نویسنده: آرمین انکشافی
// دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۴

نسخه‌ ژاپنی بازی Resident Evil Village خشونت کمتری دارد

کپکام اعلام کرده که دو نسخه از Resident Evil Village راهی بازار ژاپن خواهد شد که هر دو نسخه فاقد خشونت زیاد هستند که در نسخه‌ی غربی بازی وجود دارد. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

سازندگان جدیدترین بازی مجموعه‌ی رزیدنت ایول یعنی Resident Evil Village اخیرا طی مصاحبه‎‌ای به طرفداران قول دادند که این بازی قرار است پر از صحنه‌های وحشتناک و دلهره‌آور باشد. این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که علاوه‌بر صحنه‌های مورمورکننده، به احتمال زیاد با منتظر دیدن خون و خشونت زیادی نیز باشیم.

می‌دانیم که سازندگان مختلف رزیدنت ایول در طول این سال‌ها چندان ابایی از نمایش خشونت بالا در بازی‌هایشان نداشته‌اند. گرچه این نکته را هم باید درنظر گرفت که درجه‌ی بالای خشونت معمولا در نسخه‌ی غربی بازی‌ها و برای مخاطب غربی دیده می‌شود و باتوجه‌به قوانین سخت‌گیرانه‌ی مربوط‌به این موضوع در ژاپن، خود ژاپنی‌ها بازی‌های رزیدنت ایول را با خشونت کمتری تجربه می‌کنند. حال طبق جدیدترین اخبار، به‌نظر می‌رسد که گیمرهای ژاپنی این‌بار هم باید جدیدترین نسخه‌ی مجموعه را به‌صورت سانسورشده بازی کنند.

تصویری از بازی رزیدنت ایول village

کپکام در صفحه‌ی پرسش‌های متداول درباره‌ی Resident Evil Village در وب‌سایت خود اشاره کرده که طبق سازمان درجه‌بندی سنی ژاپن (CERO)، دو نسخه از بازی در این کشور منتشر می‌شود. نسخه‌ی D، مخصوص بازیکنان ۱۷ سال و جوان‌تر و نسخه‌ی Z که مخصوص گیمرهای ۱۸ سال به بالا است. نکته‌ی جالب توجه این‌جاست که هیچ‌یک از این دو نسخه شامل صحنه‌های قطع سر و احتمالا دیگر اعضای بدن نمی‌شوند و خون‌و‌خونریزی در هر دو نسخه کمتر از نسخه‌ی غربی است. علاوه‌براین، برخی صحنه‌هایی که توسط CERO نامناسب تشخیص داده شده نیز در نسخه‌های ژاپنی وجود ندارند. هنوز مشخص نشده که این صحنه‌های ممنوع‌شده چه محتوایی را دربرمی‌گیرند.

سانسور صحنه‌های خشونت‌آمیز در بازی‌هایی که در ژاپن منتشر می‌شوند، امری معمول است و نهاد CERO به‌طور مستمر روی بازی‌ها نظارت و از نمایش افراطی خون و خشونت در نسخه‌های ژاپنی بازی‌ها جلوگیری می‌کند. موردی که برای Resident Evil Village رخ داده نیز از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی است که کپکام قول داده با وجود وضع محدودیت‌هایی روی نسخه‌ی ژاپنی بازی، «تفاوتی اساسی بین این نسخه و نسخه‌ی غربی وجود نداشته باشد.»

Resident Evil Village در تاریخ ۷ می (۱۷ اردیبهشت) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد. همچنین اخیرا خبر آمد که کپکام با AMD همکاری می‌کند و نسخه‌ی پی سی رزیدنت ایول ویلج از فناوری‌ FidelityFX این شرکت و همچنین ری-تریسینگ پشتیبانی می‌کند. امروز نیز از حجم حدودی بازی روی کنسول‌های ایکس باکس باخبر شدیم و به‌نظر می‌رسد که Resident Evil Village فضای معقولی از هارد کنسول را اشغال خواهد کرد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده