// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۰

استودیو سانتا مونیکا مدتی روی ساخت یک شوتر نظامی واقع‌گرایانه کار می‌کرد

دیوید جفی در مصاحبه‌ی اخیر با جان گاروین فاش کرده که استودیوی سانتا مونیکا زمانی روی ساخت بازی Six Days in Fallujah کار می‌کرده است.

اگر دیروز زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا از مصاحبه‌ی اخیر جان گاروین، کارگردان خلاق و نویسنده‌ی بازی Days Gone با دیوید جفی، خالق God of War و حرف‌های جنجالی او درباره‌ی سونی اطلاع دارید. در این مصاحبه‌ی چهارساعته حرف‌های زیادی بین گاروین و جفی ردوبدل شده که اخبارش به‌مرور منتشر می‌شود. حال خبر جدیدی از صحبت‌های این‌دو منتشر شده که شاید کمی غافلگیرکننده باشد. موضوع از این قرار است که استودیوی Santa Monica سونی، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های خدای جنگ زمانی روی ساخت بازی Six Days in Fallujah کار می‌کرده است.

نکته‌ی جالب این‌جا است که این‌بار خبر از طرف دیوید جفی اعلام شده و نه جان گاروین. درواقع جفی در بخشی از مصاحبه از گاروین می‌پرسد که آیا او می‌دانسته بازی Six Days in Fallujah مدتی در استودیوی سانتا مونیکا در حال توسعه بوده است؟ سپس جفی تایید می‌کند که این بازی شوتر نظامی که قصد داشته نگاهی واقع‌گرایانه به وقایع جنگ عراق داشته باشد، توسعه‌اش زمانی در دست سانتا مونیکا بوده است. جفی می‌گوید که نمی‌داند آیا سازندگان جدید بازی همین هدف را ادامه می‌دهند یا خیر. در همین راستا، در وب‌سایت سازندگان جدید آمده که بازی شش روز در فلوجه، حمله‌ی آمریکا به عراق را از زاویه‌ی دید سربازان واقعی و شهروندان عراقی که در بطن وقایع حضور داشته‌اند، تعریف می‌کند.

مشخص نیست که سانتا مونیکا دقیقا چه زمانی روی بازی شش روز در فلوجه کار می‌کرده است. کونامی ساخت بازی اصلی را در سال ۲۰۰۹ لغو کرد و سانتا مونیکا قاعدتا باید زمانی در طول این یک دهه‌ روی ساخت بازی کار کرده باشد. Six Days in Fallujah در حال حاضر در استودیوی Highwire Games در دست ساخت قرار دارد و توسط استودیوی Victura در آینده برای پی سی و کنسول‌‌ها منتشر می‌شود. Victura شرکتی است که از اعضای سابق استودیوی Atomic Games تشکیل شده است. اتمیک گیمز نیز استودیویی بوده که در بیش از یک دهه پیش در توسعه‌ی بازی اصلی شش روز در فلوجه دخیل بوده است.

اخیر تریلری از گیم‌پلی Six Days in Fallujah منتشر شده که در صورت تمایل می‌توانید از لینک یوتیوب تماشا کنید.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا فکر می‌کنید که اگر شش روز در فلوجه در سانتا مونیکا ساخته می‌شد، می‌توانست به یک بازی موفق تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده