// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲

خالق God of War: پلی استیشن در حال کار روی پاسخ به گیم پس است

دیوید جفی، کارگردان اولین بازی God of War و چندین و چند بازی شناخته‌شده‌ی دیگر گفت که سونی دارد روی «یک مشت در پاسخ به ایکس باکس گیم پس» کار می‌کند.

کارگردان بازی Twisted Metal و بازی God of War ظاهرا از منابع خود اطلاعاتی راجع به واکنش پلی استیشن به محبوبیت گیم پس دریافت کرده است. دیوید جفی که بسیاری از بازیکن‌ها او را می‌شناسند، باور دارد که سونی دارد پروسه‌ی کار روی یک ضد ضربه/یک مشت در پاسخ به ایکس باکس گیم پس را جلو می‌برد. جفی می‌گوید که با چند منبع در این رابطه صحبت کرد و این یعنی به اطلاعات کلی خود اعتماد دارد.

ایکس باکس گیم پس در سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد و اکنون بیشتر از ۱۸ میلیون مشترک دارد. بیشتر از ۱۰۰ بازی در ایکس باکس گیم پس قرار گرفته‌اند و برخی از بازی‌های آن را می‌توان با ایکس باکس کلود گیمینگ روی گوشی‌ها و تبلیت‌های اندرویدی نیز بازی کرد. تمامی بازی‌های انحصاری استودیوهای بازی‌سازی فرست-پارتی مایکروسافت هم در روز عرضه و به شکل دائمی روی ایکس باکس گیم پس قرار می‌گیرند.

جیم رایان مدتی قبل توضیح داد که چنین مدلی هرگز برای بزرگ‌ترین آثار استودیوهای بازی‌سازی انحصاری/اختصاصی پلی استیشن جواب نمی‌دهند. زیرا بسیاری از بازی‌های انحصاری پلی استیشن بدون هیچ‌گونه بخش آنلاین و با بودجه‌ای بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شوند. بااین‌حال رایان در نوامبر ۲۰۲۰ به‌صورت سربسته گفت که سونی پاسخی برای گیم پس خواهد داشت که البته قرار نیست دقیقا مثل سرویس مایکروسافت باشد: «اخباری در این رابطه منتشر خواهند شد. اما امروز این اخبار را به اشتراک نمی‌گذارم».

لوگو آبی رنگ سرویس آنلاین پلی استیشن Now سونی

دیوید جفی به‌تازگی مسئله را این‌طور توضیح داد: «بارها و بارها گفته‌ام که افراد معترض به جیم رایان رفتاری بسیار بچه‌گانه دارند و مثلا می‌گویند وی باید اخراج شود. رایان به هیچ‌کس بدهکار نیست. سونی به هیچ‌کس بدهکار نیست. به‌زودی می‌بینیم که پلی استیشن چه مواردی برای ارائه دارد و چه مشتی برای پاسخ به گیم پس آماده کرده است.

آن‌ها دارند کارهایی انجام می‌دهند. من با برخی از افراد حاضر در شرکت صحبت کرده‌ام و می‌دانم که دارند روی جواب به ایکس باکس گیم پس کار می‌کنند». او در رابطه با جزئیات این برنامه‌ها اطلاعاتی ندارد. ولی می‌گوید شاید مربوط‌به فعال کردن قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 روی پلی استیشن 5 همزمان با دریافت تروفی‌ها باشد.

او مقداری نگران است که نکند بخشی از برنامه‌ی سونی به افزودن فیلم‌ها و موارد دیگر به پلی استیشن Now ربط دارد. به نظر وی رفتن به آن راه غلط است. پس با اینکه جزئیاتی راجع به برنامه‌ی مورد بحث ندارد، امیدوار است که برنامه ربطی به آوردن مواردی غیر از بازی‌های ویدیویی به PS Now نداشته باشد. ولی فکر نمی‌کند که جیم رایان بخواهد بی‌گدار به آب بزند.

سرویس پلی استیشن Now که البته فقط در چند کشور در دسترس قرار گرفته است، شامل بیشتر از ۷۰۰ بازی می‌شود و اشتراک سالانه‌ی آن ۶۰ دلار است. با این سرویس می‌توانید به تجربه‌ی آنلاین تعداد قابل توجهی از بازی‌های پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 روی کامپیوترهای شخصی و PS4 و PS5 خود بپردازید. البته بیشتر از ۳۰۰ بازی حاضر در پلی استیشن نو بازی‌های پلی استیشن 4 هستند که آن‌ها را می‌توان بدون اجرای آنلاین، به‌راحتی روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دانلود و تجربه کرد. مطابق آخرین گزارش‌ها این سرویس بیشتر از ۲.۲ میلیون مشترک دارد.

عرضه‌ی پلی استیشن پلاس کالکشن برای پلی استیشن 5، رایگان کردن کامل چندین و چند بازی در بازه‌های زمانی مختلف و افزودن ماهانه‌ی بازی‌های بزرگ بیشتر و بیشتر به پلی استیشن پلاس و پلی استیشن Now از جمله کارهای سونی هستند که برخی از گیمرها آن‌ها را واکنش‌های اولیه به موفقیت گیم پس می‌دانند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده