نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳

احتمال طراحی مجدد سخت افزار پلی استیشن 5 در سال ۲۰۲۲

گزارش‌ها جدید از احتمال طراحی مجدد سخت‌افزار کنسول پلی استیشن 5 از اواسط سال ۲۰۲۲ حکایت دارند؛ این ادعا هنوز به تأیید منابع رسمی نرسیده است.

خبرگزاری تایوانی Digital Times به نقل از منایع آگاه صنعت بازی گزارش داده که سونی قصد دارد نسخه بازطراحی شده‌ای از کنسول PS5 را با یک پردازنده ۶ نانومتری جدید و «نیمه سفارشی» ساخت AMD روانه بازار کند. جا دارد مجدداً روی این نکته تأکید کنیم که این بازطراحی به سخت‌افزار مورد استفاده‌ی کنسول ارتباط داشته و به معنای طراحی مجدد خود کنسول نخواهد بود. به عبارت دیگر، نسخه جدید PS5 از ظاهر و عملکرد یکسانی با مدل‌های فعلی برخوردار بوده و فقط بحث سر هزینه‌ی تولید کمتری است که برای سونی به همراه خواهد داشت.  

براساس این گزارش، سونی انتظار دارد تا تولید کنسول‌های بازطراحی شده از سه‌ماهه دوم یا سوم سال ۲۰۲۲ آغاز شود. همان‌طور که Dr. Serkan Toto در توییتر نیز به این نکته اشاره دارد، وبسایت منبع این خبر سابقه‌ی انتشار اخبار غیرمعتبر زیادی را در کارنامه دارد؛ لذا باید این خبر را تا زمان تأیید منابع رسمی در حد یک شایعه در نظر داشته باشیم.

دسترسی به کنسول‌های پلی استیشن 5 در بسیاری از کشورهای جهان بسیار سخت و بعضاً غیرممکن شده است. کارشناسان معتقدند که بخشی از این مشکلات ریشه در ضعف تولید این کنسول‌ها مطابق با نیاز بازار دارد. هیروکی توتوکی، مدیر مالی شرکت سونی هم با تأیید این موضوع اعلام کرده که این شرکت به سختی قادر به تأمین کامل نیاز بازار در شرایط فعلی است.

اجزای داخلی پلی استیشن 5

توتوکی در آخرین گزارش مالی سونی در جمع سرمایه‌گذاران این شرکت اظهار داشته که کمبود تولید تراشه‌های نیمه رسانا، «یکی از عوامل مؤثر» در این مسئله بوده اما «عوامل دیگری هم وجود دارند که حجم تولید شرکت را تحت الشعاع قرار می‌دهند.»

توتوکی همچنین در ادامه‌ی اظهارات خود به هدفگذاری سونی برای عبور از رکورد فروش پلی استیشن 4 در سال دوم عرضه این کنسول اشاره داشته که براساس آمار رسمی این شرکت، ۱۴.۸ میلیون واحد گزارش شده است. وی در پاسخ به سؤالی که از چگونگی دستیابی به این هدف پرسیده، می‌گوید «این هدف می‌تواند مثلاً با پیدا کردن یک منبع دیگر یا اعمال تغییر در طراحی سخت‌افزاری کنسول محقق شود.»

بنابراین باید دید که با فرض صحت این ادعا، آیا سونی می‌تواند راهی برای افزایش تولید کنسول‌های PS5 پیدا کرده و موجب افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت این محصول در بازار شود، یا خیر. در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده