بازی Final Fantasy VII Remake جزو آن دسته از بازسازی‌هایی است که جدا از زنده کردن حس نوستالژی کاربران قدیمی، می‌تواند تجربه‌ی کاملا جدیدی را هم در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به‌شخصه معتقدم که ساخت و توسعه یک بازی بازسازی شده، همیشه از ساخت یک آی‌پی جدید سخت‌تر است، زیرا جدا از اینکه باید تمامی المان‌های نوستالژیک بازی اصلی را در دل نسخه بازسازی شده قرار دهید، باید آن را به‌گونه‌ای توسعه دهید که کاربران تازه‌وارد و جدید هم بتوانند از آن لذت ببرند. منظور از المان‌های محبوب و قدیمی، همان مواردی است که باعث موفقیت بازی اصلی شده است. برای مثال، در Final Fantasy VII طراحی کاراکترها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر درکنار داستانی دراماتیک و هیجان‌انگیز، موردی است که فاینال فانتزی 7 را به یکی از بهترین بازی‌های مجموعه فاینال فانتزی تبدیل کرده است.

دانلود ویدیو از‌ آپارات | تماشا از یوتیوب

زمانی‌که Final Fantasy VII Remake معرفی شد، ذوق و شوق زیادی درمیان هواداران به‌وجود آمد. البته طولانی شدن روند توسعه بازی، کمی اذیت کننده بود و دغدغه بسیار مهمی را برای هواداران و کاربران قدیمی پدیدار شد؛ آیا Final Fantasy 7 Remake همانند نسخه اصلی خود هیجان‌انگیز و ارزشمند خواهد بود؟ همچنین با وجود چند قسمتی بودن بازی، آیا پایان‌بندی قسمت اول به‌گونه‌ای نخواهد بود که کاربران تازه‌وارد، سردرگم شوند؟ چندی پیش Final Fantasy VII Remake پس از پنج سال انتظار روانه بازار شد تا کاربران قدیمی پس از گذشت ۲۳ سال یک بار دیگر هدایت کلود استرایف را برعهده بگیرند.

کلود استرایف پسری خونسرد و بدون احساسات است که اگر عصبانی شود، هیچ کاراکتری قدرت مهار او را ندارد

داستان Final Fantasy VII Remake روایت‌گر یک عضو سابق Soldier به نام کلود استرایف است که پس از رخ دادن اتفاق‌های مختلف، حال به‌عنوان یک مزدور به گروه اولانچ کمک می‌کند تا سازمان شینرا را از بین ببرد. درواقع Soldier نام ارتش سازمان شینرا است؛ سازمانی که در قلب شهر میدگار قرار گرفته است. بااین‌حال همه چیز آنطور که کلود انتظار دارد، پیش نمی‌رود و در ادامه وارد ماجراجویی بزرگ‌تری می‌شود، جایی‌که سفیروث را می‌بیند. داستان بازی با یک سؤال بزرگ شروع می‌شود و آن هم این است که چرا کلود از سولجر کناره‌گیری کرده است؟

Final Fantasy VII Remake

شخصیت پردازی کاراکترهای بازی به‌گونه‌ای است که مخاطب به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند

این در حالی است که با پیشروی در خط داستانی، کلود دچار توهمات و سردردهای مختلفی می‌شود که بخشی از خاطره او را شکل داده‌‌اند. در قسمت اول از بازی Final Fantasy VII Remake، علت این توهمات و گذشته کلود به‌صورت کامل نشان داده نمی‌شود. بااین‌حال با آشنا شدن بازیکن با کاراکترهایی مثل تیفا که دوست دوران بچگی کلود به حساب می‌آید، شاهد پس زمینه‌های داستانی از این دو شخصیت هستیم تا بازیکنان جدید به‌خوبی با کلود و تیفا آشنا شوند. به‌عبارتی شخصیت‌پردازی یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت فاینال فانتزی 7 ریمیک به‌حساب می‌آید. تیفا، کلود، برت و ایریث که جزو کاراکترهای اصلی داستان به‌حساب می‌آیند، هرکدام گذشته و مشکلات مخصوص‌به خود را دارند که در طول بازی به‌تصویر کشیده می‌شوند و مخاطب به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

Final Fantasy VII Remake

همچنین شخصیت‌های فرعی بازی هم پس زمینه داستانی مخصوص‌به خود را دارند. تعدادی از آن‌ها هم در شناخت بهتر کاراکترهای اصلی، دخیل هستند. این مورد برای شخصیت‌های منفی بازی هم صدق می‌کند. در میان کاراکترهای منفی نظیر سفیروث رئیس سازمان شینرا و دکتر هوجو، دکتر هوجو بهترین شخصیت پردازی را به‌خود اختصاص داده است و شاهد یک دکتر دیوانه با آزمایش‌های عجیب و غریب هستیم.

با اضافه شدن کاراکترهای داستانی جدید، شاهد گسترده شدن داستان فاینال فانتزی 7 هستیم

اسکوئر انیکس (Square Enix)، سازنده و ناشر Final Fantasy VII Remake، شخصیت‌های داستانی جدیدی را هم به بازی اضافه کرده است. ازاین‌رو شاهد گسترده شدن داستان نسبت‌به بازی اصلی هستیم، اما همچنان هسته اصلی داستان یکی است. به‌عبارتی تیم سازنده دست به تحریف داستان کلی، حداقل تابه‌اینجای کار، نزده است؛ اما آن‌ را گسترش داده تا کاربران قدیمی هم بتوانند موارد غافل‌گیر کننده و هیجان‌انگیزی را تجربه کنند. گذشته بعضی از کاراکترها در همین نسخه نشان داده می‌شود، اما شناخت بیشتر روی کاراکترهایی مثل روچ هم به نسخه بعد انتقال داده می‌شود. 

Final Fantasy VII Remake

متن تغییرات به‌وجود آمده در داستان، مخصوصا در لحظات انتهایی، باعث غافل‌گیری و هیجان‌زده شدن کاربران قدیمی می‌شود

بااین‌حال اسکوئر انیکس در پایان‌بندی قسمت اول دست به تغییرات بزرگی در دل داستان زده است. به‌خاطر جلوگیری از اسپویل نمی‌توان جزئیات آن را به اشتراک گذاشت، اما این تغییرات سبب شده تا بازیکنان قدیمی پس از تمام کردن Final Fantasy VII Remake، به‌سراغ ایده‌پردازی‌های مختلف بروند. البته پایان‌بندی اپیزود اول اصلا سردرگم کننده نیست و به‌خوبی به سوالات اصلی بازیکن جواب می‌دهد.

جدا از داستان و داستان‌سرایی، گیم‌پلی Final Fantasy VII Remake موردی است که به‌خوبی شما را سرگرم می‌کند. Final Fantasy VII دارای نبردهای نوبتی با ساختار ATB بود. بدین صورت که باید منتظر می‌ماندید تا نوار کاراکترهای تیم شما پر شود و سپس دستورها مورد نظر خود را اعمال کنید. این در حالی است که در نسخه بازسازی شده، شاهد نبردهایی کاملا مدرن هستیم که با سیستم ATB ترکیب شده است. به‌عبارتی سیستم مبارزات Final Fantasy 7 Remake را می‌توان کامل‌ترین سیستم مبارزه‌ای در تمامی نسخه‌های فاینال فانتزی با ظاهری مدرن دانست.

Final Fantasy VII Remake

سوییچ کردن میان کاراکترها در حین مبارزات، باعث می‌شود بتوانید از مهارت‌های کاراکترها سریع‌تر استفاده کنید و دشمنان را زودتر از بین ببرید

با ضربه زدن به دشمنان می‌توانید نوار ATB کاراکتر خود را پر کنید. این نوار شامل دستوراتی نظیر استفاده از جادو، مهارت و آیتم‌های مختلف می‌شود. البته با گذر زمان هم این نوار پر می‌شود، اما روند پرشدن آن با ضربه زدن بسیار سریع‌تر است. ازاین‌رو در طول مبارزات باید هدایت سایر کاراکترهای تیم خود را هم برعهده بگیرید. این مورد باعث می‌شود تا بتوانید راحت‌تر به دشمنان و باس‌ها آسیب وارد کنید و نبردها را ساده‌تر به پایان برسانید؛ مخصوصا زمانی‌که بحث پشتیبانی از تیم به وسط می‌آید و مجبور می‌شوید از سایر کاراکترها برای بازیابی نوار سلامت دیگر اعضای تیم هم استفاده کنید.

یکی از مواردی‌که در گیم‌پلی Final Fantasy 7 Remake نقش کلیدی را ایفا می‌کند، متریا (Materia) انتخابی شما برای سلاح و وسایل جانبی کاراکترها است. متریاها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بعضی از آن‌ها جادوهای جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این در حالی است که بعضی دیگر از متریا‌ها هم حالت Passive هستند و تغییراتی را در وضعیت دفاعی و تهاجمی بازیکن به‌وجود می‌آورد. استفاده از متریا‌ها موردی است که برد و باخت شما در مبارزات، حتی نبرد با دشمنان عادی را رقم می‌زد و روی سیستم مبارزات تاثیر گذار هستند.

Final Fantasy VII Remake

اگر استفاده درستی از متریاها نداشته باشید و به آن‌ها اهمیت ندهید، حتی دشمنان عادی هم قادر به شکست دادن و کشتن شما خواهند بود

تمامی دشمنان و باس‌های فاینال فانتزی 7 ریمیک دارای نقاط ضعف مخصوص‌به خود هستند. ازاین‌رو باید به‌واسطه‌ی جادوها و مهارت‌های خود، به نقطه ضعف دشمنان آسیب برسانید تا سیستم دفاعی آن‌ها شکسته شود و در ادامه، بتوانید آسیب بیشتری را وارد کنید. تیم سازنده به‌واسطه‌ی همین مورد یک سیستم مجازات را برای بازیکن تعیین کرده است. اگر استفاده درستی از متریاها نداشته باشید و به آن‌ها اهمیت ندهید، حتی دشمنان عادی هم قادر به شکست دادن و کشتن شما خواهند بود. نبردهای ابتدایی بازی شما را با ساختار سیستم مبارزات آشنا می‌کند، اما از مرحله دوم یا سوم به بعد، نبردها رنگ و بوی تازه‌ای به‌خود گرفته و حسابی بازیکن را به‌چالش می‌کشد.

Final Fantasy VII Remake

احضارهای بازی هم مهارت‌های مخصوص به خود را دارند که ازطریق پر شدن نوار ATB هر کاراکتر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

یکی دیگر از تاثیرات متریا روی سیستم مبارزات بازیکنان، این است که شیوه مبارزه‌ای آن‌ها را شکل می‌دهند. ترکیب متریا با سلاح‌های مختلف می‌تواند حتی کلود را به یک استفاده کننده از جادو تبدیل کند. بعضی از سلاح‌های کاراکترها، دارای میزان آسیب رسانی مجیک و مهارت‌ مخصوصی در همین راستا هستند. ازاین‌رو استفاده از متریاهای جادو می‌تواند سیستم مبارزات شما را به کل تغییر دهد. به‌عبارتی این شما هستید که تعیین می‌کنید کاراکترها به چه شکل مبارزه کنند. حتی می‌توانید برت را به یک مبارز با ضربات Melee تبدیل کنید. این در حالی است که سلاح اصلی او یک ماشین‌گان است و از راه دور به دشمنان ضربه وارد می‌کند.

احضارها (Summons)، یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی مبارزات به‌حساب می‌آیند. در نبردهای سخت و چالش برانگیز، اگر از متریاهای مربوط‌به احضار مثل ایفریت یا شیوا استفاده کرده باشید، می‌توانید با پر شدن نوار مربوطه، از آن‌ها استفاده کنید. احضارهای بازی هم مهارت‌های مخصوص‌به خود را دارند که ازطریق پر شدن نوار ATB هر کاراکتر، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شناخت نقاط ضعف و قوت دشمنان هم از یکدیگر هم در احضار شما تاثیر گذار است. برای مثال احضار شیوا برای باس یا دشمنانی که نسبت به سرما و یخ قوی هستند، بی‌فایده است و شانس خود را برای آسیب رساندن بیشتر به دشمنان از بین برده‌اید.

Final Fantasy VII Remake

Punisher Mode به کلود اجازه می‌دهد تا ضربات فیزیکی دشمنان را دفع کند

دراین‌میان اشاره کنم که تمامی این ویژگی‌ها سبب نمی‌شود تا از مبارزات فاینال فانتزی 7 ریمیک زده شوید، بلکه قرار گیری خوب المان‌ها درکنار یکدیگر و تاثیر گذار بودن آن‌ها باعث می‌شود تا در کمتر از چند ساعت، به‌ آن عادت کنید و در راستای بهتر شدن تلاش کنید. بااین‌تفاسیر، بازیکنان می‌توانند ازطریق بخش Battle Setting، چهار مورد از موارد پر استفاده خود در نوار ATB را در یک شورتکات قرار دهند تا ساختار مبارزات برای آن‌ها سریع‌تر از قبل شود. همچنین هر کاراکتر جدا از ضربه زدن معمولی خود، ضربه دوم هم دارد. برای مثال، کلود در حالت مجازات کردن (Punisher Mode) قرار می‌گیرد. ضربات و حرکت کردن او در محیط آهسته‌تر از قبل می‌شود، اما میزان آسیب‌رسانی بیشتر می‌شود. ازطرفی، ویژگی Parry یا دفع ضربات فیزیکی سایر دشمنان و باس‌ها هم در اختیار کلود قرار داده می‌شود.

Final Fantasy VII Remake

طراحی پلتفرمینگ‌های بازی در بهترین سطح ممکن قرار دارد

اولین و اصلی‌ترین مشکل Final Fantasy VII Remake، به دوربین بازی مربوط می‌شوید. در محیط‌های باز و وسیع، مشکلی در این بابت نخواهید داشت، اما زمانی‌که در محیط‌های کوچک وبسته مشغول مبارزه کردن هستید و از ویژگی Target Lock استفاده می‌کنید حرکت دشمنان‌، مخصوصا دشمنانی که در هوا پرواز می‌کنند، اذیت کننده خواهد بود. بعضی وقت‌ها مجبور می‌شوید که کلا بیخیال قفل کردن روی هدف شوید و حتی عوض کردن کاراکتر هم آن‌چنان کمکی به شما نمی‌کند.

تیم سازنده از یک سیستم شخصی‌سازی سلاح و آیتم هم استفاده کرده است. با کشتن دشمنان و باس‌ها می‌توانید XP، آیتم، AP و پول به‌دست بیاورید. Xp باعث افزایش سطح بازیکنان و کسب امتیاز SP می‌شود. البته انجام مراحل و کشتن دشمنان و باس‌های خاص هم امتیازهای ذکر شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. بازیکنان از این امتیازها (AP و SP) می‌توانند برای ارتقای سلاح‌های خود و متریاها استفاده کنند. هر سلاح، امتیازها و ویژگی‌های مجزایی دارد. ازاین‌رو نیازی نیست که نگران خرج کردن امتیاز‌های کسب شده خود باشید. از طرفی مخاطب درکنار تعویض سلاح، می‌تواند از دو آیتم پوشیدنی دیگر هم برای افزایش قدرت کاراکتر خود استفاده کند. تمامی لذت گیم‌پلی فقط به نبردها ختم نمی‌شود بلکه شاهد پلتفرمینگ‌های مختلفی هستیم که گیم‌پلی بازی را متفاوت کرده است. همچنین در بعضی از نقاط داستان، هدایت سایر کاراکترها را هم برعهده می‌گیرید و می‌توانید از دید آن‌ها بازی را تجربه کنید. این مورد کمک می‌کند تا جدا از میدان نبرد، در سایر بخش‌های بازی هم هدایت کاراکترها را برعهده بگیرید و تجربه‌ی متفاوت و متنوعی را کسب کنید.

 

اسکوئر انیکس برای وسیع‌تر کردن گیم‌پلی و تجربه کاربران، در کنار ۱۸ مرحله اصلی، تعدادی مراحل فرعی در محیط‌های مختلف شهر میدگار درنظر گرفته است. بااینکه کیفیت و طراحی مراحل فرعی در حد و اندازه مراحل اصلی نیستند و تفاوت بسیار زیادی میان آن‌ها وجود دارد، اما با انجام مراحل فرعی پاداش‌های خوبی را کسب می‌کنید و بعضی از ‌آن‌ها می‌توانند تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار دهند برای مثال، در محیط وال مارکت با دو مرحله فرعی روبه‌رو می‌شوید که همانند یک مینی گیم هستند که شامل دکمه‌زنی‌های مختلفی می‌شود. این در حالی است که مراحل اصلی بازی به‌شدت هیجان‌انگیز و سرگرم کننده طراحی شده‌اند. بعضی از آن‌ها شامل نبردهای سرعتی و هیجان‌انگیزی می‌شود که در حین انجام آن‌ها حتی گذر زمان را هم حس نخواهید کرد.

۱۸ مرحله اصلی Final Fantasy 7 Remake به‌شدت هیجان‌انگیز و سرگرم کننده طراحی شده‌اند

دراین‌میان بد نیست به چالش‌های قرار داده شده برای بازیکنان در فاینال فانتزی 7 ریمیک هم اشاره‌ای داشته باشیم. در نسخه ریمیک کاراکتری به نام چادلی طراحی شده که چالش‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با انجام چالش‌های او، می‌توانید متریاهای جدیدی را کسب کنید. وجود چالش‌های چادلی و انجام آن‌ها به‌خوبی روی گیم‌پلی بازی تاثیر گذار است، زیرا بعضی از متریا‌ها یا حتی احضارهایی مثل شیوا تنها ازطریق این کاراکتر در دسترس قرار می‌گیرد و می‌تواند لذت شما از نبردها را دوچندان و روند پیروزی را ساده‌تر کند.

Final Fantasy VII Remake

هوش مصنوعی بازی در سطح خوبی قرار دارد و با استفاده از متریاهای مناسب، به‌خوبی پشتیبان شما و سایر اعضا خواهند بود

شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که خیلی علاقه‌مند به نبردهای مدرن نیستند و همانند بازی اصلی، می‌خواهید تنها از سیستم ATB بازی استفاده کنید. اسکوئر انیکس از یک حالت کلاسیک برای ریمیک نسخه هفتم استفاه کرده است که دقیقا همین ویژگی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. در جریان حالت کلاسیک، هوش مصنوعی هدایت کاراکترهای بازی را در مبارزات برعهده می‌گیرد و شما تنها با پر شدن نوار ATB هر کاراکتر، از جادو، مهارت یا آیتم‌های مختلف استفاده خواهید کرد. صحبت از هوش مصنوعی شد، باید بگویم که در مبارزات هم تیمی‌های شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند و با استفاده از متریاهای مختلف، می‌توانید به آن‌ها این امکان را دهید که از جادو و مهارت‌های خود استفاده بهتری داشته باشند. 

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های Final Fantasy 7 Remake با Final Fantasy 7، گرافیک و طراحی‌های بازی است. تنها در بعضی از سکانس‌های مهم داستانی، شاهد میان‌پرده بودیم. این در حالی است که تیم سازنده نسخه ریمیک، از میان‌پرده‌های متعددی استفاده کرده است. این میان‌پرده‌ها به هیج‌وجه خللی در بازی کردن شما به‌وجود نمی‌آورند و از طرفی، لذت و هیجان بازی را دو چندان کرده است. به‌عبارتی، یکی از مواردی که مراحل اصلی فاینال فانتزی 7 ریمیک را هیجان‌انگیز جلوه داده، کیفیت بسیار بالای میان‌پرده‌هایی است که در جریان این مراحل مشاهده می‌کنید. دراین‌میان نمی‌توان منکر طراحی انیمیشن‌های بسیار خوب بازی هم شد که هیجان میان‌پرده‌ها و جلوه‌های بصری بازی را هم افزایش داده است.

Final Fantasy VII Remake

اسکوئر انیکس به‌ هیچ‌وجه سعی نکرده که سکانس‌های داستانی نوستالژی بازی را حذف کند، بلکه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تکمیل‌تر شدن و به‌نمایش گذاشته شدن بهتر این سکانس‌های داستانی هستیم

همچنین بازی از نظر بصری هم تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و با یک محصول کاملا چشم‌نواز طرف هستیم. طراحی کاراکترها و نمایش جزئیات چهره آن‌ها، به‌خوبی هرچه تمام‌تر انجام شده است و حتی بازسازی شهر میدگار شاید از نظر طراحی داخلی همانند نسخه اصلی نباشد، اما همچنان اتمسفر استیم پانکی و فانتزی خود را در اختیار دارد که در بعضی از قسمت‌ها، با المان‌های واقع‌گرایانه ترکیب شده است؛ دقیقا همان مواردی‌که شهر میدگار در نسخه اصلی را به یکی از محیط‌های خاص بازی تبدیل کرده بود. شهر میدگار خود به محیط‌های کوچک‌تری مثل Sector 5، Sector 6 یا Wall Market تقسیم می‌شود.

در فاینال فانتزی 7 ریمیک هم شاهد این محیط‌ها و روایت داستان در آن‌ها هستیم. اسکوئر انیکس به‌ هیچ‌وجه سعی نکرده که سکانس‌های داستانی نوستالژی بازی مثل دیدار ایریث و کلود در کلیسا یا خاطره کودکی تیفا و کلود را از بازی حذف کند، بلکه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تکمیل‌تر شدن و به‌نمایش گذاشته شدن بهتر این سکانس‌های داستانی هستیم. از نظر فنی، بازی فاقد افت فریم یا باگ خاصی است، اما در بعضی از سکانس‌ها شاهد دیر لود شدن تکسچرهای محیط هستیم. از نظر طراحی و جدا از موارد ذکر شده، بازیکنان تا آخرین نقطه از داستان هم با دشمنان تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و تنوع دشمنان شما در بازی بسیار بالا است. همچنین تعداد سلاح‌های درنظر گرفته شده درکنار آیتم‌های پوشیدنی به‌قدری است که بتوانید موارد مورد نیاز خود را به‌راحتی در میان آن‌ها پیدا کنید. هر سلاح مهارت خاص و سیستم ارتقای مخصوص‌به خود را دارد که به‌خوبی می‌تواند شیوه‌ی مبارزه‌ای کاراکتر مورد نظر را تغییر دهد. 

Final Fantasy VII Remake

دقت تیم سازنده در طراحی شهر میدگار فقط به کامل کردن محیط‌ها و راه‌های ارتباطی آن‌ها با یکدیگر ختم نشده، بلکه شهروندهای هر منطقه هم فرهنگ و ظاهر خود را دارند

طراحی مجدد باس‌های قدیمی و همچنین باس‌های جدیدی بازی هم بسیار خوب و چالش‌برانگیز انجام شده است. هرکدام از آن‌ها ساختار مبارزه‌ای خود را دارند. همچنین زمانی‌که بازی را تمام کنید، درجه سختی Hard در دسترس قرار می‌گیرد و در این درجه سختی، ساختار مبارزه‌ای بعضی از باس‌ها تاحدی متفاوت می‌شود. ازاین‌رو، این نوع طراحی کمک کرده تا ارزش تکرار Final Fantasy VII Remake بالا برود. دقت تیم سازنده در طراحی شهر میدگار فقط به کامل کردن محیط‌ها و راه‌های ارتباطی آن‌ها با یکدیگر ختم نشده، بلکه شهروندهای هر منطقه هم فرهنگ و ظاهر خود را دارند. ازاین‌رو با ورود به هر محیط، تجربه‌ای کاملا متفاوت را کسب می‌کنید و با ساختاری جدیدی روبه‌رو می‌شوید.

در بخش موسیقی و صداگذاری هم Final Fantasy 7 Remake به دستاورد جدیدی دست پیدا کرده است. موسیقی‌های نسخه اصلی، یکی از بهترین‌ها در میان مجموعه فاینال فانتزی است. تیم آهنگسازی نسخه ریمیک به‌خوبی توانسته است آهنگ‌های اصلی بازی را بازسازی کند. از طرفی آهنگ‌های جدیدی هم درنظر گرفته شده است که به‌خوبی اتمسفر محیط‌ها، باس فایت‌ها و مبارزات را به بازیکن القا می‌کند. صداپیشه‌های نسخه انگلیسی درکنار صداپیشه‌های نسخه ژاپنی به‌خوبی کار خود را انجام داده‌اند. ازاین‌رو مهم نیست که بازی را روی کدام زبان (ژاپنی یا انگلیسی) قرار می‌دهید، هر دو می‌توانند تجربه‌ی یکسانی را در اختیار شما قرار دهند. صداگذاری‌های دیگر بازی نظیر صحبت شهروندها، صدای برخورد شمشیر و سایر موارد هم در سطح خوبی قرار دارند. زمانی‌که وارد نبرد می‌شوید، صدای دشمنان و استفاده از سلاح‌های آن‌ها به‌خوبی می‌تواند شما را از شرایطی که در آن هستید، با خبر کند. همچنین با راه رفتن در محیط‌های مختلف میدگار، شاهد صحبت‌های شهروندان حول موضوعات مختلف هستید که جذابیت آن‌ها باعث می‌شود به تمامی صحبت‌های آن‌ها گوش دهید. 

Final Fantasy VII Remake

بااین‌تفاسیر، Final Fantasy 7 Remake به‌خاطر المان‌های داستانی و همچنین تغییرات گرافیکی و گیم‌پلی خود یک تجربه‌ی ارزشمند است. همچنین کاربران جدید هم برای اولین‌بار داستان اصلی کلود و سفیروث را تجربه خواهند کرد. اسکوئر انیکس در قسمت اول از نسخه بازسازی شده فاینال فانتزی 7 که با محوریت وقایع شهر میدگار ساخته شده، به‌خوبی تمامی سکانس‌های داستانی قدیم را بازسازی کرده است. بااینکه داستان بعضی از کاراکترهای فرعی و نحوه رسیدن به سرانجام خود در داستان تغییر پیدا کرده، اما هسته اصلی داستان تابه‌‌اینجای کار، یکسان بوده است.

تیم سازنده با ساخت نسخه ریمیک و به‌لطف پیشرفت تکنولوژی، ایده‌های جدیدی را در داستان پیاده‌سازی کرده است که انتظار را بیش‌ازپیش برای نسخه‌ یا نسخه‌های بعدی سخت‌تر می‌کند. بااینکه Final Fantasy 7 Remake دارای نقاط ضعفی نظیر دوربین و دیر لود شدن بافت‌ها در بعضی از محیط‌ها است، اما تجربه‌ی کلی بازی به‌قدری خوب و لذت بخش است که می‌توانید بدون توجه به مشکلات ذکر شده، از بازی لذت ببرید.

بازی روی پلی‌استیشن 4 بررسی شده و کد آن توسط ناشر در اختیار زومجی قرار گرفته است


منبع زومجی

Final Fantasy 7 Remake

اولین قسمت از بازسازی Final Fantasy VII پس از گذشت پنج سال از زمان معرفی، در دسترس کاربران قدیمی و کاربران جدیدی قرار گرفت. بازسازی بسیار خوش شهر میدگار و محیط‌های آن درکنار طراحی و شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای بازی سبب شده تا کاربران قدیمی حس‌وحال نوستالوژی داشته باشند. همچنین وجود المان‌های جدید داستانی و نحوه پایان‌بندی بازی هم به‌گونه‌ای است که حسابی غافل‌گیر می‌شوند. سیستم مبارزات و میان‌پرده‌های سینمایی با کیفیت Final Fantasy 7 Remake هم از دیگر مواردی است که به‌خوبی کاربران جدیدی را سرگرم خواهد کرد. بااین‌حال بازی دارای مشکلاتی نظیر دیر لود شدن بافت‌های محیط و همچنین بد بودن زاویه دوربین در حالت Target Lock است. بااین‌حال Final Fantasy 7 Remake در حالت کلی خود می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش، هیجان‌انگیز و سرگرم کننده‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
محمد صادق تواضعی

9.5

نقاط قوت

  • + داستان سرایی بسیار خوب کاراکترهای مثبت و منفی
  • + داستان سرایی لذت بخش و پایان‌بندی بازی
  • + تاثیر کاربردی Materia روی شیوه مبارزه‌ای کاربران
  • + تنوع بسیار بالای دشمنان
  • + طراحی منحصربه‌فرد باس‌ها
  • + جلوه‌های بصری چشم‌نواز و میان‌پرده‌های هیجان‌انگیز
  • + موسیقی گوش‌نواز
  • + سیستم مبارزات درگیر کننده و تاثیر گذاری هریک از کاراکترهای تیم در نبردها
  • + پلتفرمینگ جذاب و تجربه بازی از دید سایر کاراکترها

نقاط ضعف

  • - دیر لود شدن بافت‌ها در بعضی از محیط‌های بازی
  • - زاویه بد دوربین در حالت Target Lock روی دشمنانی که پرواز می‌کنند
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده