نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۱

احتمال واگذاری لایسنس بازی Metal Gear Solid توسط کونامی

گزارش‌ها غیررسمی به احتمال واگذاری آی پی مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid به استودیوهای دیگر اشاره دارند.

درحالی که شایعات در اواخر سال گذشته از واگذاری لایسنس مجموعه Silent Hill توسط کونامی به یک توسعه‌دهنده «برجسته» ژاپنی حکایت داشتند، گزارش جدیدی مبنی بر توسعه بازی‌های جدید Castlevania و Metal Gear Solid خارج از کونامی منتشر شده است. جرمی پنتر مشهور به Karak از ACG Gaming در ادامه‌ی گزارش کانال یوتیوب MrMattyPlays جزئیات جدیدی را به این ادعا اضافه کرده که براین اساس، به‌نظر می‌رسد کونامی قصد واگذاری آی پی بازی‌های Metal Gear Solid را دارد.

درحالی که اینجا به همین اظهارنظر مبهم بسنده می‌شود، پنتر ازطریق ردیت به ارائه جزئیات بیشتر پرداخته است. وی در اینباره اظهار داشته که منبع این خبر از زمان فاش کردن اطلاعات Far Cry Primal با او در ارتباط بوده و در اکثر موارد، اطلاعات موثقی را منتقل کرده است. از فاش شدن بازی Deathloop و پروژه‌های جدید Bloodlines و Dragon’s Dogma 2 گرفته تا قابلیت Xbox Game Boost و ارائه کد نقد بررسی بازی‌های بتسدا به محض انتشار، از جمله اخباری بودند توسط این منبع منتشر و بعدها صحت آن تأیید شده است.

شخصیت اصلی بازی Metal Gear Solid

جرمی پنتر با تأکید به این نکته که فقط چیزهایی که مستقیماً از منبع خود شنیده را بازگو می‌کند، اضافه کرد: «باتوجه به اینکه ادعاهای این منبع درباره بازی Deathloop و Bloodlines درست از آب درآمدند، فکر کردم شاید این خبر ارزش اطلاع‌رسانی را داشته باشد.»

وی در پاسخ به یکی از کامنت‌هایی که زیر این پست منتشر شده می‌نویسد: «به من خبر دادند که Metal Gear به‌نوعی در دسترس قرار گرفته و به همین دلیل بود که من بحث IP را مطرح کردم. صحبت سر این بود که شاید مایکروسافت یکی از گزینه‌هایی باشد که توانایی تصاحب این آی‌پی را دارد. البته بعید می‌دانم که این امر خیلی به کوجیما ارتباط داشته باشد.»

احتمالاً در روزهای اخیر شایعه همکاری مایکروسافت با Kojima Productions به گوش شما هم رسیده باشد. گفته می‌شود کوجیما برای ساخت بازی بعدی خود درحال مذاکره با مایکروسافت است. ظاهراً این بازیساز بزرگ ژاپنی ابتدا این مسئله را با سونی، ناشر بازی Death Stranding مطرح کرده اما به نتیجه نرسیده است.بااین‌حال باید تمامی موارد گفته شده را در حکم یک شایعه در نظر بگیرید چراکه هیچ یک از این اخبار به تأیید منابع رسمی نرسیده است.

باید دید که در ادامه چه اخباری از مسیرهای رسمی به‌دست ما خواهد رسید. به‌ویژه با در نظر داشتن اینکه حضور مایکروسافت در رویداد دیجیتالی E3 2021 نیز تأیید شده و ممکن است اخباری در راه باشد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده