// چهار شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹

احتمال عرضه بازی های Valve برای کنسول ها در آینده نزدیک

گیب نیوئل، رئیس شرکت Valve اخیرا به سوالی پاسخ داده که این احتمال را مطرح می‌کند که این شرکت قصد دارد بازی‌های خود را در آینده‌ی نزدیک علاوه‌بر استیم، روی پلی استیشن و ایکس باکس هم منتشر کند.

شرکت Valve سال گذشته میلادی با عرضه‌ی بازی تحسین‌شده و واقعیت مجازی Half-Life: Alyx پس از مدتی دوباره پا به حوزه‌ی ساخت بازی‌های بزرگ گذاشت و قول داد که قرار نیست آن‌ها به همین یک بازی بسنده کنند. به همین خاطر به احتمال زیاد بازی‌های بیشتری از ولو در آینده خواهیم دید و به‌نظر می‌رسد که لازم نیست خیلی برای انتشار آن‌ها منتظر بمانیم. البته همان‌طور که واضح است، بازی‌های ولو به‌طور قطع برای پی سی و روی فروشگاه استیم عرضه خواهند شد. بااین‌حال، شاید این سؤال پیش بیاید که پس تکلیف کنسول‌ها چه می‌شود؟ آیا اصلا ولو برنامه‌ای برای انتشار بازی‌هایش روی پلی استیشن و ایکس باکس دارد؟

ویدیویی کوتاه از گیب نیوئل (Gabe Newell)، رئیس ولو به‌تازگی در وب‌سایت ردیت منتشر شده که به چنین سوالی در یک گردهمایی دانش‌آموزی پاسخ می‌دهد. در این ویدیو می‌بینیم که ظاهرا فردی از بین دانش‌‌آموزانی که در سالن اجتماعات مدرسه نشسته‌اند، از نیوئل می‌پرسد: «آیا استیم [قصد دارد] بازی‌ای را برای کنسول‌ها منتشر کند یا [مانند همیشه] بازی‌هایش فقط برای پی سی خواهد بود؟» نیوئل در پاسخ می‌گوید: «تا آخر امسال احتمالا جواب سوالت را خواهی گرفت.»

گیب نیوئل / Gabe Newell رئیس Valve

در نگاه اول شاید کمی عجیب به‌نظر برسد که گیب نیوئل چنین موضوع مهمی را نه در قالب خبری رسمی، بلکه انگار که چیز پیش پا افتاده‌ای باشد، در یک گردهمایی دانش‌آموزی فاش می‌کند. مورد دیگر که باید به آن توجه کرد این است که فرد پرسش‌گر در سوالش از کلمه‌ی «استیم» استفاده می‌کند که می‌دانیم یک پلتفرم بازی و در اختیار شرکت «ولو» است و این دو کلمه لزوما با یکدیگر هم‌معنی نیستند. البته به‌نظر می‌رسد که نیوئل متوجه منظور فرد مذکور شده و شاید باید در ماه‌های آینده منتظر شنیدن اخباری از بازی‌هایی باشیم که ولو قصد دارد علاوه‌بر استیم، برای ایکس باکس و پلی استیشن هم عرضه کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جواب گیل نیوول چیست؟ آیا فکر می‌کنید ولو برای انتشار بازی‌هایش روی کنسول‌ها برنامه دارد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده