نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۹

جزئيات ویژگی فریم ریت کنسول های ایکس باکس؛ فعالسازی بی دردسر برای بازیسازها

سازندگان بازی‌ها نیاز به انجام کار خاصی برای افزایش فریم ریت آثار قبلی خود در کنسول‌های جدید مایکروسافت ندارند، ولی می‌توانند در هرچه بهتر اجرا شدن بازی‌ها به مایکروسافت کمک کنند.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اضافه شدن قابلیت FPS Boost به کنسول‌های جدید مایکروسافت؛ قابلیت جالبی که به دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس امکان می‌دهد آثار متعلق به پلتفرم‌های قبلی مایکروسافت را با نرخ فریمی بهتر از قبل تجربه کنند و البته در حال حاضر بازی‌های کمی از این ویژگی بهره می‌برند. بااین‌حال به تدریج شاهد اضافه شدن آثار بیشتری به جمع استفاده‌کنندگان از FPS Boost خواهیم بود و به‌گفته‌ی مایکروسافت، این ویژگی نیازی به اضافه‌کاری سازندگان بازی‌ها ندارد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده تا بهترین خدمات ممکن را ازطریق قابلیت Backward Compatibility در اختیار مخاطبان خود قرار دهد و جدیدترین مورد هم به امکان افزایش نرخ فریم مربوط می‌شود؛ موضوعی که طبق صحبت‌های جیسون رونالد، سرپرست تیم تولید ایکس باکس نسل جدید، بدون نیاز به تلاش اضافه‌ی بازی‌سازها انجام می‌گیرد.

رونالد در گفت‌وگوی اخیر خود با اشاره به این قضیه می‌گوید: «ما تمام این کارها را بدون نیاز به تلاش بیشتر سازندگان بازی‌ها انجام می‌دهیم. البته گاهی اوقات بازی‌سازهایی هم پیدا می‌شوند که خود نیز انعطاف‌پذیری بیشتری به خرج می‌دهند و سعی می‌کنند با مراجعه به آثار قبلی، توجه بیشتری به مجموعه بازی‌های محبوبشان نشان دهند. بنابراین با وجود اینکه برای افزایش نرخ فریم بازی‌ها نیازی به اضافه‌کاری سازندگان آن‌ها نداریم، ولی خود آن‌ها هم در صورت تمایل می‌توانند روی بهینه‌سازی آثار قبلی کار کنند و در مجموع همه‌چیز به نحوه‌ی همکاری آن‌ها با مایکروسافت برمی‌گردد.»

به‌گفته‌ی رونالد، نباید انتظار داشته باشیم که تمام بازی‌ها از قابلیت افزایش نرخ فریم بهره‌مند شوند و این کار نیازمند فاکتورهای خاصی است: «ما همواره به نظرات مخاطبان خود اهمیت می‌دهیم و شور و شوق آن‌ها را درک می‌کنیم و می‌دانیم که بیشتر به‌دنبال تجربه‌ی چه آثاری هستند. دراین‌میان بعضی بازی‌ها هستند که ممکن است به خاطر مسائل تکنیکی و نحوه‌ی تولید آن‌ها، قابلیت استفاده از FPS Boost را نداشته باشند. برای چنین نمونه‌هایی اگر سازنده یا ناشر برنامه‌های بیشتری برای آینده‌ی آن‌ها داشته باشد، می‌تواند خود به سراغ ارائه‌ی به‌روزرسانی برود.»

در حال حاضر بازی‌های New Super Lucky's Tale، UFC4، Far Cry 4، Sniper Elite 4 و Watch Dogs 2 از این قابلیت مفید استفاده می‌کنند و از حالت 60fps تا حتی 120fps در مورد New Super Lucky's Tale را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند؛ قابلیتی که باید صبر کنیم و ببینیم در آینده نصیب چه بازی‌های دیگری می‌شود.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده