// جمعه, ۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

بررسی دموی بازی Outriders و نگاهی به ویژگی‌های آن

دمو رایگان Outriders بازیکنان را بیش‌ازپیش با فضای بازی و مکانیسم‌های گیم‌پلی آشنا می‌کند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به نسخه دمو بازی Outriders داشته باشیم.

در زمان معرفی کامل بازی Outriders مشخص شد که استودیو People Can Fly، سازنده بازی Bulletstorm، در حال کار روی یک بازی کوآپ سه نفره است که کاربران می‌توانند آن را به‌صورت تک‌نفره هم تجربه کنند. در نمایش‌های بعد تعدادی از کاربران به این فکر فرو رفتند که Outriders احتمالا یک بازی لایو سرویس باشد، اما پیپل کن فلای اعلام کرده که Outriders یک بازی کامل است.

نورپردازی‌های بازی Outriders

با مشاهده‌ی گان‌پلی و سیستم کاورگیری، حسابی یاد مجموعه Gears of War خواهید افتاد

به‌عبارتی، بازیکنان در همان روز عرضه و خرید بازی، به تمامی محتویات درنظر گرفته شده برای Outriders دسترسی پیدا می‌کنند. چندی پیش نسخه دمو Outriders به‌صورت رایگان روی تمامی پلتفرم‌های بازی عرضه شد و تصمیم گرفتیم نگاهی به نسخه دمو این بازی داشته باشیم.

با شروع بازی، کاربران باید شخصیت خود بسازند. سیستم ساخت کاراکتر و شخصی‌سازی آن تنوع خوبی دارد و بازیکنان می‌توانند تغییرات متنوعی را روی چهره شخصیت خود اعمال کنند. پس از ساخت کاراکتر، وارد بخش مقدماتی بازی می‌شوید. دراینجا طی دو مأموریت، سیستم تیراندازی و کاورگیری بازی به شما آموزش داده می‌شود. با مشاهده‌ی گان‌پلی و سیستم کاورگیری، حسابی یاد مجموعه Gears of War خواهید افتاد.

گان پلی بازی Outriders

هرکدام از کلاس‌های تکنومنسر، پایرومنسر، تریکستر و دیوستر مهارت‌ها و ویژگی‌های مخصوص‌به خود را دارند

همچنین پس از بخش مقدماتی و وارد شدن به جهان Outriders، بیش‌ازپیش به این موضوع ایمان می‌آورید که Outriders ازاین نظر یک بازی کاملا الهام گرفته از Gears of War است. البته الهام گرفتن مورد بدی نیست، اما نحوه استفاده از آن و ترکیب با المان‌های مختلف و ایده‌های نو می‌تواند به جذاب‌تر و ارزشمندتر شدن اثر کمک کند. ازاین‌رو پس از اینکه بخش مقدماتی Outriders را کامل می‌کنید، می‌توانید از میان یکی از چهار کلاس بازی، کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هرکدام از کلاس‌های تکنومنسر، پایرومنسر، تریکستر و دیوستر مهارت‌ها و ویژگی‌های مخصوص‌به خود را دارند. برای مثال کلاس تریکستر به شما اجازه می‌دهد تا یک کاراکتر سرعتی با مهارت‌هایی را توسعه دهید که تقریبا نزدیک به دشمنان مبارزه می‌کند. این در حالی است که اگر اهل آسیب رساندن از دور یا مسافتی میان دور و نزدیک هستید، به‌ترتیب تکنومنسر و پایرومنسر می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

کلاس‌های بازی Outriders

در جریان پنج مرحله داستانی و تعدادی مراحل فرعی نسخه دمو، گیم‌پلی و سیستم تیراندازی Outriders به خوبی ترکیب شده بودند و استفاده از مهارت‌ها، موردی است که باعث می‌شود Outriders ویژگی‌های مخصوص‌به خود را هم داشته باشد. بااین‌حال سؤال اصلی این است که آیا در طولانی مدت هم گیم‌پلی بازی می‌تواند جذاب و سرگرم کننده باشد؟ این سوالی است که پس از عرضه بازی باید به آن پاسخ داد و در زمان فعلی نمی‌توان به نتیجه‌ی درستی رسید، زیرا سیستم ارتقای کاراکتر Outriders در نسخه دمو آنطور که باید و شاید در دسترس نیست و صرفا یک نیم نگاه به آن خواهید داشت.

سیستم ارتقای کاراکتر Outriders در نسخه دمو آنطور که باید و شاید در دسترس نیست

سیستم ارتقای کاراکتر در بازی‌های آنلاین که دارای المان‌های نقش آفرینی هستند، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. اگر این سیستم به خوبی پیاده‌سازی نشود، عملا ارتقای مهارت‌ها یا کسب مهارت و ویژگی‌های جدید نمی‌تواند تجربه‌ی شما را گسترش دهد و کامل کند. دراین‌میان اشاره کنم که بازی Outriders دارای یک هاب بزرگ است که در جریان آن می‌توانید از شخصیت‌های داستانی مأموریت‌های خود را دریافت کرده و از فروشگاه‌ لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

البته همانند اکثر بازی‌های تیراندازی آنلاین با المان‌های MMO و نقش آفرینی، Outriders هم دارای سیستم لوت است. ازاین‌رو با کشتن دشمنان، باس‌ها یا باز کردن صندوق‌های داخل بازی، می‌توانید آیتم‌هایی نظیر سلاح‌ها و اجزای مختلف لباس‌های جدید را برای کاراکتر خود آزاد کنید. همچنین بعضی از مأموریت‌ها هم آیتم‌های مختلفی را به‌عنوان پاداش به شما اهدا می‌کنند.

افکت آتش گرفتن بازیکن و محیط در Outriders

تمامی آیتم‌های بازی هم دارای ارزش گذاری متفاوتی است و هرقدر که سطح خود را بالاتر ببرید، آیتم‌های ارزشمندتری را کسب می‌کنید. اگر می‌خواهید Outriders را با دوستان خود تجربه کنید، نسخه دمو این اجازه را به شما می‌دهد و تجربه‌ی بازی در حالت آنلاین، لذت خاص خود را دارد. البته به‌صورت تک‌نفره هم می‌توانید تمامی محتویات درنظر گرفته شده را تجربه کنید و استودیو پیپل کن فلای در گذشته اعلام کرده بود که بازیکنان می‌توانند تمامی محتویات بازی، حتی محتویات اندگیم را به‌صورت تک‌نفره کامل کنند.

تمامی آیتم‌های بازی هم دارای ارزش گذاری متفاوتی است و هرقدر که سطح خود را بالاتر ببرید، آیتم‌های ارزشمندتری را کسب می‌کنید

از نظر بصری، Outriders روی پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود. این در حالی است که کاربران پلی استیشن 4 این بازی را با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم برثانیه تجربه خواهند کرد. ۶۰ فریم بودن بازی، سبب شده تا گان‌پلی و مبارزات شکل و شمایل متفاوتی به خود بگیرد و شاهد نبردهای سرعتی باشیم. همچنین جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های حاصل از منفجر شدن دشمنان، یا افکت‌های حاصل از سوختن آتش و موارد مشابه، طراحی خوبی دارند.

موردی که در بخش طراحی بازی آزار دهنده ظاهر شده، به انیمیشن در باز کردن، پردن از یک نقطه به نقطه دیگر و بالا رفتن از بعضی از سکوها مربوط می‌شود. در طول بازی اگر می‌خواهید در را باز کنید یا سایر فعالیت مشابه را انجام دهید، بازی به‌جای به‌تصویر کشیدن انیمیشن انجام این کاری، ک میان پرده سینمایی کوتاه را نشان می‌دهد. شاید با خود بگویید که برای اولین‌بار باید این میان‌پرده‌ها را تماشا کنیم و در طول روند بازی، دیگر نیازی به این کار نیست، اما مهم نیست چند دفعه یک در را باز می‌کنید یا از یک نقطه به نقطه دیگر می‌پرید، هر بار باید این انیمیشن‌ها را مشاهده کنید.

مهارت صحنه آهسته کلاس Trickster در Outriders

برای نظر قطعی باید صبر کرد و نحوه اعمال این مکانیسم را روی بازی اصلی مشاهده کنیم، اما اگر همانند نسخه بتا باشد، باعث اذیت و آزار مخاطب شده و سرعت و هیجان بازی را کاهش می‌دهد. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که محصول نهایی چه تجربه‌ای را ارائه می‌دهد. تابه‌امروز بازخوردهای مختلفی از دمو این بازی به گوش سازنده رسیده است و اگر پیپل کن فلای قصد دارد یک بازی سرگرم کننده و ارزشمند را ارائه دهد، بهتر است به حرف کاربران خود گوش دهد.

نظر شما کاربران زومجی در مورد نسخه دمو رایگان Outriders چیست؟ آیا آن را تجربه کرده‌اید؟ بازی Outriders در تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ (یک آوریل) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس ساخته می‌شود. کاربران با مراجعه به فروشگاه پلتفرم خود، می‌توانند دمو رایگان Outriders را دانلود و تجربه کنند.

بررسی دمو بازی روی پلتفرم پلی استیشن 5 انجام شده است


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده