// چهار شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸

فروش ۸۳ درصد نسخه های فیزیکی بازی Outriders روی پلی استیشن

آمار منتشرشده توسط شرکت GfK نشان می‌دهند که در بازار انگلستان تا به امروز ۸۳ درصد نسخه‌های فیزیکی بازی Outriders برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 سونی به فروش رسیدند.

از بین تمامی نسخه‌های فیزیکی فروش‌رفته از بازی Outriders شرکت اسکوئر انیکس، ۵۲ درصد آن‌ها نسخه‌ی پلی استیشن 5، ۳۱ درصد آن‌ها نسخه‌ی پلی استیشن 4 و ۱۷ درصد آن‌ها در مجموع نسخه‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس/ایکس بوده‌اند. این آمار میزان فروش دیجیتالی بازی را محاسبه نمی‌کند. همچنین این آمار نمی‌گوید که چه تعداد از مشترک‌های سرویس ایکس باکس گیم پس مشغول تجربه‌ی بازی Outriders به کمک آن هستند.

مایکروسافت در گذشته با جدیت گفت که قرارگیری بازی‌ها در ایکس باکس گیم پس تاثیری منفی روی فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی آن‌ها ندارد. فیل اسپنسر در سال ۲۰۱۸ میلادی در رابطه با همین مورد نوشت: «وقتی شما محصولی مثل بازی Forza Horizon 4 را در گیم پس قرار می‌دهید، به‌صورت ناگهانی تعداد بازیکنان بیشتری دارید و این درنهایت منجر به آن می‌شود که خریدارهای بیشتری پیدا کنید. بعضی افراد این ادعا را زیر سؤال می‌برند. اما شما می‌بینید که بازی State of Decay 2 در همان ماه عرضه روی ایکس باکس گیم پس چه فروش خوبی مطابق آمار NPD (محاسبه‌کننده‌ی میزان فروش در آمریکا) داشت.

۵۲ درصد نسخه‌های فیزیکی فروش‌رفته از بازی Outriders متعلق به کنسول پلی استیشن 5 هستند و ۳۱ درصد دیگر را نسخه‌های پلی استیشن 4 تشکیل می‌دهند

ممکن است عده‌ای بگویند که آیا مردم نمی‌روند به‌جای خریدن بازی، مشترک سرویس شوند؟ نه این‌طور نیست. بسیاری از گیمرها می‌بینند که دیگران مشغول تجربه‌ی کدام بازی هستند و این‌گونه به سراغ خرید آن می‌روند. بعضی‌ها می‌بینند که کدام بازی در توئیچ پرطرفدار است و می‌روند آن را می‌خرند. بعضی‌ها می‌بینند که کدام بازی مورد بحث مردم در دیسکورد است و می‌روند آن را می‌خرند. بعضی‌ها هم می‌بینند که کدام بازی در گیم پس سروصدا کرده است و می‌روند آن را می‌خرند.

در حقیقت گیم پس میزان شناخته‌شدگی بازی برای مردم را افزایش می‌دهد». همچنین مایکروسافت به‌تازگی ادعا کرد که مشترک‌های سرویس گیم پس، ۲۰ درصد بیشتر از گیمرهای دیگر پول روی خرید بازی‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای خرج می‌کنند. ایکس باکس می‌گوید آن‌ها ۳۰ درصد بیشتر بازی می‌کنند و ۴۰ درصد بیشتر سراغ ژانرهای مختلف می‌روند.

مبارزات بازی Outriders و آتش بزرگ

سارا باند از تیم ایکس باکس هم به‌تازگی برای توصیف ارزش بیشتر گیم پس نسبت به نتفلیکس تاکید قابل توجهی روی خریدهای درون‌برنامه‌ای داشت: «وقتی شما مشترک سرویسی مثل شبکه‌ی نتفلیکس می‌شوید، فقط به اندازه‌ی پول اشتراک خرج می‌کنید. اما در جهان ویدیوگیم این‌طور نیست. آیتم‌های مختلفی در بازی هستند که می‌توانند توسط گیمر خریداری شوند. DLCهایی هستند که می‌توانید برای خرید آن‌ها پول بدهید. شما به بازی علاقه‌مند می‌شوید و سپس قسمت بعدی مجموعه از راه می‌رسد، در سرویس اشتراکی قرار نمی‌گیرد و شما برای خرید آن پول می‌دهید».

سرویس ایکس باکس گیم پس بیشتر از ۱۸ میلیون مشترک دارد. حالا باید صبر کرد و دید که آیا در بلندمدت فاصله‌ی بین فروش نسخه‌های فیزیکی پلی استیشن و ایکس باکس بازی Outriders کم می‌شود یا نه. تازه شاید در آینده داده‌هایی منتشر شوند که نشان بدهند در مجموع، بازی Outriders بیشتر در کدام پلتفرم برای شرکت اسکوئر انیکس و استودیو People Can Fly سودآور بوده است؛ یک بازی که با وجود مشکلات فراوان سرورها فعلا عرضه‌ی واقعا موفقی را تجربه می‌کند و نسخه‌ی PC آن با هشت بررسی، میانگین امتیازات ۷۴ از ۱۰۰ متاکریتیک را دارد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده