// شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۶

بهبود ویژگی Remote Play Together استیم و ساده‌تر شدن بازی با دوستان

ولو ویژگی Remote Play Together پلتفرم استیم را بهبود داده و حالا برای تجربه‌ی یک بازی چندنفره آفلاین با دوستان دیگر لازم نیست که هر دو نفر حساب استیم داشته باشند و اگر فقط یکی از آن‌ها کاربر استیم باشد کافی است.

Valve مدتی است مشغول ایجاد تغییرات و بهبودهایی در ویژگی‌ Remote Play Together استیم است و حالا خبر رسیده که برای بازی با دوستان در جدیدترین نسخه‌ی بتا این پلتفرم دیگر لازم نیست که هر دو نفر حساب استیم داشته باشند و اگر فقط یکی از آن‌ها کاربر استیم باشد کافی است. این موضوع می‌تواند تجربه‌ی بازی‌ها را برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان مخصوصا آن‌هایی که حساب کاربری استیم ندارند، ساده‌تر کند. بازیکنان با استفاده از ویژگی Remote Play Together می‌توانند با دوستان‌شان از راه دور و با استفاده از اینترنت حالت چندنفره‌ی آفلاین بازی‌ها را تجربه کنند؛ به‌طوری که انگار روی یک مبل کنار هم نشسته و با یک کنسول یا کامپیوتر مشغول بازی کردن هستند.

برای اجرای این ویژگی فردی که دارنده‌ی بازی روی استیم است باید آن را اجرا کرده و از فهرست دوستان خود در استیم فرد مورد نظر را انتخاب کند. سپس فرد مقابل فارغ از اینکه روی یک پی سی با برنامه‌ی استیم کار می‌کند یا اپلیکیشن Remote Play Together را روی گوشی یا تبلت خود اجرا کرده، درخواست دوستش را می‌پذیرد و ازطریق استریمینگ وارد بازی دونفره‌ی (یا چندنفره درصورت پشتیبانی بازی از چند بازیکن) آفلاین می‌شود.

ویژگی Remote Play Together پلتفرم استیم

در حالت قبل همه‌ی طرفین برای بازی کردن حتما باید یک حساب کاربری استیم می‌داشتند و حالا با آپدیت تازه این محدودیت برداشته شده است. در حالت جدید دارنده‌ی بازی پس اجرای بازی می‌تواند لینک دعوتی را که توسط استیم در فهرست دوستان ساخته شده، کپی کرده و آن را ازطریق ایمیل، پیامک یا هر روش دیگری برای دوست خود بفرستد. درصورتی که فرد دوم برنامه یا اپلیکیشن استیم را نصب‌شده روی دستگاه خود نداشته باشد، پس از باز کردن لینک دعوت به صفحه‌ی دانلود برنامه هدایت می‌شود؛ درغیراینصورت فرد به‌راحتی و تقریبا به‌سرعت وارد Session دوست خود شده و با او مشغول به بازی می‌شود.

این قابلیت جدید که Invite Anyone نام دارد، در حال حاضر با یک محدودیت مواجه است؛ به‌طوری که این لینک دعوت فعلا برای کسی کار می‌کند که حساب کاربری استیم نداشته باشد و سایر بازیکنان کماکان باید از روش دعوت در فهرست دوستان به Session افراد دیگر وارد شوند. همچنین اگر مشتاق هستید که این قابلیت را هرچه زودتر تجربه کنید، می‌توانید همین حالا کلاینت بتا استیم را دانلود کرده و با افراد دیگر که اکانت استیم ندارند، مشغول یک تجربه‌ی چندنفره‌ی آفلاین شوید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Invite Anyone چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این قابلیت کاربردی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده