// جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰

تعداد بازیکنان فعال استیم در سال ۲۰۲۰ از پلی استیشن و ایکس باکس بیشتر بوده است

طبق گزارش سالیانه‌ی جدید Valve، پلتفرم استیم با داشتن ۱۲۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه در سال ۲۰۲۰، از تعداد کاربران هر دو پلتفرم‌های پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو در این سال پیشی گرفته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، Valve به‌تازگی گزارشی از عملکرد بازیکنان Steam در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در آن اطلاعات جالبی از مقایسه‌ی آمار بازیکنان این سرویس با پلتفرم‌های ایکس باکس و پلی استیشن وجود دارد. در گزارش اخیر استیم آمده این پلتفرم اختصاصی پی سی گیمینگ در سال ۲۰۲۰ توانسته از هر دوی پلتفرم‌های پلی استیشن نتورک و ایکس باکس لایو از نظر تعداد کاربران فعال ماهیانه پیش گیرد.

براساس داده‌های استیم، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این پلتفرم از ۱۲۰ میلیون نفر عبور کرده است. این در حالی است که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی پلی استیشن در مدت زمان مشابه ۱۰۲ میلیون و ایکس باکس لایو ۹۰ میلیون بوده است. اخیرا نیز خبر آمد که استیم رکورد خود را در آمار کاربران آنلاین همزمان شکسته است. در تاریخ ۲ ژانويه ۲۰۲۱ (۱۳ دی) بیش از ۲۵ میلیون کاربر به‌صورت همزمان در این پلتفرم آنلاین بودند.

استیم قسمتی از افزایش فعالیت کاربران خود در سال ۲۰۲۰ را به همه‌گیری کرونا نسبت می‌دهد. در دوران قرنطینه‌ی سراسری مردم مجبور هستند در خانه بمانند و به نظر می‌رسد که همین موضوع باعث افزایش آمار کاربران استیم شده است.

در این گزارش نوشته شده: «با اینکه آمار بازیکنان استیم در سال ۲۰۲۰ حتی قبل از شروع قرنطینه‌های مربوط‌به کرونا به طرز قابل‌توجه‌ای رشد کرده بود، ولی تازه پس از اینکه مردم مجبور به نشستن در خانه شدند، ساعات بازی کردن آن‌ها ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. همچنین در تعداد مشتری‌هایی که دست به خریداری بازی‌ها و تجربه‌ی آن‌ها می‌زند رشد قابل‌توجه‌ای اتفاق افتاد. امیدواریم در سال دیوانه‌واری مانند ۲۰۲۰، این بازی‌ها توانسته باشند کمی حس لذت و خوشی را به زندگی مردم آورده باشند.»

«در این سال آمار بازیکنان فعال استیم به رکورد جدیدی دست پیدا کرد. برخی از این آمار‌ها به شرح زیر است: بازیکنان فعال ماهیانه ۱۲۰.۴ میلیون، بازیکنان فعال روزانه ۶۲.۶ میلیون، بیشترین تعداد بازیکنانی که به‌صورت همزمان آنلاین بودند ۲۴.۸ میلیون، کسانی که برای اولین‌بار از استیم خرید کردند ۲.۶ میلیون در ماه، کل ساعات صرف ‌شده در بازی‌ها ۳۱.۳ میلیارد ساعت و همچنین تعداد بازی‌های خریداری شده ۲۱.۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است.»

به نظر می‌رسد که استیم در آینده می‌تواند بازیکنان حتی بیشتری را به سمت پلتفرم بازی خود جذب کند؛ چراکه ولو قصد دارد آمار فروش خود و برخی موارد دیگر مانند سیستم معرفی و نمایش بازی‌ها در فروشگاه استیم و نحوه‌ی اعطای جوایز مختلف به بازیکنان را در این سرویس بهبود دهد. همچنین ظاهرا قرار است در ماه‌های آینده تجربه‌ی کاربری آن دست‌خوش تغییراتی شود، به نحوی که «تمام موارد آزاردهنده‌ای که کاربران در این پلتفرم تجربه می‌کنند، از بین خواهند رفت.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‎‌ی آمار بازیکنان استیم در سال ۲۰۲۰ چیست؟ آیا شما هم جزو همان ۱۲۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه‌ بودید؟ لطفا نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده