// پنجشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۴

عدم تمایل اپیک گیمز برای انتشار بازی فورتنایت روی سرویس ابری ایکس باکس

یکی از مدیران ارشد اپیک گیمز می‌گوید آن‌ها علاقه‌ای به انتشار بازی Fortnite روی کلاود گیمینگ مایکروسافت ندارند، زیرا این سرویس را به‌عنوان رقیبی برای خود می‌بینند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جو کراینر، معاون بخش توسعه‌ی کسب‌و‌کار Epic Games می‌گوید که آن‌ها نمی‌خواهند بازی Fortnite را روی سرویس Cloud Gaming (یا xCloud) مایکروسافت منتشر کنند. کراینر این سخنان را در جریان جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به پرونده‌ای که اپیک گیمز علیه اپل تشکیل داده، بیان کرده و نشریه‌ی ورج آن‌ را گزارش کرده است. طبق صحبت‌های او، اپیک گیمز سرویس کلاود گیمینگ را به‌عنوان رقیبی برای خود می‌بیند.

البته این موضوع به این معنی نیست که اپیک گیمز علاقه‌ای به انتشار فورتنایت روی سرویس‌های گیمینگ ابری ندارد. آن‌ها بازی بتل رویال محبوب خود را روی سرویس Nvidia GeForce Now عرضه کرده‌اند و درآمدی که اپیک گیمز از این محل به‌دست می‌آورد، به‌طور تمام‌و‌کمال به خودش می‌رسد و انویدیا درصدی را برای خود برنمی‌داند. به‌نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده که اپیک با مایکروسافت به توافق نرسد و در نتیجه از خیر عرضه‌ی فورتنایت روی سرویس محبوب‌تر کلاود گیمینگ بگذرد.

سرویس Nvidia GeForce Now روی گوشی

هر دو سرویس جی‌فورس ناو و ایکس کلاود برای کاربران خود روی دستگاه‌های iOS نسخه‌ای تحت وب توسعه داده‌اند تا سیاست سخت‌گیرانه‌ی اپل را درمورد عرضه فروشگاه‌های بازی روی اپ استور دور بزنند. البته تفاوت سرویس گیمینگ ابری انویدیا و کلاود گیمینگ این است که همان‌طور که بالاتر گفته شد، تمام درآمد حاصل از بازی فورتنایت روی جی‌فورس ناو به خود اپیک گیمز می‌رسد. این در حالی است مایکروسافت ۳۰ درصد کل درآمد هر بازی را در کلاود گیمینگ برای خود برمی‌دارد.

عدم علاقه‌ی اپیک گیمز به انتشار فورتنایت روی سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت به دعوی حقوقی این شرکت با اپل شباهت دارد. در هر دو مورد، اپیک گیمز از اینکه صاحبان پلتفرم‌ها این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که درصدی از درآمد کسب‌شده‌ی یک بازی را برای خود بردارند، دل خوشی ندارد و از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل می‌خواهد که سیاست‌های خود را در این زمینه تعدیل کنند. درواقع موضوعی که باعث شد فورتنایت از روی اپ استور حذف شود این بود که اپیک گیمز خود به‌صورت مستقیم اقدام به فروش آیتم‌های درون بازی با قیمت ارزان‌تر کرد و به‌نوعی فروشگاه اپل را در این زمینه دور زد. اپل هم از طرفی چنین حرکتی را برنتابید و فورتنایت را از روی پلتفرم حذف کرد.

فردی در حال بازی کردن Fortnite روی گوشی

در طول دو سالی که Fortnite روی اپ استور در دسترس بود، توانست نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. البته بااینکه ۷۰۰ میلیون دلار رقم کمی نیست، طبق گزارش ورج، این رقم تنها بخش کوچکی از درآمد عظیمی است که اپیک از فورتنایت نصیبش شده است. تقریبا نیمی از درآمد فورتنایت بین مارس ۲۰۱۸ تا ژوئیه ۲۰۲۰ از سمت پلتفرم پلی استیشن 4 و یک چهارم آن از سمت ایکس باکس وان بوده است. درآمد کسب‌شده از iOS فقط ۷ درصد کل درآمد فورتنایت را درمیان تمام پلتفرم‌های انتشارش تشکیل می‌دهد که از درصد پی سی و نینتندو سوییچ هم کمتر است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده