// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸

احتمال عرضه بازی‌ های بیشتر از پلی استیشن روی استیم

صفحه‌ی اختصاصی استودیوهای پلی استیشن روی استیم راه‌اندازی شده و در آن تعداد نسبتا زیادی بازی و بسته‌ی الحاقی فهرست شده که فعلا تنها تقریبا نصف آن‌ها در این صفحه قابل مشاهده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، صفحه‌ی اختصاصی پلی استیشن در فروشگاه استیم راه‌اندازی شده است. گفتنی است که صفحه‌های اختصاصی (Curator) در استیم به افراد، شرکت‌ها یا رسانه‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و محتوای ویدیوگیمی دلخواه یا اختصاصی خود را که روی استیم موجود هستند، تبلیغ کنند. شرکت‌ها معمولا از صفحه‌ی اختصاصی خود در استیم برای جمع‌‌آوری، نمایش و فروش تمام بازی‌هایشان در یک مکان واحد استفاده می‌کنند.

صفحه اختصاصی پلی استیشن در استیم

حال که صفحه‌ی استودیوهای پلی استیشن (PlayStation Studios) در استیم راه‌اندازی شده، ۴۱ بازی و DLC مربوط‌به سونی در آن فهرست شده که در حال حاضر تنها ۲۴ عدد از آن‌ها قابل مشاهده هستند. هم‌اکنون Horizon Zero Dawn و Predator: Hunting Grounds و Helldivers تنها بازی‌های پی سی از پلی استیشن‌ هستند که روی استیم برای خرید در دسترس هستند. البته Days Gone هم وجود دارد که قرار است تا دو روز دیگر برای خرید روی استیم موجود شود.

پس از انتشار هواریزن زیرو داون در تابستان سال گذشته، سونی گزارشی سازمانی منتشر کرده که در آن اشاره شده بود این شرکت قصد دارد بازی‌های انحصاری بیشتری از پلی استیشن برای پی سی عرضه کند. سپس جیم رایان چند ماه پیش اعلام کرد که آن‌ها «فهرست بزرگی» را از بازی‌های پلی استیشن برای کامپیوتر عرضه خواهند کرد که دیز گان اولین بازی از این فهرست خواهد بود.

ایلوی در حال شکار یکی از ربات‌های بازی Horizon Zero Dawn Complete Edition

جیم رایان در مصاحبه‌ی خود با نشریه GQ گفت دو دلیل باعث شده که سونی تصمیم بگیرد بازی‌های بیشتری را برای کامپیوتر پورت کند و گرفتن چنین تصمیمی «خیلی راحت بوده است»؛ یکی اینکه آی‌پی‌های پلی استیشن را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهد و دیگری اینکه پورت کردن بازی‌ها برای پی سی فرایند نسبتا آسانی دارد. سپس از او سؤال می‌شود که سونی قبلا از آوردن بازی‌های فرست پارتی خود روی کامپیوتر اجتناب می‌کرده و حالا چه شده که پذیرای این پلتفرم شده است؟ رایان پاسخ داد: «فکر می‌کنیم چیزهایی تغییر کرده‌ است.»

او در این خصوص توضیح می‌دهد: «ما در حال حاضر در اوایل سال ۲۰۲۱ هستیم؛ دوره‌ای که استودیوهای بازی‌سازی ما و بازی‌هایی که تولید می‌کنند در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارند. استودیوهای ما مخصوصا از نیمه‌ی دوم عمر پلی استیشن 4 بازی‌های فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند. [انتشار بازی روی پی سی] فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا آثارمان را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهیم و اینکه مزیت‌های اقتصادی هم برای ما دارد. [می‌دانید که] هزینه ساخت بازی‌ها در هر نسل با بزرگ‌تر شدن آی‌پی‌ها، بالاتر می‌رود. ضمنا کار ساخت نسخه‌های غیرکنسولی بسیار راحت شده و به همین خاطر اتخاذ چنین تصمیمی برای ما راحت بوده است.»

تصویر نسخه پی سی بازی Days Gone

براساس آمار مؤسسه سوپر دیتا، اولین بازی عرضه شده‌ی پلی استیشن یعنی هورایزن زیرو داون توانست در اولین ماه عرضه‌اش روی کامپیوتر ۷۱۶ هزار نسخه به‌صورت دیجیتالی فروش داشته باشد که رقم نسبتا خوبی محسوب می‌شود. نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عرضه‌ی بازی‌های فرست پارتی بیشتر از پلی استیشن روی پی سی چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده