نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۷

ادامه‌ی کمبود جهانی قطعات الکترونیکی تا اواسط سال ۲۰۲۲

شرکت Foxconn از بزرگ‌ترین تأمین کنندگان قطعات الکترونیکی در جهان، در گزارش اخیر خود از استمرار کمبود عرضه این محصولات در صنعت بازی و سایر حوزه‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

سال گذشته و با شروع بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، تولید لوازم الکترونیکی در صنعت سخت‌افزار به‌صورت فراگیر با مشکلات بزرگی مواجه شد. این موضوع تقریباً در تمامی صنایعی که به هر طریق با این حوزه در ارتباط بودند تأثیرگذار بوده و وضعیت بازار را متحول کرد. کاهش محسوس حجم تولید و عرضه قطعات الکترونیکی یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این مشکلات در صنعت سخت‌افزار بود. درحالی که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که رفته رفته به پایان این بحران مقطعی نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد که حداقل به‌صورت کوتاه مدت نباید چنین انتظاری داشت.

یانگ لیو (Young Liu) مدیرعامل شرکت Foxconn، تأمین کننده قطعات و لوازم سخت‌افزاری بسیاری از غول‌های تکنولوژی جهان از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل، در گزارش اخیر خود از وضعیت مالی این شرکت اعلام کرده که وضعیت تأمین قطعات در دو ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ نسبتاً بهتر بوده است. وی عقیده دارد که رفته رفته شاهد کنترل بیشتر روی وضعیت بازار خواهیم بود اما انتظار می‌رود که این کمبود حداقل تا اواسط سال آینده‌ی میلادی ادامه داشته باشد.

باتوجه به اینکه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز جزء لوازمی بودند که با محدودیت شدید عرضه به بازار مواجه شدند، این موضوع می‌تواند تأثیر چشمگیری در قیمت‌ها و نگاه مصرف‌کنندگان به کنسول‌های نسل نهم داشته باشد. از طرفی پی سی گیمرها نیز با کمبود شدید و افزایش قیمت‌های انفجاری کارت‌های گرافیکی مواجه بوده و به‌طور کلی شرایط خوبی بر صنعت سخت‌افزار گیمینگ حاکم نیست.

این درحالی است که بسیاری از علاقه‌مندان به خرید این کنسول‌ها انتظار دارند تا طی ماه‌های پی رو، با بهتر شدن وضعیت موجودی این دستگاه‌ها در بازار، قیمت‌ها نیز رو به متعادل شدن حرکت کنند. باید دید که پیش‌بینی‌ها تا چه حد دقیق از آب درآمده و چه سرنوشتی در انتظار مخاطبان حوزه‌ی بازی و سرگرمی است.

شما هم می‌توانید در ادامه ما را از نظرات ارزشمند خود بهره‌مند کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده