قابل حمل منجرشود.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت رسمی ایکس باکس، فهرست کامل بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس را که می‌توان در نمایشگرهای لمسی تجربه کرد ملاحظه کنید. در پایان نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده