// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸

مایکروسافت سهم خود را از درآمد بازی‌ های پی سی کاهش می‎‌دهد

مایکروسافت اعلام کرده که از تاریخ ۱۰ مرداد سهم خود را از درآمد کسب‌شده‌ی بازی‌های پی سی روی مایکروسافت استور از ۳۰ درصد به ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت قرار است از تاریخ ۱ اوت (۱۰ مرداد) سهم خود را از درآمد نسخه‌ی پی سی بازی‌ها روی فروشگاه مایکروسافت کاهش دهد. در تاریخ مذکور سهم توسعه‌دهندگان بازی از درآمد بازی‌هایشان روی فروشگاه مایکروسافت از ۷۰ درصد به ۸۸ درصد افزایش می‌یابد. این به این معنی است که مایکروسافت با کاهشی ۱۸ درصدی، سهم خود را به ۱۲ درصد رسانده است.

مایکروسافت حرکت اخیر خود را «شفاف و بدون هیچ شرط‌و‌شروط خاصی» می‌نامد و امیدوار است چنین کاری توسعه‌دهندگان بیشتری را ترغیب کند تا بازی‌هایشان را روی مایکروسافت استور عرضه کنند و سود خوبی از آن بگیرند. مت بوتی، رئیس استودیوی‌های ایکس باکس در این خصوص می‌گوید: «ما به توسعه‌دهندگان این اختیار را می‌دهیم تا دید خلاقانه‌ی خود را [در ساخت بازی] به‌ هر طریقی که دوست دارند، ارائه دهند. ما به این موضوع که برای تمام توسعه‌دهندگان، پلتفرم و سرویس‌هایی را که نیاز دارند فراهم کرده‌ایم، افتخار می‌کنیم. آن‌ها با استفاده از این موارد می‌توانند دید خلاقانه‌ی خود را عملی کنند و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را روی پی سی به ما تحویل دهند.»

سارا باند، یکی از معاونان ارشد در مایکروسافت نیز می‌گوید: «ما در مایکروسافت همگی پی سی گیمر هستیم و بازی‌های پی سی و بازی‌سازان این پلتفرم را دوست داریم. می‌خواهیم به این دست از بازی‌سازان قدرت بیشتری دهیم تا بتوانند رویاهایشان را محقق کنند. ما با ارائه‌ی ابزارهایی عالی، خدمات مربوط‌به انتشار بازی‌ها و افرایش سود‌آوری در ساخت بازی‌های پی سی درواقع داریم به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنیم تا کاری را که دوست دارند انجام دهند و آن چیزی نیست جز ساخت بازی.»

صفحه اول بخش گیمینگ فروشگاه مایکروسافت روی کامپیوتر

اخیرا از بیش از سه هزار نفر از افراد متخصص در صنعت بازی تحقیقی در خصوص سهم فروشگاه‌‌های آنلاین از درآمد بازی‌های آن‌ها به عمل آمد. نتیجه این بود که تنها ۳ درصد شرکت‌کنندگان سهم ۳۰ درصدی فروشگاه‌هایی مانند استیم و GOG را از درآمد بازی‌هایشان منصفانه می‌دانستند. در عین حال، ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق پیشنهاد کردند که سهم ۱۰ تا ۱۵ درصدی فروشگاه‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد.

در طول این سال‌ها بیشتر فروشگاه‌های مجازی سهمی ۳۰ درصدی را برای تمام بازی‌هایی که ازطریق پلتفرم‌هایشان فروخته می‌شد، درنظر گرفته بودند. بااین‌حال، شرکت‌هایی چون اپل، گوگل و ولو در سال‌های اخیر تغییراتی را در سیستم درآمدی فروشگاه‌هایشان اعمال کرده‌اند. برای مثال، ولو از اواخر سال ۲۰۱۸ سیستمی انعطاف‌پذیرتر و شامل سطح‌های مختلف را برای فروشگاه استیم معرفی کرده که البته بیشتر به نفع توسعه‌دهندگان بزرگ و بازی‌های پرفروش است. اپل و گوگل نیز با تغییر سیاست خود سیستمی جدید را پیاده کرده‌اند که در آن سهم این شرکت‌ها از اولین ۱ میلیون دلاری که توسعه‌دهنده‌ی بازی کسب می‌کند، ۱۵ درصد خواهد بود. دراین‌میان اما اپیک گیمز تنها شرکتی بوده که از همان ابتدا ۱۲ درصد درآمد کسب‌شده‌ی بازی‌ها را برای خود برمی‌دارد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرکت جدید مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده