// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹

رونمایی از سه بازی جدید از دنیای Clash of Clans

استودیوی Supercell در راستای گسترش هرچه بیشتر دنیای فانتزی Clash of Clans، با انتشار ویدیویی از گیم‌پلی اولیه‌ی سه بازی جدید کلش با سبک‌های متفاوت رونمایی کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی فنلاندی Supercell که با بازی‌های موبایلی خود مانند Clash of Clans و Clash Royale شناخته می‌شود، اعلام کرده که می‌خواهد دنیای فانتزی کلش را بیش‌ازپیش گسترش دهد. آن‌ها در همین راستا از سه بازی جدید و در حال ساخت Clash رونمایی کرده‌اند. سوپرسل در پستی در وب‌سایت خود می‌نویسد: «ما می‌خواهیم علاوه‌بر ارائه‌ی یک بازی کلش جدید به بازیکنان قدیمی، دنیای آن‌ را گسترش دهیم تا مخاطبانی که تجربه‌ی بازی کردن بازی‌های کلش را ندارند، به آن جذب شوند.»

این سه بازی جدید عبارت‌اند از Clash Quest، یک بازی ماجراجویی و با گیم‌پلی تاکتیکال نوبتی، Clash Mini، یک بازی تخته‌ای مجازی که بازیکنان در آن با استفاده از نسخه‌های مینیاتوری کاراکترهای این مجموعه می‌توانند تیم تشکیل دهند؛ و Clash Heroes، یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی کوآپ. البته سوپرسل خاطرنشان می‌کند که این سه بازی هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه به سر می‌برند و احتمالا مواردی در آن‌ها در طول پروسه‌ی ساخت تغییر خواهد کرد. شما می‌توانید ویدیوی معرفی و نمایش گیم‌پلی اولیه‌ی این سه بازی را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

البته این نکته را نیز باید درنظر گرفت که سوپرسل قبلا روند توسعه‌ی چند بازی را پیش از رسیدن به انتشار عمومی و در فاز بتا متوقف کرده است. به همین خاطر این احتمال را باید لحاظ کنیم که برخی از این سه بازی ممکن است هیچ‌وقت رنگ عرضه‌ی عمومی و نهایی را نبینند. آن‌ها در این خصوص نیز عنوان می‌کنند: «فکر می‌کنیم این‌ها بازی‌های فوق‌العاده‌ای خواهند شد که طرفداران کلش مستحق تجربه‌شان هستند. اگر هرکدام از این سه بازی با استانداردهای ما جور درنیایند، روند ساخت‌شان را متوقف می‌کنیم و به سراغ ساخت بازی‌های دیگر از دنیای کلش می‌رویم.»

درصورت راه‌یابی این سه بازی به مرحله‌ی عرضه‌ی نهایی، سوپرسل گام بزرگ دیگری را در جهت گسترش هرچه بیشتر دنیای فانتزی و محبوب کلش برداشته است. آن‌ها در راستای همین هدف در سال ۲۰۲۰ یک انیمیشن کوتاه داستانی و در سال ۲۰۱۶ نیز یک مینی‌سریال کلش منتشر کردند که نویسندگان برخی اپیزودهای سیمپسون‌ها در نوشتن داستان مینی‌سریال نقش داشتند. اینکه سوپرسل کار ساخت سه بازی جدید را همزمان پیش می‌برد می‌تواند نشان از رشد آن‌ها در سال‌های اخیر داشته باشد. دو بازی Mini و Heroes قرار است اولین آثاری باشند که در شعبه‌ی تازه‌تأسیس سوپرسل در شانگهای ساخته می‌شوند.

سوپرسل درخصوص روند ساخت این سه بازی جدید می‌گوید: «به این نکته‌ی مهم باید اشاره کنیم که تیم‌های توسعه‌ی دو بازی کلش آو کلنز و کلش رویال به‌طور کامل از تیم‌های ساخت سه بازی جدید کلش جدا هستند. این موضوع به این معنی است که ساخت بازی‌های جدید کلش قرار نیست در کیفیت توسعه و پشتیبانی از بازی‌های فعلی سوپرسل تاثیری داشته باشند.»

استودیوی سوپرسل هنوز تاریخی برای انتشار نسخه‌ی آزمایشی و بتا Clash Heroes ،Clash Mini و Clash Quest اعلام نکرده است. آن‌ها همچنین از این گفته‌اند که به‌جز از این سه بازی، چند بازی غیرمرتبط با کلش را نیز در دست ساخت دارند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این سه بازی جدید از دنیای کلش چیست؟ دوست دارید کدام‌یک از آن‌ها را تجربه کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده