// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۴

ابراز امیدواری از بهتر شدن وضعیت موجودی پلی استیشن 5 تا چند ماه دیگر

جیم رایان می‌گوید امیدوار است سونی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ بتواند بهتر به تقاضا برای پلی استیشن 5 پاسخ دهد.

می‌دانیم که وضعیت تولید پلی استیشن 5 به‌دلیل کمبود قطعات نیمه‌هادی ایده‌آل نیست و از طرفی تقاضای بازار برای این کنسول از زمان عرضه‌اش تاکنون همچنان بالا بوده است. همین دو عامل باعث شده که مردم در سراسر جهان نتوانند به‌راحتی کنسول نسل نهمی سونی را با قیمت معقول خریداری کنند. حال طبق جدیدترین اخبار، جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی سرگرمی‌های تعاملی سونی به‌تازگی گفته سونی امیدوار است مشکل کمبود پلی استیشن 5 در بازار در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ کمتر شود.

او به نشریه‌ی وایر توضیح می‌دهد: «به‌سختی در تلاش هستیم تا وضع موجود را بهبود دهیم. پیش‌بینی می‌کنیم که تولید پلی استیشن 5 در تابستان امسال و نیمه‌ی دوم سال افزایش پیدا کند و امیدواریم در این دوره در بحث برقراری توازن بین عرضه و تقاضا کمی به شرایط نرمال نزدیک شویم.»

رایان قبلا از این می‌گفت که نمی‌تواند تضمین کند که سونی بتواند تقاضا برای PS5 را در تعطیلات سال نو ۲۰۲۱ به‌طور کامل تأمین کند. او مشخصا در ماه فوریه به نشریه‌ی فایننشال تایمز گفته بود «جادوی خاصی وجود ندارد که بتوان با چوب‌دستی آن را اجرا [و شرایط را بهتر کرد].» البته او در عین حال عنوان کرد که وضعیت موجودی پلی استیشن در طول سال ۲۰۲۱ بهتر خواهد شد.

پلی استیشن 5

در اوایل اردیبهشت بود که هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی گفته بود خیلی بعید است وضعیت موجودی کنسول پلی استیشن 5 در سال مالی جاری به‌طور قابل‌توجه‌ای بهبود پیدا کند. گفتنی است که سال مالی جاری سونی در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد.

همچنین سونی پشت درهای بسته مصاحبه‌ای انجام داده که لحنش شاید نسبت به اظهارات جدید رایان آن‌قدر مثبت و امیدوارکننده نباشد. توتوکی چند روز پیش جلسه‌ای با تحلیل‌گران بازار داشته که در آن می‌گوید: «فکر نمی‌کنیم که تقاضا در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کند و حتی اگر هم بتوانیم در این سال تعداد بسیار بیشتری کنسول به موجودی‌مان اضافه کرده و در سال ۲۰۲۲ هم پلی استیشن 5 بیشتری تولید کنیم، نمی‌توانیم خود را با تقاضا همگام کنیم.»

توتوکی همچنین اخیرا گفته بود سونی برای غلبه بر مشکل کمبود چیپ‌های نیمه‌هادی راه‌حل‌های مختلفی را درنظر دارد که شامل تغییر طراحی سخت‌افزار پلی استیشن 5 یا پیدا کردن منبع دومی برای تأمین قطعات می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده