// پنجشنبه, ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۳

سایت متاکریتیک فهرست بدترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد

وب‌سایت متاکریتیک به‌تازگی فهرست ۱۰ بازی بد سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده که درمیان آن‌ها نام‌هایی شناخته شده از شرکت‌های مطرح بازی‌سازی به‌ چشم می‌خورند.

از هر جنبه‌ای که بخواهیم بررسی کنیم، سال ۲۰۲۰ سال بسیار خوبی برای صنعت گیم بوده است. بازی‌های زیادی در این سال عرضه شدند که توانستند نظر مثبت منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کنند و نمره‌ی بالایی در وب‌سایت متاکریتیک کسب کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Animal Crossing: New Horizons ،The Last of Us Part 2 ،Final Fantasy 7 Remake و Hades اشاره کرد. علاوه‌بر بازی‌های فوق، آثار دیگری نیز بودند که با اینکه نمره‌ی معمولی‌تری در این سایت دریافت کردند، اما گیم‌پلی به‌شدت سرگرم‌کننده‌ای را به مخاطبان تقدیم کرده‌اند.

بااین‌حال، می‌دانیم همان‌طور که هرساله بازی‌های خوبی به ‌دست مخاطبان می‌رسند، آثاری نیز وجود دارند که در ته جدول محبوبیت نزد گیمرها و منتقدان جای می‌گیرند. حال طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، متاکریتیک فهرستی از ۱۰ بازی بد سال ۲۰۲۰ تهیه کرده که کمترین نمره‌‌های ممکن را در این سایت کسب کرده‌اند. فهرست مذکور شامل بازی‌های زیر می‌شود:

  • Tiny Racer (نینتندو سوییچ)
  • XIII Remake (ایکس باکس وان)
  • Dawn of Fear (پلی استیشن 4)
  • Fast and Furious Crossroads (پی سی)
  • Arc of Alchemist (نینتندو سوییچ)
  • Remothered: Broken Porcelain (پی سی)
  • Tamarin (پلی استیشن 4)
  • Street Power Soccer (پلی استیشن 4)
  • Gleamlight (نینتندو سوییچ)
  • The Elder Scrolls: Blades (نینتندو سوییچ)

واضح است که بیشتر این بازی‌ها، آثاری کوچک و تقریبا گمنام هستند. با این وجود، چند مورد از آن‌ها تولید استودیوهای مطرح و نزد بازیکنان، شناخته‌شده‌تر هستند. برای مثال، بازی‌های Fast and Furious Crossroads از شرکت باندای نامکو و The Elder Scrolls: Blades از شرکت بتسدا، هردو بازی‌های تقریبا بزرگی هستند که توسط دو شرکت بازی‌سازی مطرح ساخته و عرضه شده‌اند. دیدن اینکه برخی بازی‌های تولید شده در چنین شرکت‌هایی نیز می‌توانند آنقدر بد باشند که در فهرست بدترین‌ها قرار گیرند، می‌تواند جالب و شاید کمی هم تامل‌برانگیز باشد.

متاکریتیک درباره‌ی این فهرست توضیح می‌دهد: «بازی‌هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند (تا تاریخ ۱۵ دسامبر معادل با ۲۵ آذر)، براساس متااسکورشان (نمره‌ی جمع‌بندی) انتخاب شده‌اند و هر بازی‌ای که کمتر از هفت نقد از طرف منتقدان حرفه‌ای دریافت کرده باشد، در این فهرست قرار نگرفته است. ممکن است برخی از بازی‌ها در چند پلتفرم مختلف نمره‌ی کمی دریافت کرده باشند و به همین دلیل، صلاحیت چندبار قرار گرفتن در این فهرست را داشته باشند. ولی ما فقط نسخه‌ای از بازی را در فهرست قرار دادیم که کمترین نمره را درمیان پلتفرم‌های مختلف انتشار آن دریافت کرده باشد.»

نکته جالب توجه این است که نسخه‌ی سوییچ بازی The Elder Scrolls: Blades که در این فهرست قرار گرفته، درواقع به‌خوبی روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS اجرا می‌شود، ولی روی نینتندو سوییچ با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی فهرست منتشر شده توسط وب‌سایت متاکریتیک چیست؟ اگر بازی دیگری می‌شناسید که فکر می‎‌کنید باید در این فهرست جای بگیرد، می‌توانید نام آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده