// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰

شایعه: پیش از قراداد کوجیما با مایکروسافت ، سونی پروژه او را رد کرد

یک شایعه‌ی جدید می‌گوید که هیدئو کوجیما، بازی‌ساز شناخته‌شده در ابتدا برای بازی جدید خود سراغ سونی رفت. اما پلی استیشن به او پشت کرد و حالا وی در آستانه‌ی بستن قرارداد با ایکس باکس است.

به‌تازگی رسانه‌ی ونچربیت در گزارشی اختصاصی نوشت که هیدئو کوجیما، خالق بازی Death Stranding، بازی PT و مجموعه بازی متال گیر سالید به احتمال بسیار زیاد بازی بعدی خود را با همکاری ایکس باکس مایکروسافت می‌سازد. زیرا به‌گفته‌ی جفری گراب، هیدئو کوجیما در مرکز برنامه‌های فیل اسپنسر برای جلب توجه بازار ژاپن قرار دارد. اما بسیاری از گیمرها می‌گفتند که کوجیما تقریبا در تمام دوران فعالیت حرفه‌ای خود به‌شدت به سونی و پلی استیشن نزدیک بوده است. در نتیجه عده‌ای می‌پرسیدند که چه‌طور امکان دارد ناگهان مایکروسافت سرمایه‌گذار و ناشر بازی ویدیویی جدید او باشد؟

در اپیزود جدید پادکست Xbox Era شایعه‌ای مطرح شده است که می‌تواند مسئله را توضیح بدهد. البته که هیچ‌کدام از این اطلاعات را نمی‌توان اخبار بازی رسمی دانست. ولی Shpeshal_Ed که در پادکست Xbox Era شایعه را مطرح کرد، در گذشته موفق به اعلام خبر خریداری شدن استودیو گیرباکس و قرار گرفتن بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک روی پلی استیشن پلاس، پیش از انتشار رسمی این اخبار شده است. در نتیجه برخی افراد او را یک اینسایدر (فرد آگاه از اطلاعات پشت‌پرده) به شمار می‌آورند.

چهره جدی هیدئو کوجیما، بازی ساز معروف در حال نگه داشتن عینک خود

او می‌گوید که هیدئو کوجیما طرح ساخت بازی بعدی استودیو کوجیما پروداکشنز را در ابتدا به سونی ارائه داد. اما سونی که از میزان فروش دث استرندینگ رضایت کافی نداشت، طرح را رد کرد تا بی‌علاقگی به سرمایه‌گذاری روی اثر بعدی او را نشان بدهد. ما می‌دانیم که دث استرندینگ سودآور بود، پول خوبی را تحویل شرکت 505Games (ناشر نسخه PC) داد و از انتظارات خود کوجیما پروداکشنز بیشتر فروخت. اما ظاهرا سونی انتظارات بالاتری از فروش آن داشت.

همچنین Shpeshal_Ed می‌گوید کوجیما مدتی با گوگل مذاکره کرد. زیرا بازی جدید او استفاده‌ی قابل توجهی از فناوری‌های ابری دارد. مدتی قبل رسانه‌ی VGC گزارش داد که گوگل در دوران کنسل کردن انواع‌واقسام بازی‌ها و استودیوهای خود، طرح همکاری برای ساخت آن پروژه‌ی کوجیما را هم از بین برد؛ اثری که به‌گفته‌ی رسانه VGC قرار بود یک بازی ترسناک اپیزودیک باشد. در آخر باید گفت که ظاهرا قرارداد استودیو مستقل کوجیما پروداکشنز با ایکس باکس در حال نهایی شدن است. جف گراب به‌تازگی در یکی از اپیزودهای پادکست کایندا فانی گیمز دیلی گفت که اکنون وکلا دارند بررسی‌های نهایی قرارداد را انجام می‌دهند.

یوجی شینکاوا، همکار قدیمی و طراح هنری بازی‌های هیدئو کوجیما به‌تازگی گفت که مدت‌ها مشغول کار روی پروژه‌ی جدید بوده است و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود. آیا امکان دارد که رونمایی از بازی جدید هیدئو کوجیما در کنفرانس E3 2021 ایکس باکس صورت بگیرد؟


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده