نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶

احتمال عرضه بازی Call of Duty 2021 در دو نسخه نسل هشتمی و نهمی

براساس ادعای یک منبع شناخته شده، بازی Call of Duty سال ۲۰۲۱ در دو نسخه‌ی مختلف و برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر خواهد شد.

تام هندرسون که پیش از این سابقه فاش کردن اطلاعات زیادی از بازی‌های Battlefield و Call of Duty را دارد، در توییت جدید خود ادعا کرده که بازی معرفی نشده‌ی Call of Duty 2021 در دو نسخه منتشر خواهد شد. یک نسخه برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و دیگری برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس. البته هندرسون مشخص نکرده که این دو نسخه دقیقاً چه تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت اما ظاهراً سخت‌افزار کنسول‌های نسل قبل روند توسعه بازی را با محدودیت مواجه کرده است.

هندرسون در متن توییت خود می‌نویسد:

«کنسول‌های نسل قبل روند توسعه بازی WW2 Vanguard را با مشکلاتی مواجه کرده است. تا جایی که من اطلاع دارم، Vanguard و همچنین بازی بعدی اینفینیتی وارد نیز برای کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم برنامه‌ریزی شده است.»

پیش از این اعلام شده بود که بازی جدید کالاف دیوتی مجدداً به دوران جنگ جهانی دوم خواهد پرداخت. البته ادعا شده که بازه زمانی داستان این بازی با Call of Duty WW2 سال ۲۰۱۷ تفاوت خواهد داشت. ضمن اینکه ظاهراً Vanguard پسوند نهایی نام نسخه جدید این مجموعه خواهد بود.

بازی معرفی نشده Call of Duty 2021

هندرسون طی ماه‌های اخیر، اطلاعات مختلفی از بازی‌های جدید Call of Duty و Battlefield را به اطلاع عموم مخاطبان رسانده است. وی پیش از این ادعا کرده بود که یک پروژه مستقل از بخش زامبی بازی‌های Call of Duty در دست ساخت بوده و حالت League Play نیز تا ماه آوریل به Call of Duty: Black Ops Cold War اضافه خواهد شد.

بدون شک سازندگان بازی‌های پرطرفداری مانند کال آف دیوتی همواره با هدف قرار دادن بیشترین پلتفرم‌های ممکن، به‌دنبال بهره‌برداری حداکثری از استقبال مخاطبان خواهند بود. اما این نکته نیز حائز اهمیت است که توسعه‌ی چندین نسخه مختلف از این بازی‌ها، می‌تواند هزینه‌ها و چالش‌های زیادی را برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشد. بنابراین رویکرد اکتیویژن در ارائه تجربه بین نسلی (cross-gen) حتی برای نسخه‌ی ۲۰۲۲ بازی‌های خود، می‌تواند اتفاق جالب توجهی باشد. تا سال آینده میلادی، عملاً دو سال کامل از عرضه کنسول‌های نسل نهم سپری شده و می‌توان انتظار داشت که استودیوهای بازی‌سازی کم کم سیستم‌های نسل قبل را کنار بگذارند.

لازم به ذکر است که درحال حاضر جزئیات بسیار کمی از شوتر اول شخص جدید اکتیویژن در دسترس قرار دارد. لذا فعلاً باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اطلاعاتی از بازی جدید Call of Duty به‌دست ما خواهد رسید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده