نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵

رشد ۵۰ درصدی درآمد مایکروسافت از بخش گیمینگ

دنیل احمد، تحلیل‌گر گروه Niko Partners ضمن انتشار یک سری آمار و ارقام رسمی از درآمدهای سخت‌افزاری و محتوایی مایکروسافت و ایکس باکس، به تحلیل سیاست‌های مالی این شرکت پرداخته است.

مایکروسافت روز سه‌شنبه نسبت به انتشار نتایج مربوط‌به آنالیز عملکرد مالی است شرکت در سومین دوره سه‌ماهه سال اقدام کرده که براساس زمانبندی این شرکت، در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد. با عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ماه نوامبر، مجموعه درآمد سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت نسبت به سال گذشته ۵۰٪ درصد رشد داشته و این میزان ۳.۵۳ میلیارد دلار سود را عاید این شرکت کرده است.

براساس گزارش مایکروسافت، محتوای پلتفرم ایکس باکس و سرویس‌های اشتراکی این شرکت در این دوره با درنظرگرفتن بازی‌های فرست پارتی و سایر آثار ترد پارتی سرویس Xbox Game Pass در مجموع ۳۴ درصد رشد را تجربه کرده است. در زمینه درآمدهای سخت‌افزاری نیز باتوجه به عرضه کنسول‌های جدید Xbox Series X/S، یک جهش ۲۳۲ درصدی گزارش شده که کاملاً قابل انتظار است. مایکروسافت اعلام کرده که درآمدهای حاصل از محتوای گیمینگ ایکس باکس با درنظر گرفتن آمار ZeniMax که در ماه سپتامبر با قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار به این شرکت پیوست، گزارش شده است.

رشد درآمد گیمینگ مایکروسافت در سه ماهه سوم سال مالی این شرکت

براساس گزارش دنیل احمد، آنالیزور ارشد گروه تحقیقاتی Niko Partners، این آمار، بهترین عملکرد بخش گیمینگ مایکروسافت در اولین دوره سه‌ماهه سال و از زمان انتشار اطلاعات این شرکت در ۶ سال گذشته بوده است. احمد همچنین اظهار داشته که باوجود رشد قابل توجهی که در فروش سخت‌افزاری این شرکت دیده می‌شود، این درآمدهای مربوط‌به محتوای گیمینگ و سرویس‌های اشتراکی مایکروسافت بوده که همچنان ۸۰ درصد درآمد کل ایکس باکس را تشکیل می‌دهد.

درحالی که سونی و نینتندو بیشتر تمایل دارند تا توجه خود را به کنسول‌های بازی و آثار فرست پارتی و انحصاری خود متمرکز کنند، کاملاً واضح است که مایکروسافت روی جلب توجه مخاطبان به اکوسیستم خود تمرکز کرده که درحال حاضر با سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس تعریف می‌شود. البته که فروش کنسول‌های ایکس باکس نیز از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار است اما اینطور به نظر می‌رسد که فروش سخت‌افزاری به وضوح دومین اولویت فعلی مایکروسافت در صنعت بازی است.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده