// شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰

استیم بهبودهایی را برای پشتیبانی از کنترلرهای PS5 و Xbox Series X/S اضافه کرده است

Valve به‌تازگی گزینه‌های جدیدی را برای پشتیبانی بهتر از کنترلرهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اکس، ایکس باکس سری اس و همچنین کنترلر الیت ایکس باکس به فاز بتا نرم‌افزار کلاینت استیم اضافه کرده است.

Valve پشتیبانی خود را از کنترلرهای کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت با انتشار آپدیتی روی بتا نرم‌افزار کلاینت استیم بهبود داده است. برای مثال کسانی که از کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس استفاده می‌کنند، حالا می‌توانند عملکرد خاصی را به دکمه‌ی Share کنترلر تخصیص دهند. همچنین اگر نیاز به استفاده‌ی چهار کنترلر هم‌زمان دارید، شاید دوست داشته باشید بدانید که پشتیبانی از این ویژگی به استیم اضافه شده است.

علاوه‌بر این‌ها، ویژگی لرزش تریگرهای کنترلرهای جدید ایکس باکس نیز از حالا به بعد با استفاده از رابط برنامه‌نویسی Windows.Gaming.Input در بازی‌ها پشتیبانی می‌شود. ولو همچنین بهبودهایی در پشتیبانی از کنترلرهای الیت ایکس باکس انجام داده است. برای مثال، کاربران حالا می‌توانند عملکرد مورد نظر خود را به تریگرهای پشتی کنترلر‌های الیت تخصیص دهند.

برای پشتیبانی بهتر از کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 نیز بهبودهایی در استیم صورت گرفته است. اگرچه دامنه‌ی این بهبودها به ویژگی‌های پیچیده‌تر و خاص‌تر دوال‌ سنس مانند تریگرهای حساس و بازخورد لمسی گسترش پیدا نمی‌کند، ولی بااین‌حال، ولو با ارائه‌ی به‌روزرسانی جدیدی، قابلیت کاستومایز کردن نور ال‌ای‌دی‌های این کنترلر را در استیم اضافه کرده است.

با اضافه شدن این قابلیت، کاربران از این پس می‌توانند با ورود به منوی شخصی‌سازی کنترلر دوال سنس در استیم، ال‌ای‌دی‌های آن را روشن یا خاموش کنند؛ یا اینکه آن را روی حالتی تنظیم کنند که فقط زمانی‌که چند کنترلر دوال سنس به‌صورت همزان به استیم متصل است، ال‌ای‌دی‌ها روشن شوند.

کسانی که دوست دارند تغییرات و بهبودهای صورت گرفته در پشتیبانی از کنترلرهای کنسول‌های نسل جدید را هرچه زودتر تجربه کنند، می‌توانند فاز بتا نرم‌افزار کلاینت استیم را از اینجا دانلود کرده و از ویژگی‌های مذکور استفاده کنند. همچنین اگر درحال‌حاضر این کلاینت را روی کامپیوتر خود نصب شده دارید، فقط کافی است که آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. ویژگی‌های تازه‌ای نیز برای جدیدترین نسخه‌ی بتا کلاینت استیم معرفی شده است که درصورت تمایل می‌توانید از این لینک جزئیات آن را مطالعه کنید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‎‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده