// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰

لغو ساخت ریبوت بازی فاینال فانتزی 11

به هیچ عنوان منتظر نسخه‌ی ریبوت بازی آنلاین Final Fantasy XI نباشید. این بازی در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ برای پلی استیشن 2، ایکس باکس 360 و کامپیوترهای شخصی عرضه شده بود.

بازی فاینال فانتزی 11 در زمان خود در ژانر MMORPG موفق به جلب توجه گیمرهای متعددی شد. در سال ۲۰۱۵ میلادی خبر رسید که شرکت Nexon قصد ساخت نسخه‌ی ریبوت این بازی آنلاین برای گوشی‌های هوشمند را دارد. اسکوئر انیکس هم تایید کرد که در مسیر ساخت بازی موبایل Final Fantasy XI Online، شرکت نکسون را همراهی می‌کند. اما پس از مدت‌ها سکوت خبری بالاخره فهمیده‌ایم که پروژه‌ی مورد بحث به‌صورت رسمی کنسل شد. پس اگر از افراد علاقه‌مند به سری بازی فاینال فانتزی هستید، حالا با اطمینان می‌دانید که قرار نیست بازی فاینال فانتزی 11 را روی موبایل‌های خود تجربه کنید.

هر دو شرکت می‌گویند که از جایی به بعد فهمیدند کیفیت نهایی محصول قطعا باب میل طرفدارهای فاینال فانتزی نخواهد بود. به همین خاطر حالا دیگر افرادی که قبلا مشغول کار روی بازی موبایل فاینال فانتزی 11 بودند، سراغ پروژه‌های دیگری رفته‌اند. این بازی کنسل‌شده قرار بود بازی Final Fantasy XI R نام داشته باشد.

شرکت اسکوئر انیکس مشغول ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade (نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بازی Final Fantasy VII Remake) و بازی Final Fantasy 16 برای پلی استیشن 5 سونی است. در همین حین جهان بازی آنلاین فاینال فانتزی 14 هم هر روز بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتر از قبل می‌شود. اگر اصلا مجموعه بازی فاینال فانتزی را نمی‌شناسید ولی به ورود به جهان آن علاقه‌مند هستید، مقاله هفت دلیل برای پیشنهاد فاینال فانتزی 7 ریمیک به افراد ناآشنا با مجموعه Final Fantasy را از دست ندهید.


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده