// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰

انتخاب سگا به عنوان برترین ناشر سال ۲۰۲۰ در متاکریتیک

وب‌سایت متاکریتیک براساس میانگین نمرات بازی‌های ناشران مختلف در سال ۲۰۲۰، دست به رتبه‌بندی آن‌ها زده که سگا در صدر و شرکت Annapurna Interactive نیز در رقابتی تنگاتنگ در مقام دوم قرار گرفت.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت بازی‌سازی ژاپنی سگا در رتبه‌بندی ناشران بازی در سال ۲۰۲۰ در وب‌سایت متاکریتیک در صدر قرار گرفته است. ۳۸ محصول این شرکت مجموعا در سال ۲۰۲۰ در متاکریتیک نمره گرفتند که در جمع‌بندی نمرات منتقدین، ۹۵ درصد این بازی‌ها از جمله Persona 5 و Yakuza 0 در دسته‌ی «خوب» قرار گرفتند. از طرفی تعداد بازی‌های «بد» سگا در سال ۲۰۲۰ صفر بوده است. این آمار باعث شده که میانگین نمرات بازی‌های منتشرشده توسط سگا در سال میلادی گذشته ۸۱.۶ درصد باشد.

در توضیحات مربوط‌به رتبه‌بندی جدید متاکریتیک درباره‌ی صدرنشینی سگا می‌خوانیم: «این شرکت بازی‌سازی ژاپنی که حالا در هفتمین دهه از حیاتش به سر می‌برد، موفقیت خیلی خوبی در سال ۲۰۲۰ کسب کرده است. آن‌ها موفق شدند که ۱۷ شرکت دیگر را پشت‌سر گذاشته و مقام ناشر برتر متاکریتیک را در این سال از آن خود کنند.» برای اطلاع بیشتر می‌توانید فهرست بهترین ناشران را در وب‌سایت متاکریتیک مشاهده کنید.

شرکت Annapurna Interactive پس از سگا در رتبه‌ی دوم برترین ناشران سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. میانگین نمرات بازی‌های این شرکت نیز در سال میلادی قبل در متاکریتیک ۸۱.۹ درصد بود. پس از آناپورنا اینتراکتیو، Capcom با میانگین نمرات ۸۰.۳ درصد در مقام سوم قرار می‌گیرد. متاکریتیک درخصوص آناپورنا اینتراکتیو توضیح می‌دهد: «تک‌تک بازی‌های منتشرشده‌ی این شرکت در سال ۲۰۲۰ مجموع نقد‌های مثبت دریافت کرده‌اند و این بدین معنی است که آناپورنا تنها ناشر این سال بوده که جمع نمرات‌ تمام بازی‌هایش در محدوده‌ی سبزرنگ بوده است.»

این وب‌سایت در ادامه درباره‌ی سگا می‌نویسد: «میانگین نمرات بازیهای سگا (شامل بازی‌هایی که تحت برند Atlus، زیرمجموعه‌ی سگا منتشر شدند) درواقع کمی از میانگین نمرات بازی‌های ناشر شماره‌ی دو یعنی آناپورنا کمتر بوده است؛ ولی به‌خاطر داشتن دو بازی بسیار خوب در سال ۲۰۲۰ موفق شد به رتبه‌ی یک صعود کند. البته هر دوی آن‌ها (یکی از آن‌ها یعنی Persona 5 Royal بازی برتر سال ۲۰۲۰ از نظر متاکریتیک شد) پورت‌هایی از بازی‌های قدیمی بودند که برای پلتفرم‌های جدید منتشر شدند.»

متاکریتیک در سال ۲۰۲۰ برای نوشتن نقد توسط کاربران محدودیت‌ وضع کرد. کاربران تا ۳۶ ساعت پس از انتشار بازی نمی‌توانند نقد خود را در این وب‌سایت ثبت کنند. توضیح متاکریتیک نیز برای وضع چنین قانونی این است که «گیمرها زمان داشته باشند قبل از نظر دادن، بازی مورد نظر را تجربه کنند.» متاکریتیک می‌گوید تغییر سیاست آن‌ها در این موضوع به‌خاطر بازی خاصی صورت نگرفته و آن‌ها درواقع «براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده و با استفاده از نظرات منتقدین و کارشناس‌های صنعت بازی» اقدام به وضع محدودیت ۳۶ ساعتی کرده‌اند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی صدرنشینی سگا در رتبه‌بندی ناشران برتر سال ۲۰۲۰ متاکریتیک چیست؟ شما از بازی‌های کدام شرکت یا استودیو در سال ۲۰۲۰ راضی بودید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده