// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵

رسیدگی به چند پرونده حقوقی علیه سی دی پراجکت در یک دادگاه مشترک

چهار پرونده‌ی شکایت که پس از عرضه‌ی پرحاشیه‌ی Cyberpunk 2077 علیه سی‌دی پراجکت تشکیل شده بودند، حالا در یکدیگر ادغام شده و در دادگاهی مشترک تحت رسیدگی قرار می‌گیرند.

طبق جدیدترین اخبار، چهار پرونده‌ی حقوقی که به‌دلیل مشکلات پس از عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 در ماه‌های گذشته علیه شرکت CD Projekt (شرکت مادر استودیو CD Projekt Red) تنظیم شده بودند، حالا با یکدیگر ادغام شده‌اند. سی‌دی پراجکت به‌تازگی تایید کرده که پس از ادغام این پرونده‌ها در یکدیگر، شاکی یکی از این پرونده‌ها به‌عنوان شاکی اصلی و نماینده‌ی تمام شاکی‌ها تعیین شده و در نتیجه به احتمال زیاد به هر چهار پرونده‌ی شکایت در دادگاهی مشترک رسیدگی خواهد شد.

موضوع شکایت این پرونده‌ها به عملکرد پرمشکل و ضعیف سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های نسل هشتمی و همچنین حذف این بازی از روی فروشگاه پلی استیشن مربوط می‌شود که به کاهش ۱۵ درصدی در ارزش سهام سی‌دی پراجکت در روز ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۹۹) انجامید. درمیان پرونده‌های شکایت علیه این شرکت لهستانی، حداقل دو پرونده از طرف سهام‌داران آمریکایی آن‌ها تنظیم شده که ادعا می‌کنند این شرکت اطلاعات گمراه‌کننده‌ای درباره‌ی کیفیت واقعی سایبرپانک 2077 روی کنسول‌ها به سرمایه‌گذاران خود ارائه داده و این کار نه‌تنها باعث وارد آمدن ضرر هنگفتی به سهام‌داران شده، بلکه قوانین فدرال را نیز نقض کرده است.

Cyberpunk 2077

طبق اولین پرونده‌ی شکایتی که در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر-دی ۹۹) تشکیل شد، سی‌دی پراجکت اظهارات و اطلاعات غلط یا گمراه‌کننده‌ای درباره‌ی وضعیت کیفی سایبرپانک 2077 ارائه داده و این موضوع را که این بازی «به‌دلیل باگ‌های بی‌شماری که دارد، تقریبا روی کنسول‌های نسل هشتم ایکس باکس و پلی استیشن غیرقابل بازی است»، با سهام‌داران درمیان نگذاشته است. در ادامه‌ی این شکایت عنوان شده پس از تصمیم سونی مبنی بر حذف سایبرپانک 2077 از پلی استیشن استور، سایر پلتفرم‌ها نیز شروع به پس دادن پول خریداران این بازی کردند و این موضوع «ضربه‌ای مالی و حیثیتی» به سی‌دی پراجکت وارد کرده که سهام‌داران را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است.

سی‌دی پراجکت می‌گوید «محتوای» دومین پرونده‌ی شکایتی که در ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی-بهمن ۹۹) علیه آن‌ها تشکیل شده، «از نظر موضوع و گستردگی» به پرونده‌ی اولیه در ماه دسامبر ۲۰۲۰ شبیه است. سی‌دی پراجکت در ماه دسامبر گذشته بیانیه‌ای در واکنش به شکایت‌های طرح‌شده علیه خود منتشر کرد که در آن می‌گفت آن‌ها «هر کاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد تا از خود دربرابر این ادعاها دفاع کند.»

چهره خسته جانی سیلورهند با بازی کیانو ریوز در والپیپر بازی سایبرپانک 2077

البته باید گفت که با وجود تمام مشکلاتی که عرضه‌ی پر از جنجال سایبرپانک 2077 برای سی‌دی پراجکت به همراه داشته، این بازی فروش خوبی را تجربه کرده است. البته سی‌دی پراجکت رد برآورد می‌کند بخشی از درآمدی که از فروش Cyberpunk 2077 کسب کرده، به‌دلیل پس دادن نسخه‌های بازی توسط بازیکنان کاهش پیدا کرده و می‌کند. سایبرپانک 2077 از زمان عرضه تاکنون آپدیت‌های زیادی دریافت کرده که همگی در راستای رفع مشکلات بازی منتشر شده‌اند. بزرگ‌ترین آپدیت آن نیز نسخه‌‌‌ی 1.2 بود که چند ماه پیش منتشر شد و بیش از ۵۰۰ تغییر را شامل رفع باگ‌ها، آپگریدهای گرافیکی و بهبود پایداری به بازی می‌آورد. سی‌دی پراجکت همچنین اخیرا ادعا کرده که تنها درصد کوچکی از بازیکنان، سایبرپانک 2077 را ازطریق برنامه‌ی رسمی این استودیو پس داده‌اند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده