نویسنده: شعیب شاهدی
// شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶

پیشتازی نینتندو سوییچ در آمار فروش ماه فوریه در آمریکا

طبق آمار منتشر شده توسط NDP Group نینتندو سوییچ بین تمام سخت‌افزار‌های بازی بیشترین مقدار فروش را در ایالات متحده از لحاظ مالی و تعداد در فوریه ۲۰۲۱ به‌خود اختصاص داده است.

شرکت تحقیقاتی NDP Group آمار فروش سخت‌افزاری و بازی‌ها را برای ماه فوریه (بهمن-اسفند) در ایالات متحده منتشر کرده است. طبق این آمار نینتندو توانسته است رکورد فوق‌العاده‌ای در هر دو شاخه کسب کند. به‌صورتی‌ که بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های فوریه قرار دارد و کنسول نینتندو سوییچ در دسته‌ی سخت‌افزارهای بازی بیشترین فروش را ثبت کرده است. گرچه فوریه‌ی ۲۰۲۱ ماه خیلی خوبی برای نینتندو محسوب می‌شود ولی در حالت کلی فروش سخت‌افزار بازی در این ماه افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌طوری‌که میزان فروش سخت‌افزار بازی در این ماه نسبت به سال گذشته ۱۲۱ درصد افزایش داشته و به عدد ۴۰۶ میلیون دلار رسیده است.

مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر شرکت NDP، در صحبت‌های خود با VentureBeat گفته است: «بعد از فوریه سال ۲۰۱۱ که میزان فروش کلی سخت‌افزاری ۴۶۸ میلیون دلار بوده، فوریه امسال بیشترین مقدار را به‌خود اختصاص داده است. همچنین میزان فروش سخت‌افزاری از ابتدای سال میلادی تا الان به عدد ۷۲۴ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.» نینتندو سوییچ که به بیشترین مقدار فروش از لحاظ تعداد و مالی در فوریه ۲۰۲۱ رسیده، همزمان رکود دیگری را هم به ثبت رسانده است. این رکورد مربوط به بیشترین مقدار فروش هر نوع کنسولی در ماه فوریه از سال ۲۰۰۹ به‌ بعد است. رکورد قبلی مربوط به Wii در سال ۲۰۰۹ بود که حال سوییچ توانسته این رکورد را نیز جابه‌جا کند.

اگر میزان فروش سوییچ را از زمان عرضه تا اکنون از لحاظ مالی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این کنسول از Nintendo DS پیشی گرفته و توانسته است عنوان هفتمین پلتفرم پرفروش را از آن خود کند. همچنین سوییچ دومین پلتفرم پرفروش نینتندو در ایالات متحده در تمام زمان‌ها است. البته ثبت رکورد سوییچ در حالی اتفاق افتاده است که میزان عرضه‌ی پلی استیشن 5 جوابگوی نیاز بازار نیست. ولی باز هم کنسول نسل نهمی سونی به جایگاه دوم میزان فروش تعدادی و مالی فوریه ۲۰۲۱ رسیده و در طول چهار ماهی که از عرضه‌ی آن می‌گذرد رکورد سریع‌ترین فروش را در تاریخ آمریکا از آن خود کرده است.

نظر شما درباره‌ی موفقیت نینتندو سوییچ در بازار آمریکا چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده