// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۸

ثبت نشان تجاری Soho Engine توسط سونی

بسیاری از گیمرهای امروز شاید اسم تیم سوهو پلی استیشن و بازی The Getaway را هم نشنیده باشند. اما به‌تازگی سونی نشان تجاری سوهو انجین را ثبت کرد. آیا قرار است اتفاق خاصی رخ بدهد؟

افرادی که کنسول پلی استیشن 2 را داشتند، شاید حداقل یک بار اسم مجموعه بازی The Getaway را شنیده باشند. وظیفه‌ی ساخت اولین بازی The Getaway برعهده‌ی Team Soho بود که در سال ۲۰۰۲ عملا تبدیل به استودیو لندن سونی شد. این بازی فقط یک اسپین-آف برای PSP و یک دنباله‌ی مستقیم داشت. بازی The Getaway 3 هم هرگز از راه نرسید تا پس از این همه سال دیگر اکثر گیمرها اصلا سری بازی The Getaway را نشناسند؛ یک اکشن-ادونچر جهان‌باز الهام‌گرفته از فیلم‌های جنایی بریتانیایی همچون فیلم Snatch که بازیکن را در شهر لندن قرار می‌دهد.

گیمر در The Getaway وظیفه‌ی کنترل دو شخصیت را برعهده داشت و این بازی سندباکس شباهت قابل توجهی به سری بازی Grand Theft Auto دارد. ولی اسم آن حالا فقط به خاطر ثبت شدن نشان تجاری Soho Engine توسط سونی به میان آمده است. زیرا عده‌ای از طرفدارها فکر می‌کنند که شاید استودیو لندن پلی استیشن سراغ زنده کردن دوباره‌ی این بازی ساخته‌شده توسط Team Soho رفته باشد.

بازی Blood & Truth جدیدترین اثر عرضه‌شده توسط استودیو لندن به شمار می‌آید و می‌دانیم که این تیم در حال افزایش تعداد نیروهای خود برای گسترش یافتن است. آیا آن‌ها همزمان با کار روی یک بازی AAA واقعیت مجازی برای هدست پلی استیشن وی آر جدید سراغ ریبوت بازی The Getaway هم می‌روند؟ هیچ‌چیز مشخص نیست و فعلا طرفدارها فقط در حال نظریه‌پردازی هستند.

بر کسی پوشیده نیست که تعداد قابل توجهی از استودیوهای پلی استیشن از موتور بازی‌سازی اختصاصی خود استفاده می‌کنند و شاید Soho Engine نام موتور بازی‌سازی اختصاصی جدید استودیو لندن سونی است. اما اگر آن‌ها در اسم‌گذاری این موتور بازی‌سازی سراغ دوران ساخت اولین بازی The Getaway رفته‌اند، عجیب نیست که گیمرها به این شکل مشغول نظریه‌پردازی شوند.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده