// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۸

نقد احتمالی مایکروسافت از The Last of Us Part 2: عاشقش شدیم

مایکروسافت ظاهرا The Last of Us Part 2 را بی‌سروصدا نقد کرده و این نقد حالا به بیرون درز کرده و این‌طور که از آن پیدا است، ردموندی‌ها از آخرین بازی ناتی داگ بسیار خوش‌شان آمده است.

می‌دانیم که The Last of Us Part 2 از آن بازی‌هایی بود که درمیان طرفداران از نظر داستانی بسیار جنجال به پا کرد و جامعه‌ی گیمرها را به دو نیمه تقسیم کرد؛ کسانی که داستان بازی را ستایش کردند و آن‌هایی که از آن ناامید شدند. این موضوع با شدت کمتر درباره‌ی گیم‌پلی بازی صدق می‌کرد، به‌طوریکه برخی گیم‌پلی The Last of Us Part 2 را کند و خسته‌کننده می‌دانستند، درحالی که سایرین بر این عقیده بودند که روند گیم‌پلی بازی با تاکید بر مخفی‌کاری کاملا با داستان آن هماهنگی دارد. فارغ از نظرات دو طرف، The Last of Us 2 یک بازی به‌شدت موفق هم از نظر تجاری و هم از نظر دریافت نقدهای رسانه‌ها بوده و توانسته رکوردهای دریافت جوایز ویدیوگیمی را جابه‌جا کند.

حال به‌تازگی نقدی از بازی The Last of Us Part 2 به بیرون درز کرده که ظاهرا مربوط‌به افرادی در داخل مایکروسافت است که آن را تجربه کرده‌اند. برخی مخالفان بازی این نقد احتمالی مایکروسافت را در راستای تایید نظرات خودشان تفسیر کرده‌اند. البته شاید این تفسیر در برخی موارد درست باشد، ولی درنهایت نویسندگان احتمالی این نقد که از آن‌ها صرفا با نام‌های مایک و جان یاد می‌شود، The Last of Us Part 2 را ستوده‌اند.

الی و جسی در سیاتل می‌گردند

آن‌ها برای مثال، در نقد مذکور اشاره می‌کنند که The Last of Us 2 در برخی چپترها به یک «شبیه‌ساز پیاده‌روی» تبدیل می‌شود. همچنین عنوان می‌شود مکانیک‌های مبارزه در نسخه‌ی دوم در جنبه‌هایی خاص نسبت به نسخه‌ی اول بهتر شده و مواردی مانند هوش مصنوعی و انتخاب‌هایی که می‌توان برای مبارزه با دشمنان در محیط در پیش گرفت، «به‌طرز قابل‌توجه‌ای» پیشرفت کرده است. بااین‌حال، این دو می‌گویند «به‌نظر می‌رسد ناتی داگ هنوز نمی‌تواند یک سیستم مبارزه با اسلحه‌ی درست‌و‌حسابی در بازی‌هایش پیاده کند و The Last of Us Part 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.» البته آن‌ها اشاره می‌کنند که به‌نظر می‌رسد گان‌پلی لست آو آس 2 با گرایش بازی به مخفی‌کاری جور درمی‌آید.

مایک و جان در جایی از نقد خود عنوان می‌کنند «کیفیت جلوه‌های بصری The Last of Us 2 و توجه‌ای که ناتی داگ به جزئیات گرافیکی آن داشته قطعا در همه‌ی جنبه‌ها بهترین در نوع خودش است و تجربه کلی بازی به‌طور قابل‌توجه‌ای از تمام بازی‌هایی که روی کنسول و پی سی عرضه شده‌اند، جلوتر است.» آن‌ها همچنین بااینکه از برخی بخش‌های بازی به‌عنوان «شبیه‌ساز پیاده‌روی» یاد می‌کنند، ولی از طرفی اشاره می‌کنند که المان‌های روایی بازی «عالی کار شده‌اند» و استاندارد جدیدی را ثبت کرده‌اند که بازی‌های هم‌سبک می‌توانند از آن‌ها الهام بگیرند.

آن‎‌ها در ادامه می‌گویند بازیکنان کاملا این حق را دارند داستان بازی را دوست داشته باشند یا نداشته باشند. بااین‌حال، این دو تاکید می‌کنند که نمی‌توان پیشرفتی را که ناتی داگ در داستان‌گویی The Last of Us Part 2 دست پیدا کرده، منکر شد و این موضوع از اینکه «همه داستان بازی را دوست داشته باشند» یا با آن اصطلاحا «حال کنند»، مهم‌تر است.

الی در زمان کشته شدن جول در بازی The Last of Us Part 2

مایک و جان در پایان نقد خود می‌نویسند: «ما عاشق بازی شدیم و از تجربه‌ی آن لذت بردیم و حالا که بازی را تمام کردیم، هنوز هم به شخصیت‌های The Last of Us Part 2 و داستان‌ آن‌ها فکر می‌کنیم.» همان‌طور که بالاتر گفته شد، بااینکه برخی بازیکنان منتقد باور دارند که نقد مایکروسافت انتقادهای آن‌ها را تایید می‌کند، ولی این دو نفر به‌طور خلاصه مواردی از بازی را که خوش‌شان نیامده بیان می‌کنند و در باقی نقدو‌بررسی به نکات‌ها مثبت فراوانی که تحسین آن‌ها را برانگیخته، می‌پردازند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی نقد احتمالی مایکروسافت از The Last of Us Part 2 چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده