نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵

تفاوت جزئی میان پردازنده‌‌های دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5

الکس زوکا، کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4، ساعاتی پیش طی مصاحبه‌ای تفاوت میان پردازنده‌های دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 را جزئی و قابل چشم پوشی دانست.

اواخر سال ۲۰۲۰ بود که بالاخره پس از انتظارات فراوان چشم جهانیان به کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت باز شد. این دو غول صنعت بازی‌های ویدیویی برخلاف سنت گذشته خود، این‌بار اما دست کاربران خود برای خرید کنسولی مناسب را بیشتر باز گذاشته و هرکدام دو کنسول با ویژگی‌های متفاوتی را روانه بازار کردند.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، ساعاتی پیش الکس زوکا، کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تفاوت میان پردازنده‌‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بسیار ناچیز است. به اعتقاد او مسئله مهم نحوه استفاده بازی‌سازها از پردازنده‌‌های این دو دستگاه جهت ارائه یک تجربه متفاوت است.

«تفاوت به‌قدری ناچیز است که من حتی آن را تفاوت نمی‌دانم. طبق معمول یک قدرت خام اهمیت زیادی ندارد، بلکه بهره‌برداری از آن در یک مسیر و روش بهینه مهم است. زمان به ما ثابت می‌کند، تنها برتری و سودی که از این دو پردازنده به‌دست می‌آوریم این است که بسیار از آینده‌ای که قرار است پیش چشممان نمایان شود هیجان‌زده هستیم.»

نمایی از کنسول ایکس باکس سری ایکس در کنار پلی استیشن 5 استاندارد

سونی و ردموندی‌ها با معرفی مشخصات سخت‌افزاری کنسول‌های خود نشان دادند که به‌دنبال جامعه هدف خاص خود هستند؛ چراکه به‌عنوان مثال با نگاهی به سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس متوجه می‌شویم که هدف مایکروسافت تبدیل این کنسول به قدرتمندترین کنسول تاریخ بوده، در حالیکه در طرف مقابل سرعت بسیار بالای SSD پلی استیشن 5 نکته‌ای است که به‌نظر می‌رسد سونی توجه زیادی روی آن داشته است.

اگر از طرفداران بازی‌های موتورسواری هستید، احتمالا با سری Monster Energy Supercross آشنایی دارید. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده قرار است چهارمین نسخه از این مجموعه در تاریخ ۲۱ اسفندماه (۱۱ مارس) برای پی سی، کنسول‌های نسل هشتم، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شود.

حال به نظر شما تفاوت میان سخت‌افزار کنسول‌های نسل جدید در سال‌های آینده چه سرنوشتی را رقم خواهد زد؟ لظفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده