Persona 5 Royal برای کاربران تازه‌وارد یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد و لذت بخش است و به‌عنوان یک نسخه تکامل یافته برای کاربران قدیمی عمل می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

شرکت اتلوس (Atlus)، سازنده و ناشر مجموعه Persona، معمولا با ساخت نسخه جدیدی از این سری، دست به ساخت بازی‌های دیگری با محوریت همان نسخه از پرسونا، می‌زند. این در حالی است که در گذشته و پس از عرضه Persona 2 یا Persona 3، اتلوس یک بار دیگر آن‌ها را باز نشر کرد که در آن نسخه‌ها از محتویات داستانی و گیم‌پلی بیشتری استفاده کرد تا بازی‌ خود را بیش‌ازپیش به تکامل برساند. پس از عرضه Persona 5 و موقیت‌هایی که کسب کرد، شرکت اتلوس به‌سراغ ساخت Persona 5 Royal رفت. نکته‌ی جالب در مورد پرسونا 5 رویال، این است که با همان پرسونا 5 طرف هستیم، اما محتویات بیشتری به بازی اضافه شده است.

دانلود ویدیو از آپارات | مشاهده از یوتیوب

پرسوناها درواقع باورها و ایمان قلبی هر شخص است که ذات او را نشان می‌دهد

دراین‌میان دغدغه‌هایی وجود دارد که آیا بازی Persona 5 Royal باتوجه‌به قیمت ۵۰ دلاری که دارد، آیا محتویات کافی را در اختیار کاربران Persona 5 می‌دهد؟ در جواب به این سؤال باید بگویم که پرسونا 5 رویال از نظر داستانی همان نسخه اصلی است که به اندازه دو ماه (ماه داخل بازی) داستان جدید به آن اضافه شده است. از نظر گیم‌پلی هم نسخه تکامل یافته‌تر Persona 5 به‌حساب می‌آید و تجربه‌ی جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

Persona 5 Royal روایت‌گر داستان پسری است که به‌خاطر کمک به یک شهروند و زورگویی شخصیت شرور اصلی، مجبور می‌شود یک سال دور از محیط خانه خود زندگی کند. ازاین‌رو قهرمان داستان که در طول بازی به جوکر معروف است، وارد مدرسه شوجین آکادمی می‌شود تا یک سال تبعید خود را پشت سر بگذارد. این در حالی است که سرنوشت مسیر دیگری را برای او درنظر گرفته است. با ورود به شهر و شروع اولین روز از مدرسه خود، متوجه یک برنامه ناشناس و عجیب روی موبایل خود می‌شود؛ برنامه‌ای که هرقدرم او را پاک می‌کند، باز هم به‌صورت خودکار نصب می‌شود.

Persona 5 Royal

شاید پرسونا 5 رویال در ظاهر برای کاربران نسخه اصلی ارزشمند نباشد، اما وجود آرک داستانی و خط داستانی متفاوت آکچی سبب شده تا ارزش تجربه مجدد بازی بالا برود

باگذر زمان قهرمان داستان متوجه نیرویی قدرتمند به نام پرسونا می‌شود. ازاین‌رو از این قدرت خود استفاده می‌کند تا درکنار هم‌تیمی‌های خود، افراد شرور را در مسیر درستی قرار دهد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب Persona 5 Royal روایت‌ داستانی و شخصیت‌پردازی است. هر یک از شخصیت‌های مثبت پس زمینه داستانی مخصوص‌به خود را دارند و هرقدر که بیشتر با آن‌ها در ارتباط باشید، آن‌ها را بیشتر خواهید شناخت.

همچنین تفاوت شخصیتی کاراکترهای اصلی و فرعی به‌گونه‌ای است که مجذوب آن‌ها می‌شوید. برای مثال یوسکه پسری است که پس از برملا شدن اسرار استاد نقاشی خود، در خلاء بزرگی فرو می‌رود. در ادامه او از دغدغه‌ها و اندوه‌های خود با شما صحبت می‌کند. ازاین‌رو این شما هستید که با انتخاب‌های خود به او امید می‌دهید. انتخاب‌های شما در بخش داستانی کاراکترها، صرفا برای انرژی دادن و پیشرفت قدرت ارتباط شما با هر کاراکتر طراحی شده است.

Persona 5 Royal

این در حالی است که پرسونا 5 رویال دارای پایان‌های متفاوتی است. زمانی‌که به نقاط مختلف و حساسی از داستان می‌رسید، نوع انتخاب دیالوگ‌های شما می‌تواند روی داستان تاثیر گذار باشد. نسخه رویال در پایان‌بندی اصلی خود جزئیات جدیدی را اضافه کرده است که به‌خاطر حضور دو شخصیت جدید در دل داستان است؛ دو شخصیتی که به‌واسطه‌ی آن‌ها یک آرک داستانی جدید را به‌وجود آورده است. درکنار شخصیت‌های مثبت، شخصیت‌های شرور بازی هم داستان و پس‌زمینه داستانی خود را دارند. هرکدام از آن‌ها به‌دلایل مختلفی خود را در زندگی گم کرده و مرتکب اشتباهات سنگینی شده‌اند.

شخصیت پردازی خوب کاراکترها شما را مجبور می‌کند تا تک تک دیالوگ‌ها را گوش دهید و بخوانید

برای مثال شیدو به‌واسطه‌ی موقعیت اجتماعی خود به یک شخص مغرور تبدیل شده و همه ارگان‌های مهم را با پول خود خریده است. بااین‌حال اتلوس در زمان معرفی Persona 5 Royal و پس از آن مانوور خاصی روی کاراکتر کاسومی یوشیزاوا انجام داد. وی کاراکتر قابل بازی پرسونا 5 رویال است که نویسنده به‌خوبی داستان او را در دل داستان اصلی قرار داده است. به‌عبارتی تغییرات رخ داده برای کاراکتر آکچی و همچنین خط داستانی کاسومی، از مواردی هستند که داستان پرسونا 5 رویال را به یک مورد ارزشمند برای کاربران نسخه اصلی تبدیل کرده است.

Persona 5 Royal

طراحی سؤال‌های معلم‌ها و امتحانات آن‌ها به‌گونه‌ای است که بازیکن حس می‌کند سر کلاس درس نشسته است

Persona 5 جزو آن دسته از بازی‌هایی بود که انقلابی را در سبک مبارزات نوبتی به‌وجود آورد و باعث شد افراد زیادی جذب این دسته از بازی‌ها شوند. این در حالی است که Persona 5 Royal یک نسخه تکامل یافته‌تر و پخته‌تر از آن چیزی است که در پرسونا 5 مشاهده کردیم. گیم‌پلی پرسونا 5 رویال به دو بخش تقسیم می‌شود. اولین بخش زندگی عادی کاراکتر داستان و دومین بخش هم زندگی شبانه او در قالب رهبر گروه Phantom Thieves of Hearts است.

پرسونا 5 رویال یکی از کامل‌ترین گیم‌پلی‌های موجود در بازی‌های نقش‌آفرینی را ارائه می‌دهد. در زندگی روزمره خود، در قالب یک دانش‌ آموز سال دوم دبیرستان ظاهر می‌شوید که هر روز صبح به مدرسه می‌رود، سؤال‌های معلم‌ها را جواب می‌دهد و سپس به خانه بر می‌گردد. دراین‌میان شما در زندگی واقعی خود دوست دارید با دوستان خود در مدرسه بگردید، با آن‌ها بیرون بروید و رابطه دوستانه خود را صمیمی‌تر کنید یا اینکه به رستوران و مناطق تفریحی مختلفی سفر کنید.

Persona 5 Royal

Persona 5 Royal دقیقا تمامی این موارد را در خود جای داده است. جهان بازی شامل کاراکترهای متعددی می‌شود که ارتباط با آن‌ها باعث می‌شود یک کانفیدنت جدید را آزاد کنید. درواقع کانفیدنت‌ها نشان‌دهنده میزان صمیمیت میان شما و کاراکتر مورد نظر است. از طرفی قهرمان داستان دارای پنج ویژگی جذابیت، دانش، مهربانی، جرأت و مهارت است. هر فعالیت در بازی و درکنار آن ارتباط با کاراکترها روی یکی از این ویژگی‌ها تاثیر گذار است. برای اینکه بتوانید ارتباط خود با کانفیدنت شخصیت‌های بازی را به آخرین مرحله برسانید، باید به سطح بالایی در ویژگی‌های ذکر شده دست پیدا کنید.

Palace نام محیطی از دنیای واقعی شخصیت‌های شرور بازی است که آن را باتوجه به ذات و خواسته درونی خود به شکل‌های متفاوتی مشاهده می‌کنند

برای مثال، ارتباط با سوجیرو باعث می‌شود تا قهوه درست کردن را یاد بگیرید و برای خود معجون پر کردن انرژی (استامینا) را بسازید؛ اما برای رسیدن به این سطح در کانفیدنت سوجیرو، باید ویژگی مهربانی شما در سطح دو به بالا قرار داشته باشد. برای بالاتر بودن سطح ویژگی‌های جوکر یا همان قهرمان داستان هم تنها کافی است مشغول انجام فعالیت‌های مختلف شوید. برای مثال کتاب خواندن و بازی کردن جزو مواردی هستند که می‌توانند روی تمامی ویژگی‌ها تاثیر گذار باشند. شاید در ظاهر کانفیدنت‌ها و پیشرفت‌ آن‌ها در زندگی روزمره قهرمان داستان تاثیر خاصی نداشته باشد، اما روی زندگی شبانه که همان پاکسازی Palaceها است، تاثیر بسیار زیادی دارد.

Persona 5 Royal

هر کانفیدنت شما در چه سطحی قرار داشته باشد، موردی است که ساختار مبارزه‌ای شما را شکل می‌دهد

زندگی شبانه یا زندگی دوم شما در پرسونا 5 رویال مربوط‌به دزدیدن قلب اهدافی است که برای خود درنظر گرفته‌اید. درواقع هر هدف، جهان و آدم‌های آن را به شکل‌های مختلفی می‌بیند که شما به‌همراه گروه خود با پاکسازی Palace، هدف مورد نظر را مجبور می‌کنید تا به جرم و جنایت‌های خود اعتراف کند. قرار گیری در قالب رهبر Phantom Thieves of Hearts جایی است که شما وارد نبردهای متعددی با پرسوناهای دشمن می‌شوید.

اتلوس با ارائه مکانیسم‌های متعدد در دل گیم‌پلی، رنگ و بوی تازه‌ای را به مبارزات نوبتی بخشیده است. اینکه هر کانفیدنت شما در چه سطحی قرار داشته باشد، موردی است که ساختار مبارزه‌ای شما را شکل می‌دهد. افزایش سطح کانفیدنت کاراکترهایی که عضوی از تیم شما هستند، باعث می‌شود در مبارزات کارهای مختلفی را مثل کمک به‌سایر هم‌تیمی‌‌ها در ضربات ناکارآمد انجام دهند. همچنین زمانی‌که این دسته از کاراکترها را به آخرین سطح می‌رسانید، پرسونای آن‌ها تکامل پیدا می‌کند. ازاین‌رو قدرت کاراکترها در نبردها بیش‌ازپیش افزایش پیدا می‌کند.

Persona 5 Royal

این در حالی است که افزایش سطح کانفیدنت‌هایی که جزو تیم شما به حساب نمی‌آیند، باز هم روی عملکرد تیمی شما تاثیر گذار است. برای مثال افزایش سطح کانفیدنت کاراکتر هیفومی به شما اجازه می‌دهد در طول هر نبرد کاراکترهای ذخیره تیم خود را با کاراکترهای اصلی تعویض کنید. ازاین‌رو می‌توانید باتوجه‌به شیوه‌ی مبارزه‌ای خود، کانفیدنت‌های مورد نظر را انتخاب و آن‌ها را تا آخرین سطح ارتقا دهید و مابقی کانفیدنت‌ها را هم در سطحی قرار دهید که بعضی از ویژگی‌های پایه‌ای خود را در اختیار شما قرار دهند.

شناخت دشمنان یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید

شناخت دشمنان یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر دشمن نقاط ضعف و قوت مختلفی در مقابل قدرت پرسوناها دارد. ازاین‌رو باید از پرسوناهایی استفاده کنید که دارای قدرت‌های متفاوتی هستند. زمانی‌که به نقطع ضعف دشمن آسیب وارد می‌کنید، دشمن را در حالت Knockout قرار می‌دهید و یک فرصت دوباره به شما داده می‌شود تا او را به‌صورت کامل از بین ببرید. دراین‌میان اشاره کنم که اگر تمامی دشمنان را در حالت ناک‌اوت قرار دهید، قادر به مذاکره با دشمن هستید. این مذاکره می‌تواند حاوی درخواست پول، آیتم یا کسب پرسونا توسط شما باشد.

 

ازاین‌طریق می‌توانید فهرست پرسوناهای خود را گسترش دهید و در نتیجه، قدرت شما در مبارزات هم افزایش پیدا می‌کند. جدا از مذاکره کردن،‌ می‌توانید از ضربه تمام کننده تیمی هم استفاده کنید که آسیب زیادی را به دشمنان وارد می‌کند. درکنار این موارد می‌توان به ضربات فنی (تکنیکال) هم اشاره کرد. ضربات فنی زمانی رخ می‌دهد که تاثیر ضربه اعمال شده از پروسنای تیم شما روی حریف باقی بماند. برای مثال پرسونای کاراکتر ریوجی به دشمنان یک ضربه الکتریکی را وارد می‌کند. در ادامه اگر تاثیر الکتریسیته روی دشمن باقی بماند، با یک ضربه Melee می‌توانید روی دشمن یک ضربه فنی را اعمال کنید.

در پرسونا 5 رویال شکل تکامل یافته‌تر و جذاب‌تر ممنتوس را مشاهده می‌کنیم

اهمیت ارتباط با کاراکترهای بازی فقط به شخصیت اصلی داستان ختم نمی‌شود. در پرسونا 5 رویال سایر هم تیمی‌های شما هم با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند تا سطح دوستی خود را افزایش دهند. این مورد باعث می‌شود زمانی‌که در شرایط بحرانی و خطرناک قرار گرفتید، سایر کاراکترها از ضربات ترکیبی خود (Showtime) استفاده کنند. پرسونا 5 رویال در بخش مبارزات تجربه‌ای کامل‌تر و بهتر را ارائه می‌دهد. در نسخه پنجم با اینکه ممنتوس یکی از نقاط قوت بازی بود، اما اگر از همان ابتدا به‌سراغ آن نمی‌رفتید، شاید در انتها کمی شما را اذیت می‌کرد؛ زیرا به‌خاطر وقایع داستانی امکان خروج از آن و استراحت کردن وجود نداشت.

Persona 5 Royal

مشکل اصلی پرسونا 5، Palaceهای کم تعداد بود، اما در رویال شاهد اضافه شدن یک آرک داستانی هستیم که Palace تازه‌ای را به بازی اضافه می‌کند و همین مورد سبب شده تا گیم‌پلی بازی چندین ساعت افزایش پیدا کند.

این در حالی است که Persona 5 Royal تغییراتی را در ساختار ممنتوس به‌وجود آورده که این مورد را به کل از بین می‌برد. در ممنوتوس دو آیتم جدید اضافه شده است که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توانید میزان XP، آیتم و پول دریافتی خود در ممنتوس را افزایش دهید. همچنین می‌توانید آیتم‌های مختلفی را از فروشنده ممنتوس خریداری کنید تا روند بازی برای شما ساده‌تر شود. 

این دو مورد سبب شده تا گشت‌وگذار در ممنتوس و انجام مأموریت‌های فرعی لذت بخش‌تر از گذشته شود و ساختار ممنتوس را هم تغییر دهید. تغییرات اعمال شده در Persona 5 Royal تنها به هسته مبارزاتی گیم‌پلی بازی و ممنتوس ختم نمی‌شود، بلکه Palaceهای بازی هم دستخوش تغییرات شده‌اند. به‌واسطه‌ی اضافه شدن یک قلاب برای جوکر شاهد اعمال تغییراتی جزئی در ساختار Palaceها هستیم. همچنین به هر Palace سه آیتم جمع‌آوری اضافه شده است که اگر آن‌ها را جمع کنید، می‌توانید از ترکیب آن‌ها یک آیتم پوشیدنی مخصوص را کسب کنید.

Persona 5 Royal

اتلوس یک بخش ارتقا و ترکیب پرسوناها با یکدیگر را برای بازیکنان تدارک دیده که با نام Velvet Room به بازیکن معرفی می‌شود. در ولوت روم جدا از روایت بعضی از موارد داستانی، شاهد توضیحاتی در مورد ساختار پرسوناها هستیم. در ظاهر ترکیب پرسوناها با یکدیگر یا قدرتمندتر کردن آن‌ها کار دشواری است، اما سیستم راهنما و توضیحات پرسونا 5 رویال به‌خوبی این موارد را به بازیکن توضیح می‌دهد. بازیکنان به‌واسطه‌ی ویژگی آنلاین بازی می‌توانند پرسوناهای خود را با سایر پرسوناهای ساخته شده توسط کاربران هم ترکیب کنند.

با کشتن دشمنان و کسب امتیاز سطح شما و هم‌تیمی‌ها افزایش پیدا می‌کند که منجر به کسب قدرت بیشتر می‌شود

درواقع بخش آنلاین پرسونا 5 رویال همانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند؛ جایی‌که می‌توانید پرسوناهای خود را با پرسوناهای سایر بازیکنان ترکیب کنید یا در طول زمان مدرسه، پاسخ درست هر سؤال را باتوجه‌به پاسخ‌های انتخابی سایر بازیکنان متوجه شوید. شاید با خود فکر کنید که پرسونا 5 رویال به‌واسطه‌ی ساختار نوبتی مبارزات خود اجازه آزادانه حرکت کردن در محیط را نمی‌دهد. این در حالی است که در پرسونا 5 رویال می‌توانید آزادانه در تمامی محیط بازی حرکت کنید و حتی زمانی‌که در قالب رهبر گروه Phantom Thieves of Heart هستید، به‌صورت مخفی‌کاری بعضی از محیط‌ها را پشت سر بگذارید. به‌عبارتی محدود بودن شما از نظر حرکت کردن تنها به مبارزات ختم می‌شود که ویژگی اصلی مبارزات نوبتی است. 

Persona 5 Royal

روند باس‌ فایت هر Palace دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی شده تا کاربران قدیمی هم بتوانند تجربه‌ی جدیدی را کسب کنند

اتلوس با تکامل گیم‌پلی پرسونا 5، آن را در سطح جدید و جذاب‌تری قرار داده است که حتی می‌تواند بازیکنان تازه‌وارد بیشتری را جذب کند. اصلی‌ترین مشکل پرسونا 5، این بود که گیم‌پلی بازی کوتاه‌تر از نسخه پیشین بود که به‌خاطر هفت آرک داستانی بازی بود. در نسخه رویال اتلوس خط داستانی آکچی را دستخوش تغییرات کرده است و ازطرفی به‌واسطه‌ی کاراکتر کاسومی یک آرک داستانی جدید هم به بازی اضافه شده است. همین مورد سبب شده تا گیم‌پلی بازی ۱۵ الی ۲۰ ساعت افزایش پیدا کند که درنهایت، تجربه‌ای نزدیک به ۱۲۰ ساعت را در حالت نرمال در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از نظر بصری، Persona 5 Royal همانند گذشته است، اما به‌واسطه‌ی اضافه شدن مواردی مثل ضربات فنی و Showtimeها در مبارزات، شاهد انیمیشن‌های جدیدی هستیم که حس‌وحال بازی را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر از گذشته کرده است.

همچنین روند باس‌ فایت هر Palace هم دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی شده تا کاربران قدیمی هم بتوانند تجربه‌ی جدیدی را کسب کنند. طراحی هشت Palace بازی هم کاملا مجزا و متفاوت از یکدیگر هستند. همچنین اتلوس پرسوناهای متعددی را طراحی کرده است. بعضی از آن‌ها در قالب دشمن به شما معرفی می‌شوند که با ترکیب آن‌ها، می‌توانید به پرسوناهایی دست پیدا کنید که شاید تا انتهای داستان یک بار هم با آن‌ها روبه‌رو نشوید. ازاین‌رو اینکه تنوع را برای خود و مبارزات به‌وجود آورید، به نحوه‌ی ساخت پرسوناها در ولوت روم مربوط می‌شود

Persona 5 Royal

جدا از میان‌پرده‌های داخل بازی، تیم سازنده میان پرده‌های سینمایی دیگری هم برای پرسونا 5 رویال طراحی کرده که مثل انیمیشن‌های ژاپنی است و حس‌وحال متفاوت و خوبی را نسبت‌به میان‌پرده‌های اصلی بازی به‌وجود آورده‌اند. از نظر فنی هم بازی فاقد مشکل خاصی است و بازی روان و بدون هیچ افت فریمی اجرا می‌شود. جدا از گیم‌پلی و داستان، موسیقی نقش بسیار مهمی را در پرسونا 5 رویال ایفا می‌کند. در تمامی گوشه‌وکنار بازی آهنگ‌های جذاب و شنیدنی پخش می‌شود. به‌عبارتی زندگی شما به‌عنوان یک دانش آموز دبیرستانی درکنار انجام فعالیت‌های مختلف دارای موسیقی‌های پس زمینه منحصربه‌فردی است.

دوبله انگلیسی Persona 5 Royal در سطح بسیار خوبی قرار دارد

همچنین مبارزات و نبردهای بازی در Palaceها و ممنتوس هم موسیقی‌های مجزای خود را دارند. دراین‌میان هم بد نیست به اضافه شدن و اعمال تغییرات روی یک سری از موسیقی‌های بازی هم اشاره کنم. تیم سازنده با ارائه موسیقی‌های متنوع سعی کرده فضای و اتمسفر قسمت‌های مختلف بازی را از یکدیگر جدا کند و تجربه‌ی منحصربه‌فردی را ارائه دهد. صداگذاری بازی هم کیفیت مناسبی دارد. برخلاف اکثر بازی‌های ژاپنی محور که تنها دوبله ژاپنی خوبی دارند، پرسونا 5 رویال جزو آن دسته از بازی‌هایی است که دوبله انگلیسی بسیار خوبی دارد و به‌واسطه‌ی صداپیشه‌های زبان انگلیسی بازی به‌خوبی می‌توانید با کاراکترها ارتباط برقرار کنید.

Persona 5 Royal

مقاله‌ مرتبط:

بااین‌تفاسیر Persona 5 Royal تجربه‌ای بسیار خوب و دلنشین برای آن دسته از کاربرانی است که پرسونا 5 را تجربه نکرده‌اند و می‌خواهند پا به جهان بازی‌های نقش‌آفرینی شرقی بگذارند. وجود گیم‌پلی عمیق و شخصیت‌های دوست داشتنی درکنار موسیقی گوش‌نواز از ویژگی‌های اصلی Persona 5 Royal است. همچنین تیم سازنده درجه سختی ساده‌تری را هم برای بازیکنان تازه وارد درنظر گرفته است تا به‌خوبی با مکانیسم‌های بازی آشنا شده و از داستان نهایت لذت را ببرند. بااین‌حال اصلی‌ترین سؤال این است که آیا پرسونا 5 رویال برای کاربران قدیمی هم تجربه‌ی متفاوتی و است و ارزش ۵۰ دلار را دارد؟

در ظاهر ۵۰ دلار برای شخصی که سه سال پیش ۶۰ دلار هزینه کرده و Persona 5 را خریده است، کمی زیاد به‌نظر می‌رسد. اتلوس می‌توانست برای کاربران قدیمی حداقل پیشنهادهای جذاب‌تری را در دل بازی قرار دهد، اما وقتی به ویژگی‌های جدید گیم‌پلی و تغییرات اعمال شده، موسیقی‌های تغییر یافته و همچنین محتویات داستانی جدید بازی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که Persona 5 Royal ارزش این را دارد که ۵۰ دلار برای آن هزینه کنید و تجربه‌ای کاملا متفاوت و در عین حال آشنا را کسب کنید.قطعا نسخه رویال می‌تواند تکمیل کننده بسیار خوبی برای شما باشد.

بررسی بازی بر اساس نسخه پلی‌استیشن ۴ صورت گرفته و کد آن توسط ناشر در اختیار زومجی قرار گرفته است


منبع زومجی

Persona 5 Royal

Persona 5 Royal با وجود المان‌های داستانی جدید خود می‌تواند تقریبا ۱۲۰ ساعت شما را روی درجه سختی نرمال سرگرم کند. موسیقی‌های گوش‌نواز، Palaceهای چالش‌برانگیز و گیم‌پلی غنی با مکانیسم‌های کارآمد از ویژگی‌های مثبت پرسونا 5 رویال به‌حساب می‌آید. این در حالی است که شخصیت پردازی کاراکتر کاسومی یوشیزاوا را می‌توان بهترین شخصیت‌پردازی دانست که درکنار تغییرات کاراکتر آکچی، حسابی کاربران قدیمی را شگفت‌زده می‌کند.
محمد صادق تواضعی

10

نقاط قوت

  • + شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی داستان از جمله کاسومی یوشیزاوا
  • + داستان‌سرایی لذت بخش
  • + مکانیسم‌های گیم‌پلی متعدد و کارآمد
  • + وجود ممنتوس و تاثیر آن روی پیشرفت کاراکترها
  • + جلوه‌های بصری چشم‌نواز
  • + موسیقی هیجان‌انگیز و متنوع
  • + طراحی متنوع و متفاوت پرسوناهای بازی
  • + شخصیت پردازی جدید آکاچی

نقاط ضعف

  • - ندارد
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده