// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰

شایعه: ساخت Call of Duty جدید با استفاده از موتور COD Warzone

به‌تازگی شایعه شده که نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Call of Duty توسط موتور بازی‌سازی به‌کاررفته در ساخت Call of Duty: Modern Warfare و Call of Duty: Warzone در حال توسعه است.

اخیرا شایعاتی درخصوص نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی Call of Duty پخش شده است. در این شایعات اشاره می‌شود که جدیدترین کالاف دیوتی توسط استودیوی Sledgehammer در حال ساخت است و دوباره به دوران جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. همچنین نام آن ظاهرا قرار است Call of Duty WW2: Vanguard باشد. این شایعات از چند منبع مختلف پخش شده‌اند و به‌تازگی نیز وب‌سایت Video Games Chronicle طی گزارشی آن‌ها تایید کرد است.

VGC علاوه‌بر موارد بالا ادعا کرده که Call of Duty WW2: Vanguard توسط موتور بازی‌سازی IW8 در حال توسعه است. از این موتور نسبتا جدید و تغییریافته برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ برای ساخت Call of Duty: Modern Warfare استفاده شد. البته نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ مجموعه یعنی Call of Duty: Black Ops Cold War برپایه‌ی موتوری ساخته شد که Treyarch قبلا در سال ۲۰۱۸ برای توسعه‌ی Call of Duty: Black Ops 4 استفاده کرده بود؛ گرچه آن‌ها برای ساخت بلک آپس کلد وار این موتور را ارتقا داده بودند.

طبق گزارش VGC، بازگشت به موتور IW8 احتمالا به این خاطر است که اکتیویژن قصد دارد نسخه‌ی جدید کالاف دیوتی را با بازی بتل رویال فری تو پلی Call of Duty: Warzone سازگار و یکپارچه کند. در ساخت وارزون از همان موتور مادرن وارفر ۲۰۱۹ استفاده شده و این دو بازی با یکدیگر سازگار هستند. وارزون همچنین با بلک آپس کلد وار نیز سازگار و ادغام شده است. البته با تمام این تفاسیر باید این نکته را درنظر بگیریم که Call of Duty WW2: Vanguard احتمالا در فضای جنگ جهانی دوم جریان دارد و حال‌و‌هوای بسیار متفاوتی از وارزون خواهد داشت. حال باید ببینیم که این دو بازی چگونه قرار است با یکدیگر ادغام و یکپارچه شوند.

Call of Duty سال ۲۰۲۱ به رسم هرسال در پاییز منتشر خواهد شد و رونمایی رسمی از آن نیز احتمالا در ماه‌های پیش‌رو صورت می‌گیرد. حال باید برای اخبار رسمی از طرف اکتیویژن منتظر بمانیم تا روشن شود که کدام از این شایعات درست و کدام غلط بوده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده