نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۷

انتخاب پلی استیشن 5 به‌عنوان محبوب‌ترین کنسول برای توسعه‌ دهندگان

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته شده از حدود سه هزار فعال حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی، پلی استیشن 5 محبوب‌ترین کنسول برای توسعه‌دهندگان انتخاب شد.

با عرضه کنسول‌های نسل نهم، رقابت میان سونی و مایکروسافت وارد مرحله جدیدی شده است. چنانچه زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که اگرچه روند عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌دلیل عدم موجودی کافی با مشکل مواجه شده، اما بااین‌حال سونی و مایکروسافت روزهای خوبی را سپری می‌کنند.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد از منظر توسعه‌دهندگان کنسول پلی استیشن 5 از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه اخیرا از حدود سه هزار نفر فعال حرفه‌ای در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی یک نظرسنجی‌ صورت گرفته که نتیجه آن برتری کنسول نسل نهمی سونی را همراه داشته است. کنفرانس سالانه GDC ضمن گزارش این موضوع، اعلام کرد که از این تعداد شرکت‌کننده، ۴۴ درصد به پلی استیشن 5، ۳۸ درصد نینتندو سوییچ، ۳۰ درصد ایکس باکس سری ایکس و سری اس و ۲۷ درصد نیز به پلتفرم‌های واقعیت مجازی رای داده‌اند.

البته نباید فراموش کرد که اگرچه توسعه‌دهندگان در میان کنسول‌های موجود در بازار به پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس سری ایکس علاقه بیشتری دارند، اما همچنان پلتفرم پی سی در کل با ۵۸ درصد صدر این فهرست را به خود اختصاص داده است. اگر به سال گذشته و گزارش ارائه شده توسط این مجمع نگاهی داشته باشیم، متوجه تکرار این موضوع و محبوبیت بالای پی سی خواهیم شد. 

درکنار این موضوع، چهار درصد از توسعه‌دهندگان به سرویس پلی استیشن Now، حدود ۶ درصد به گوگل استیدیا و سرویس ایکس کلاود مایکروسافت نیز کمی بیشتر از ۸ درصد رای داده‌اند.

حال نوبت شما است تا نظرات خود در خصوص این نظرسنجی و آمار و اراقام ارایه شده را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده