// چهار شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱

همکاری دو نهاد ویدیو گیمی برای حمایت از بازی‌ های مستقل در E3 2021

دو انجمن «نرم‌افزارهای سرگرمی» و «بازی‌سازان بین‌المللی» نوعی همکاری را با یکدیگر در راستای حمایت از بازی‌های ایندی در E3 2021 شروع کرده‌اند که می‌تواند در سال‌های آینده گسترش پیدا کند.

طبق جدیدترین اخبار، انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی (ESA) که یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه E3 است، اعلام کرده که همکاری جدیدی با انجمن بازی‌سازان بین‌المللی (IGDA) آغاز کرده‌ که هدفش حضور پررنگ‌تر بازی‌سازان و بازی‌های مستقل در E3 2021 است. گفتنی است که این همکاری قرار است همزمان با شروع رویداد E3 امسال که بین ۱۲ تا ۲۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۵ خرداد) به‌صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شود، آغاز شود. دو طرف همچنین قصد دارند حمایت خود را از بازی‌های مستقل در رویداد‌های E3 سال‌های آینده ادامه و گسترش دهند.

استنلی پیر لوییس، مدیر ارشد اجرایی ESA درخصوص این همکاری می‌گوید: «ما در حال تغییراتی در جنبه‌های مختلفی از E3 هستیم که بخشی از این تغییرات شامل تعامل بیشتر با بازی‌سازان ایندی و ارائه‌ی فرصت‌هایی می‌شود که به آن‌ها و آثارشان کمک کند در سطحی جهانی مورد توجه قرار بگیرند. بازی‌سازان مستقل بخش مهمی از صنعت بازی هستند و ما قرار است خدمات خود را گسترش دهیم تا به این دسته از بازی‌سازان فرصت دهیم کار خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند و از این موضوع بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستیم.»

پخش زنده مراسم E3 2021 روی گوشی

تمام کسانی که در هر مقیاسی دست به ساخت بازی ویدیویی می‌زنند، می‌توانند در نهاد غیرانتفاعی IGDA عضو شوند و همکاری جدید با ESA به اعضای این نهاد کمک می‌کند تا آثار خود را در یکی از مهم‌ترین رویدادهای گیمینگ جهان به نمایش بگذارند. همچنین این‌طور که به‌نظر می‌رسد، اعضای IGDA قرار است «پکیج‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای در E3 2021 دریافت کنند.» البته هیچ‌یک از دو نهاد مذکور اشاره‌ای نکرده‌اند که این فرصت‌ها شامل چه مواردی می‌شود. بازی‌های مستقل درگذشته معمولا در رویدادهای E3 ناشرهای بزرگ مانند سونی و مایکروسافت معرفی می‌شدند.

حال که E3 سال ۲۰۲۱ قرار است به‌کلی مجازی برگزار شود، تقریبا تمام رویدادهای آن از جمله کنفرانس‌های مطبوعاتی، معرفی بازی‌ها، اخبار جدید و مصاحبه با میهمانان ویژه همگی باید به‌صورت آنلاین استریم شوند. E3 همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود که امسال میزبان نوعی پورتال مجازی و یک اپلیکیشن پشتیبان خواهد بود که در آن‌جا توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را به‌صورت مجازی به مردم نشان دهند. علاوه‌بر این، نمایش بازی‌ها به‌صورت آنلاین هزینه‌ی رفت‌و‌آمد به محل برگزاری نمایشگاه و برپایی غرفه برای بازی‌سازان ایندی را حذف و در نتیجه شرکت این دسته از افراد را در E3 آسان‌تر و قابل دسترس‌تر می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این همکاری چیست؟ آیا از آن حمایت می‌کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده