// چهار شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲

مشترکین ایکس باکس گیم پس بیشتر از دیگران با خانواده و دوستان بازی می‌کنند

طبق تحقیقی جدید در اروپا، مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس بیشتر از سایر بازیکنان تمایل به انجام بازی آنلاین با خانواده و دوستان‌شان دارند.

ایکس باکس اخیرا با همکاری یک سازمان شخص ثالث تحقیقی درباره‌ی بازیکنان اروپایی Xbox Game Pass و تاثیر این سرویس بر ارتباط این افراد با یکدیگر انجام داده است. در این تحقیق اطلاعات زیادی به‌دست آمده، اما یکی از مهم‌ترین نتایج این تحقیق این است که «مشترکین ایکس باکس گیم پس نسبت به غیرمشترکین بیشتر احتمال دارد به‌طور مستمر ازطریق این سرویس با خانواده و دوستان خود بازی کنند.»

در جامعه‌ی نمونه‌ی این تحقیق ۱۴۰۰ نفر از سراسر اروپا شرکت کرده‌اند و براساس آن بیش از نیمی (به‌طور دقیق ۵۳ درصد) از بازیکنان در این قاره حداقل یک بار در هفته یک بازی چندنفره آنلاین را تجربه می‌کنند. اعضای گیم پس درکل بیشتر احتمال دارد که دست به تجربه‌ی انواع مختلفی از بازی بزنند. کاربران گیم پس به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد بیشتر احتمال دارد که با خانواده و دوستان‌شان به‌صورت آنلاین بازی کنند. آن‌ها همچنین درکل ۱۷ درصد بیشتر به تجربه‌ای بازی‌های چندنفره تمایل دارند.

رایان کمرون، رئیس بخش گیمینگ اروپا، خاورمیانه و آفریقای ایکس باکس در این خصوص می‌گوید: «ما معتقدیم بازی‌های ویدیویی دارای قدرتی استثنایی برای نزدیک‌تر کردن افراد به یکدیگر هستند. بسیار از مردم در سراسر اروپا از بازی‌ها به‌عنوان راهی برای برقراری ارتباط مستمر با خانواده و دوستان‌شان استفاده می‌کند و دیدن اینکه ایکس باکس گیم پس چنین نقش ارزشمندی را ایفا می‌کند، بسیار عالی است.»

کمرون در ادامه توضیح می‌دهد: «ما همچنین حالا دلایل مختلفی را که کاربران به‌خاطر آن عضو ایکس باکس گیم پس می‌شوند، می‌دانیم. ۵۹ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌گوید «به‌خاطر دسترسی به حجم زیادی از محتوای متنوع» عضو گیم پس شده‌اند؛ ۵۵ درصد می‌گویند «سهولت در استفاده» دلیل آن بود و ۵۵ درصد «دسترسی فوری به محتوای جدید پس از انتشار» را درباره‌ی این سرویس دوست داشتند.»

می‌توان گفت ایکس باکس گیم پس در حال حاضر بهترین و ارزشمندترین سرویس اشتراکی بازی در صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شود و آماروارقام بالا حاکی از این است که هرروز بازیکنان بیشتری با دلایل مختلف به عضویت در آن تمایل پیدا می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده