// جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۵

امکان تجربه‌ بازی Gears of Wars 3 روی پلی استیشن 3

فردی که سال گذشته خبر از وجود نسخه‌ای از بازی Gears of War 3 برای کنسول پلی استیشن 3 داده بود، حالا فایل‌های آن را برای دانلود در دسترس عموم قرار داده است.

اواخر اردیبهشت سال گذشته بود که از طرف فردی به نام PixelButts که خود را هکر سابق می‌خواند، خبر رسید نسخه‌ای آزمایشی و فراموش‌شده‌ای از بازی Gears of War 3 در سال‌های پیش برای پلی استیشن 3 توسعه داده شده بود. در همان زمان که این خبر منتشر شد، ویدیوی ۸ ساعته‌ای نیز از گیم‌پلی بیلد پلی استیشن 3 گیرز آو وار 3 منتشر شد که در آن غیر از چند باگ، مشکل دیگری دیده نمی‌شد. پس از یک سال این ویدیو هنوز در یوتیوب موجود است و اپیک گیمز آن را حذف نکرده است.

حال به‌ مناسبت ۱۰ ساله شدن بیلد پلی استیشن 3 این بازی، PixelButts آن را در وب‌سایت archive.org برای دانلود به اشتراک گذاشته است. البته برای تجربه‌ی Gears of War 3 نسخه‌ی PS3 باید آن را روی کیت توسعه‌ی این کنسول اجرا کرد. اپیک گیمز قبلا تایید کرده بود که بیلد پلی استیشن 3 این بازی واقعا وجود دارد؛ گرچه هیچ‌وقت قرار نبوده برای استفاده‌ی عمومی منتشر شود. آن‌ها می‌گویند این نسخه از بازی «حاصل فرایند تست داخلی این شرکت روی موتور آنریل انجین 3 بوده که در آن از دو بازی Gears of War و آنریل تورنومنت استفاده شده بود» و اینکه «هیچ‌وقت قرار نبوده به محصولی واقعی برای پلی استیشن 3 تبدیل شود.»

PixelButts ضمن اعلام اینکه فایل این نسخه از Gears of War 3 را منتشر کرده، می‌گوید از آن «پشتیبانی فنی نخواهد کرد» و «به سوالات کاربران نیز درباره‌ی آن پاسخ نخواهد داد.» البته او با زیر پا گذاشتن حرف خود به چند سؤال در توییترش جواب داده است. او توضیح می‌دهد: «این نسخه‌ی آرشیوشده‌ی فایل اصلی است که در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۱ (۲۹ اردیبهشت ۹۰) برای Gears of War 3 و روی کنسول پلی استیشن 3 ساخته شد. این بیلد در اصل در جریان نوعی تست موتور بازی‌سازی توسعه داده شد و ۱۰ سال پیش به بیرون درز کرد و بدون اینکه استفاده‌ای از آن شود، بین کلکسیونرها و افراد مختلف دست‌به‌دست می‌شد.»

او در ادامه می‌گوید: «من اولین کسی بودم که ۹ سال پیش از این فایل‌ها استفاده کردم و تصمیم گرفتم که حالا وقتش است که آن را به‌مناسبت سالگرد ۱۰ سالگی ساخته شدنش منتشر کنم. تا به امروز، این فایل‌ها تنها نسخه‌ی رسمی ساخته‌شده توسط اپیک گیمز برای پلی استیشن 3 است و دیگر نسخه‌ها با استفاده از کدهای منبع درزکرده ساخته شده‌اند.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده