// پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی نسخه کامپیوتر Horizon Zero Dawn از دید سایت‌های معتبر دنیا

نسخه کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn Complete Edition به‌زودی عرضه می‌شود و توانسته است نمرات خوبی را از سوی منتقدان کسب کند.

بازی Horizon Zero Dawn برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ به‌صورت انحصاری برای پلی ‌استیشن 4 عرضه شد و توانست بازخوردهای خوبی را کسب کند. داستان بازی، روایت‌گر ماجراجویی الوی است که پس از شرکت در یک آزمون مخصوص‌به قبلیه خود، وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شود و تصمیم می‌گیرد که قبیله خود را نجات دهد. 

موردی که هورایزن زیرو داون را به یک مورد جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده، گیم‌پلی بازی است. دراینجا خبری از سلاح‌های گرم و اسلحه‌های مختلف جهت نابودی دشمنان نیست، بلکه الوی تنها با یک کمان دشمنان خود را از بین می‌برد. استودیو گوریلا گیمز (Guerrilla Games) با ارائه سیستم مبارزاتی درگیر کننده درکنار مکانیسم متفاوت دشمنان، سبب شده تا کاربران ساعت‌ها در جهان هورایزن مشغول کشتن ربات‌ها و انجام فعالیت‌های فرعی شوند. 

گرافیک موردی است که در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا یک تجربه چشم‌نواز را مشاهده کنیم و ۱۷ مرداد ماه، نسخه کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn Complete Edition روانه بازار می‌شود و قرار است یک بار دیگر این بازی را چشم‌نوازتر از گذشته مشاهده کنیم. جدا از این موارد، به‌تازگی میانگین نمرات نسخه کامپیوتر هورایزن زیرو داون هم منتشر شده که شاهد عملکرد بسیار خوبی بازی از سوی منتقدان بازی‌های ویدیویی هستیم. در ادامه نگاهی به بعضی از نظرات منتقدان Horizon Zero Dawn Complete Edition روی کامپیوتر خواهیم داشت. 

Horizon Zero Dawn - Complete Edition

  • سازنده: گوریلا گیمز
  • ناشر: سونی
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: کامپیوتر

Horizon Zero Dawn

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

از نظر بصری Horizon Zero Dawn یک تجربه غنی و بسیار خوب را به‌نمایش می‌گذارد و اگر سخت‌افزار مناسبی داشته باشید، نسخه PC از نظر بصری حتی از نسخه پلی‌استیشن 4 پرو و پلی‌استیشن 4 معمولی هم چشم‌نواز‌تر است. بهبودهای گرافیکی و نرخ فریم بالاتر و تاثیر آن در سناریو‌های مختلف مبارزه‌ای سبب شده تا نسخه پی سی هورایزن به یک نسخه ارزشمند برای تجربه تبدیل شود. البته بازی بعضی وقت‌ها از نظر فنی مشکلاتی هم دارد (من از پردازنده Core i7-7700K، کارت گرافیک RTX 2080، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی به‌همراه رزولوشن 2560x1080 با بالاترین تنظیمات ممکن و ویژگی TAA استفاده کردم که در بعضی از شرایط ذکر شده، ۳۵-۴۰ فریم بر ثانیه دریافت می‌کردم). 

پی‌سی گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Horizon: Zero Dawn درواقع از سطح انتظار من فراتر رفته است؛ محصولی که به‌سختی در آن نشانه‌هایی از اشتباه را مشاهده می‌کنید. 

اسکرین‌رنت: ۹۰ از ۱۰۰

Horizon Zero Dawn یک بازی ارزشمند روی پی سی است. همچنان می‌توان آن را یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده روی پلی‌استیشن 4 دانست. بااین‌حال بعید است که تجربه کنندگان بازی در گذشته روی PS4، به‌سراغ تجربه آن روی پی سی بروند. ازطرفی اگر به‌خاطر نداشتن کنسول نسل هشتمی سونی قادر به تجربه بازی نبوده‌اید، مطمئن باشید که چیزی از قدرت Horizon Zero Dawn کم نشده است و همچنان یکی از بازی‌هایی است که حتما باید آن را تجربه کنید.

AOTF: نمره ۹۰ از ۱۰۰

Horizon Zero Dawn را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر دانست، بااین‌حال کاربران قدیمی باید درنظر داشته باشند که این بازی همانند یک نسخه ارتقا یافته به حساب می‌آید. نسخه‌ای که جدا از موارد بصری، از نظر فنی هم بهبود یافته است و بازیکن را مشتاق به گشت‌وگذار در جهان بازی می‌کند. همچنین پشتیبانی از ماوس و کیبورد و افزایش نرخ فریم هورایزن، سبب شده تا مبارزات شکل و شمایل جدیدی پیدا کنند. پلتفرم پی سی باعث شده تا Horizon Zero Dawn در بهترین حالت ممکن خود قرار بگیرد.

ویندوزسنترال: ۸۰ از ۱۰۰

Horizon Zero Dawn ارزش ۵۰ دلاری را که در قبال نسخه پی سی روی استیم پرداخت می‌کنید، دارد. صمیمانه دوست دارم محبوبیت این بازی روی استیم سبب شود تا سونی توجه بیشتری به بازیکنان کامپیوتر داشته باشد.

میانگین امتیازات نسخه کامپیوتر Horizon Zero Dawn در متاکریتیک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده