// جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۷

رکوردشکنی تاریخی پلی استیشن 5 از لحاظ سرعت فروش کنسول در آمریکا

هیچ سخت‌افزار ویدیوگیمی دیگری تا به امروز در آمریکا تنها ۴ ماه پس از عرضه به درآمد پلی استیشن 5 سونی نرسیده است. این دستگاه رکورد پرسرعت‌ترین فروش در چهار ماه اول بین کنسول‌ها در تاریخ را به نام خود زد.

گروه شناخته‌شده‌ی NPD گزارش داد که کنسول پلی استیشن 5 سونی در چهار ماه بعد از عرضه بیشتر از چهار ماه نخست عرضه‌ی هر کنسول بازی دیگری در تاریخ درآمد داشت. این درآمد براساس مجموع دلاری فروش کنسول‌ها در آمریکا تعیین می‌شود. در نتیجه به یاد داشته باشید که کنسول پلی استیشن 5 استاندارد ۵۰۰ دلار و کنسول پلی استیشن 5 دیجیتالی ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

این رکوردشکنی زمانی جالب‌تر می‌شود که به یاد می‌آوریم آمریکا بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدیویی برای ایکس باکس مایکروسافت به شمار می‌آید؛ بازاری که در آن ایکس باکس فاصله‌ی خود با پلی استیشن را کمتر از نقاط دیگر دنیا می‌بیند. سونی در تمام نقاط جهان مخصوصا اکنون به سختی برای گرفتن رتبه‌ی اول جداول فروش هفتگی و ماهانه با نینتندو سوییچ رقابت می‌کند و از طرفی همچنان نتوانسته تعداد پلی استیشن 5های تولیدشده و رسیده به بازار را مطابق با میزان درخواست بسیار زیاد گیمرها کند. در نتیجه وقتی تمامی موارد نام‌برده را در نظر می‌گیریم، بهتر از قبل می‌فهمیم که رسیدن پلی استیشن 5 به رکورد پرسرعت‌ترین فروش در عرض چهار ماه داخل بازار آمریکا چه‌قدر برای سونی قابل‌توجه است.

ماریو و دوستانش در Super Mario 3D World + Bowser

در همین حین باید بدانید که پرفروش‌ترین کنسول فوریه ۲۰۲۱ در آمریکا نینتندو سوییچ شد و پلی استیشن 5 سونی در جدول ماهانه به رتبه‌ی دوم رسید. همچنین بازی Super Mario 3D World + Bowser's Fury پرفروش‌ترین بازی فوریه ۲۰۲۱ آمریکا است و بدون شک تاثیر مثبتی روی رسیدن سوییچ به رتبه‌ی اول جدول ماهانه گذاشت. رتبه‌های دوم و سوم جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها نیز به کنترل بازی Call of Duty: Black Ops Cold War و بازی Persona 5 Strikers درآمدند. از دوام بسیار خوب بازی مرد عنکبوتی مایلز مورالز استودیو اینسامنیاک گیمز هم نباید غافل شد که در چهارمین ماه عرضه توانست در رتبه‌ی چهارم جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در آمریکا قرار بگیرد. راستی اکتیویژن تنها غول بازی‌سازی موفق جدول نبود. زیرا الکترونیک آرتز هم با بازی Madden NFL 21 رتبه‌ی پنجم جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در فوریه ۲۰۲۱ آمریکا را تصاحب کرد.

از آثار انحصاری جدید استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن که می‌توانند در ماه‌های اتی به حفظ فروش رکوردشکنانه‌ی آن کمک کنند، باید به بازی Returnal و بازی Ratchet & Clank: Rift Apart اشاره کرد. البته همچنان بازی Horizon Forbidden West هم به احتمال زیاد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. جیم رایان مدتی قبل گفت که پلی استیشن 5 سونی در طول عمر خود به فروشی بالاتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه دست می‌یابد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده