// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹

حجم آپدیت روز اول ریمستر سه گانه مس افکت

طبق گزارش‌ها، حجم پچ روز اول بازی Mass Effect: Legendary Edition مشخص شده که از حجم فایل هرکدام از سه نسخه‌ی مجموعه‌ی مس افکت بزرگ‌تر است.

Mass Effect: Legendary Edition تا کمتر از دو هفته دیگر عرضه می‌شود و مانند بیشتر بازی‌ها یک پچ روز اول برای رفع یا بهبود موارد مختلف برای آن منتشر خواهد شد. این پچ قرار است بخش‌های مختلفی را شامل عملکرد، ثبات بازی، Ambient Occlusion، نورپردازی (هم از نظر بصری و هم عملکرد فنی) و موارد متفرقه‌ی دیگری را بهبود ببخشد و همچنین چند مورد کرش کردن را رفع کند.

پچ روز اول کالکشن ریمستر مس افکت ۱۱.۸ گیگابایت حجم خواهد داشت که از حجم ۶.۸۳ گیگابایتی فایل نسخه‌ی اصلی و پایه‌ی Mass Effect 1، حجم ۹.۲۵ گیگابایتی Mass Effect 2 و ۱۰.۶ گیگابایتی Mass Effect 3 بزرگ‌تر است. البته اندازه‌ی این آپدیت آنقدر بزرگ نیست که مانند آپدیت روز صفر و روز یک بازی سایبرپانک 2077 که به‌ترتیب ۴۳ و ۲۸ گیگابایت حجم داشتند، بازیکنان را برای دانلود به دردسر بیندازد.

این موضوع واضح است که اندازه‌ی فایل بازی‌ها از سال ۲۰۰۷ که اولین مس افکت عرضه شد، تا به امروز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شده است. درواقع پیشرفت‌های بازی‌های ویدیویی در جنبه‌‌هایی مانند رزولوشن و جلوه‌های بصری هیچ‌کدام بدون افزایش حجم فایل آن‌ها امکان‌پذیر نبوده است. البته این نکته را هم باید درنظر گرفت که پچ روز اول Mass Effect: Legendary Edition حاوی بهبود‌ها و تغییراتی برای هر سه بازی این مجموعه و بیش از ۴۰ محتوای قابل دانلود آن‌ها است که قرار است در وضوع تصویر 4K و به‌صورت HDR اجرا شوند. به همین خاطر به‌نظر می‌رسد که بایوور کار خود را در فشرده‌سازی فایل آپدیت روز اول بازی به‌خوبی انجام داده است.

Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. بازیکنان در این نسخه به هر سه بازی مجموعه مس افکت که داستان فرمانده شپرد و همراهانش را تعریف می‌کند و همچنین تقریبا تمام DLCهای آن‌ها دسترسی خواهند داشت. البته یک استثنا وجود دارد و آن بسته‌ی الحاقی Pinnacle Station از مس افکت 1 است که به‌دلیل خراب بودن کد منبع آن، در این کالکشن ریمستر گنجانده نشده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حجم پچ روز اول Mass Effect: Legendary Edition چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده