// جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

تغییر بخش PvP بازی Overwatch 2 در مقایسه با نسخه اول

به‌تازگی لایو استریم بلیزارد اینترتینمنت با محوریت بازی Overwatch 2 پخش شد و در جریان آن اطلاعاتی از بخش PvP بازی منتشر شد.

مدتی پیش بود که اعلام شد شرکت بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment)، سازنده و ناشر مجموعه Overwatch، یک لایو استریم با محوریت بازی Overwatch 2 را برگزار خواهد کرد. این در حالی است که به‌تازگی این لایو استریم پخش شد و اطلاعاتی از حالت PvP بازی در دسترس قرار گرفت.

آرون کلر، کارگردان Overwatch 2، در جریان این لایو استریم اعلام کرد که حالت PvP بازی Overwatch 2، به‌جای اینکه همانند نسخه پیشین به‌صورت ۶ در مقابل ۶ نفر باشد، به‌صورت ۵ در مقابل ۵ نفر یا به اصطلاح 5v5 خواهد بود. آرون کلر دراین‌باره می‌گوید «دلایل زیادی برای این تصمیم وجود داشت. اگر به این موضوع فکر کنید، اتفاقات زیادی در یک مسابقه اورواچ رخ می‌دهد و ما همیشه می‌خواستیم که مبارزات بازی ما ساده و قابل فهم باشد. بااین‌حال بعضی وقت‌ها شرایط سختی به‌وجود می‌آمد و نمی‌توانستی متوجه شوی که ۱۱ بازیکن دیگر در زمین مبارزه مشغول انجام چه کاری هستند. حذف کردن دو عدد از آن‌ها، همه چیز را ساده‌تر کرده است.»

در اوایل عرضه بازی اورواچ، شاهد این بودیم که بازیکنان به‌صورت آزاد در مسابقات و حالت‌های بازی شرکت و هربازیکن قهرمان مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند. این در حالی است که سال ۲۰۱۹، سیستم به حالت رنکد بازی Overwatch اضافه شد که در جریان آن کاربران باید نقش خود در بازی را انتخاب و سپس وارد سیستم Matchmaking می‌شدند. ازاین‌رو دو تانک، دو Dps و دو هیلر نقش‌هایی بودند که بازیکنان درقالب آن‌ها قرار می‌گرفتند.

آرون کلر اعلام کرده که با 5v5 شدن بازی Overwatch 2 و ازطرفی «قرار گرفتن تانک‌ها در قالب یک مشکل» باعث شد تا یکی از تانک‌های بازی را حذف کنیم. به‌عبارتی، هر تیم در نسخه دوم تنها یک تانک خواهد داشت. ساختار فعلی باعث شده تا اورواچ به سختی و آرامی قابل فهم باشد؛ موردی که تیم سازنده امیدوارد است در Overwatch 2 تغییر پیدا کند.

بازی Overwatch 2 در سال ۲۰۱۹ معرفی و در جریان لایو استریم اخیر، بخشی از گیم‌پلی PvP بازی پس از سه سال به نمایش گذاشته شد. علاقه‌مندان می‌توانند لایو استریم برگزار شده بلیزارد از بازی Overwatch 2 را از یوتیوب تماشا کنند.

تماشا از یوتیوب


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده