// شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰

تریلر جدید بازی Final Fantasy XIV و معرفی کامل بسته الحاقی Endwalker

دEndwalker نام DLC جدید و بزرگ بازی Final Fantasy 14 است و در پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی از راه می‌رسد. نائوکی یوشیدا به‌تازگی با رونمایی از این بسته‌ی الحاقی، طرفداران فاینال فانتزی 14 را به وجد آورد.

بازی فاینال فانتزی 14 که فقط روی پلی استیشن 3، ویندوز، پلی استیشن 4 و مک‌اواس عرضه شد و به‌زودی بهترین و جذاب‌ترین نسخه آن در دسترس گیمرهای پلی استیشن 5 سونی قرار می‌گیرد، تا به امروز چند DLC معرکه داشته است. در حقیقت بسیاری از رسانه‌های ویدیوگیمی وقتی که می‌خواهند از بازی‌هایی با شروع ضعیف در بازار نام ببرند که با گذر زمان محبوب و محبوب‌تر شدند و خوش درخشیدند، به بازی Final Fantasy 14 اشاره می‌کنند؛ اثری که در ابتدا شاید هیچ‌کس آن را دوست نداشت و حالا تعداد بی‌شماری از طرفداران پروپاقرص دارد. زیرا با به‌روزرسانی‌ها و DLCها مدام بهتر، پرمحتواتر و درگیرکننده‌تر شده است.

بسته الحاقی Endwalker دو شغل جدید را به بازی Final Fantasy 14 اضافه می‌کند؛ شفادهنده/درمان‌کننده و حمله‌کننده از فاصله‌ی نزدیک با آسیب مشخص به حریف در هر ثانیه. نام شفادهنده/درمان‌کننده‌ی جدید بازی، در انگلیسی Sage و در ژاپنی Kenja است و سلاح‌هایی برخوردار از جادو دارد که Nouliths نامیده می‌شوند و برای نخستین بار وارد جهان فاینال فانتزی شده‌اند. همچنین بر این اساس که گیمر در نقش Sage از کدام سلاح استفاده کند، Noulithها به شکل متفاوتی به نمایش درمی‌آیند. البته فراموش نکنید که برای استفاده از آن‌ها باید با حداقل به سطح ۷۰ به بالا در بازی رسیده باشید.

جالب‌تر آن است که Sage/Kenjaها علاوه‌بر توانایی شفا دادن، می‌توانند با تقویت جادو از تمام اعضای گروه هم محافظت کنند. به این معنی که جلوی وارد شدن آسیب به آن‌ها را بگیرند. پس مجبور نیستند که همواره منتظر آسیب دیدن یک بازیکن و سپس کمک کردن به او باشند.

دانلود ویدیو از آپارات

دانلود ویدیو از آپارات

داستان Endwalker بسیار پیچیده و پرشده از سورپرایز است. طرفداران فاینال فانتزی 14 چهره‌های آشنای زیادی را در این DLC ملاقات خواهند کرد

دی‌ال‌سی Endwalker چند خط داستانی عظیم را که از چند سال پیش شروع شدند، بالاخره به پایان می‌رساند. ولی نائوکی یوشیدا گفت که این پایان کار بازی Final Fantasy 14 نخواهد بود و او همزمان به کار روی بازی تک‌نفره و آفلاین فاینال فانتزی 16 و DLCهای بعدی بازی MMORPG (نقش‌آفرینی مولتی‌پلیر عظیم آنلاین) فاینال فانتزی 14 می‌پردازد. این صحبت هم طرفداران زیادی را خوشحال کرد.

زیرا بازی فاینال فانتزی 14 بسیار متفاوت با بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره‌ی فاینال فانتزی جلو می‌رود. در عین حال خیلی‌ها برای ساخته شدن بازی انحصاری فاینال فانتزی 16 توسط تیم Creative Business Unit III با تهیه‌کنندگی نائوکی یوشیدا و کارگردانی هیروشی تاکای هیجان‌زده هستند. پس به نظر می‌رسد که هر دو گروه می‌توانند کاملا از اسکوئر انیکس راضی باشند. البته که کم نیستند گیمرهایی که هم برای تجربه‌ی بازی فاینال فانتزی 16 روی پلی استیشن 5 روزشماری می‌کنند و هم مشتاق غرق شدن بیشتر و بیشتر در جهان بازی آنلاین فاینال فانتزی 14 هستند.

شخصیت Alphinaud در Endwalker نقش یک Sage را دارد و شخصیت Alisaie همچنان قرار است رد میج باشد. راستی فندنیل هم در دی‌ال‌سی جدید حضور دارد و با اینکه باس آخر نیست، نقش قابل توجهی در قصه ایفا می‌کند. یوشیدا می‌گوید که زنوس در این قصه، جنگ‌جوی نور را دوست خود می‌خواند. اما خود یوشیدا هم می‌داند که بسیاری از گیمرها هرگز به او به چشم دوست یا حتی همکار قابل اعتماد نگاه نمی‌کنند.

شخصیت فندنیل در بازی فاینال فانتزی 14 اسکوئر انیکس در حال لبخند زدن مرموزانه

پس از عرضه DLC جدید بازی فاینال فانتزی 14 دیگر سقف Level شما به ۹۰ می‌رسد و بازیکنانی که تا حد نهایی پیشرفت کرده بودند، حالا دلایل بیشتری برای جنگیدن و جلوتر رفتن دارند. شهر Radz-At-Han، منطقه Thavnair و منطقه Garlemald از جمله محیط‌های تازه‌ای هستند که با بسته الحاقی Endwalker به بازی اضافه می‌شوند. راستی تعداد قبایل حاضر در فاینال فانتزی 14 هم با عرضه Endwalker بیشتر از قبل می‌شود و مثلا Matanga یکی از این قبایل خواهد بود. نائوکی یوشیدا می‌گوید که تعداد کمی از بازیکنان این قبایل را از قبل هم می‌شناسند. زیرا بخش به بخش جهان فاینال فانتزی را با نهایت دقت دنبال کرده‌اند.

یکی از هیجان‌انگیزترین اخبار بازی هم تقدیم گیمرهای عاشق بازی Final Fantasy X شد. نه‌تنها محیط Anima به‌عنوان یک دانجن به بازی فاینال فانتزی 14 اضافه می‌شود، بلکه وظیفه‌ی طراحی هنری آن هم دقیقا برعهده‌ی همان افراد هنرمندی است که Anima را برای بازی فاینال فانتزی 10 طراحی کرده‌اند. یوشیدا دانجن‌های جدید بازی فاینال فانتزی 14 را بسیار هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز می‌داند.

آرت ورک جذاب دی ال سی جدید بازی فاینال فانتزی 14 اسکوئر انیکس

برای آن‌هایی که می‌خواهند High-End Raid جدید در دی‌ال‌سی Endwalker را بشناسند، نائوکی یوشیدا صحبت‌های جالبی دارد: «وقتی به نخستین تصویر هنری منتشرشده از او نگاه می‌اندازید، آشنا به نظر می‌رسد. نمی‌توانم به شما بگویم که دقیقا کجا و چه زمانی با حمله مواجه می‌شوید. اما قول می‌دهم که داستانی کاملا جدید داشته باشد. نام این Raid قرار است Pandemonium (کاخ اهریمن) باشد. در دل داستان این Raid و Raid دیگری که با دی‌ال‌سی جدید از راه می‌رسد، برخی از پرسش‌های بی‌پاسخ راجع به اسطوره‌شناسی فاینال فانتزی 14 را پاسخ داده‌ایم.

اما این‌جا برخلاف Raid مرتبط با بازی NieR Automata خبری از کراس‌اور نیست و همه‌چیز این داستان اورجینال، متمرکز روی جهان فاینال فانتزی خواهد بود. همچنین اگر علاقه‌مند به مبارزه با دیگر بازیکنان هستید، باید بدانید که در Endwalker یک حالت PVP (بازیکن مقابل بازیکن) نه‌چندان بزرگ هم داریم. در این حالت تمام نقش‌ها حذف می‌شوند و در یک رقابت کژوال، گیمرها به نبرد می‌پردازند. راستی جوایز پیروزی در این بخش هم متفاوت با گذشته هستند و قرار نیست صرفا چند ابزار جدید را تحویل شما بدهند. در رابطه با همه‌ی این موارد در نمایش دیجیتالی بعدی بیشتر توضیح می‌دهم. پس منتظر ویدیوهایی از گیم‌پلی بازی Final Fantasy XIV: Endwalker باشید تا جلوه‌ی واقعی شخصیت‌ها و محیط‌های مختلف را ببینید».

حالت Raid جدید بازی فاینال فانتزی 14 به نام Pandemonium  در دی ال سی جدید بازی آنلاین نقش آفرینی

کمتر از چهار ماه دیگر سازندگان بازی فاینال فانتزی 14 مشغول ارائه‌ی اطلاعات جدید راجع به بسته الحاقی Endwalker و پخش تریلرهای گیم‌پلی آن می‌شوند

اگر دوست دارید که یک اژدهای محبوب را تبدیل به دوست خود در بازی کنید، باید بدانید که در دی‌ال‌سی جدید می‌توانید با Estinien Wyrmblood دست دوستی بدهید. یوشیدا می‌گوید: «می‌دانم که بسیاری از اژدهایان خیانت‌کار هستند. ولی مطمئن باشید که Estinien Wyrmblood، اژدها محبوب همگان به شما خیانت نخواهد کرد».

درنهایت هم سازندگان اعلام کردند که سیستم مبارزه بازی با به‌روزرسانی‌های بعدی بهبود پیدا می‌کند و گیم‌پلی فاینال فانتزی 14 به کمک چند المان تازه، حتی غنی‌تر از وضع فعلی می‌شود. ۱۵ مِی/مه (۲۵ اردیبهشت) منتظر اخبار جدید از بازی فاینال فانتزی 14 باشید. در این بین اگر تا به امروز حتی یک بازی فاینال فانتزی را هم تجربه نکرده‌اید و در عین علاقه‌مند بودن از ورود به جهان گسترده و ارزشمند آن ابا دارید، در زومجی مقاله «هفت دلیل برای پیشنهاد فاینال فانتزی 7 ریمیک به افراد ناآشنا با مجموعه Final Fantasy» را بخوانید؛ یکی از بهترین بازی های 2020 که زومجی در بررسی بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک به آن نمره‌ی فوق‌العاده‌ی ۹.۵ از ۱۰ را داد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده