نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۸

بازی The Last Of Us Part 2 و ثبت رکوردی فوق العاده در تعداد جوایز سالانه

باتوجه به اطلاعات منتشر شده، بازی The Last of Us Part 2 با کسب ۳۰۰ جایزه، رکورد بیشترین تعداد جوایز سالانه را به خود اختصاص داده است.

پس از انتظارات فراوان اواسط سال ۲۰۲۰ بود که استودیوی بازی‌سازی ناتی داگ بالاخره پروژه مورد انتظار خود یعنی بازی The Last of Us Part 2 را روانه بازار کرد. انتشار نسخه دوم بازی موفق The Last of Us با حواشی زیادی همراه بود؛ به‌طوریکه باوجود نظرات مثبت منتقدین، اما مخاطبان به داستان آن نقدهای زیادی وارد کردند.

با این اوصاف اما نمی‌توان از موفقیت‌های مالی و رکوردهای متعدد بازی The Last of Us Part 2 چشم‌پوشی کرد. حال در همین رابطه به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده که حاکی از آن است که آخرین دستپخت استودیوی آمریکایی ناتی داگ با کسب ۳۰۰ جایزه، رکورد بیشترین جایزه سالانه تاریخ بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده است. البته باید توجه داشته باشید که رسیدن به چنین رکوردی درواقع از مجموع جوایز اهالی رسانه و مخاطبان حاصل شده است. 

با نگاهی به سالیان پیش، متوجه می‌شویم که نزدیک‌ترین رقیب به TLoU Part 2 بازی محبوب و موفق The Witcher 3، ساخته استودیوی سی دی پراجکت رد با کسب ۲۸۰ جایزه است. 

در مقایسه با سایر آثار تولید شده در سال ۲۰۲۰ همچون بازی تحسین‌شده Hades و Ghost of Tsushima با ۶۳ عنوان جایزه و Cyberpunk 2077 با ۳۵ جایزه، موقعیت بازی The Last of Us Part 2 دست‌نیافتنی‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. در ادامه می‌توانید فهرست اسامی ۱۰ بازی رکوردار از این حیث را مشاهده کنید.

نام بازی تعداد جوایز 
The Last of Us Part 2۳۰۰
The Witcher 3: Wild Hunt۲۸۰
God of War۲۶۰
The Legend of Zelda: Breath of The Wild۲۵۸
The Last of Us۲۵۷
The Elder Scrolls V: Skyrim۲۲۹
Uncharted 4: A Thief's End۱۸۸
Red Dead Redemption 2۱۷۲
Grand Theft Auto V۱۶۳
Dragon Age: Inquisition ۱۳۸

چنانچه تنها به جوایز اهدا شده توسط اهالی رسانه اکتفا کنیم، نسخه اول بازی یعنی The Last of Us با کسب ۱۹۹ جایزه در رتبه اول، The Legend of Zelda: Breath of The Wild در جایگاه دوم و TLoU 2 با ۱۹۲ عنوان جایزه در مقام سوم تاریخ قرار گرفته‌اند.

حال نوبت شما است تا نظرات خود در خصوص موفقیت‌های پیاپی بازی The Last of Us Part 2 را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده