// چهار شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

رکوردشکنی فروش بازی Valheim در طی سه هفته در استیم

بازی مستقل Valheim توانسته است باری دیگر فقط در طی سه هفته از نظر میزان فروش خود در استیم رکوردشکنی کند.

بازی مستقل Valhaim یک بازی در سبک بقا است که از اسطوره‌شناسی مردمان نورس و فرهنگ وایکینگ‌ها الهام گرفته است و تا حداکثر ۱۰ بازیکن می‌توانند در آن با یکدیگر بازی کنند. این بازی در اواخر خرداد ماه سال جاری معرفی شد و اگر زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا اطلاع دارید که این بازی به‌شدت مورد توجه گیمرها قرار گرفته است و توانسته است موفقیت چشمگیری را به‌دست بیاورد.

بازی Valhaim که پیش از این توانسته بود تعداد یک میلیون نسخه در مدت زمان فقط ۵ روز به فروش برساند. هم‌اکنون به‌گفته استودیو سازنده‌ی آن Iron Gate Studio و ناشر آن Coffee Stain این بازی تنها پس از ۲۱ روز موفق شده است تعداد ۴ میلیون نسخه فروش داشته باشد. آن‌ها همچنین چندی پیش اعلام کرده‌‌ بودند که این بازی توانسته است به تعداد ۵۰۰ هزار کاربر همزمان در استیم دست یابد.

در حقیقت به‌نظر می‌رسد فقط تعداد بازی‌های انگشت شماری مانند Counter-Strike: Global Offensive ،Dota 2 ،Playerunknown’s Battlegrounds و Cyberpunk 2077 توانسته‌اند به این رکوردشکنی دست پیدا کنند.

ریچارد سونسون، مدیرعامل آیرون گیت، در این‌باره گفت: «فکر نمی‌کنم من واقعاً وقت کرده باشم که این خبر را به درستی هضم کنم. من می‌دانم که بازیکنان از بازی بسیار خوششان آمده بود اما در عین حال فکر می‌کنم که می‌توانم در آینده چیز بهتری بسازم. من مشتاقانه منتظر اضافه کردن محتویات بیشتری به بازی و همچنین کار روی بیوم‌های باقیمانده هستم. برنامه‌ی سازندگان برای بازی شامل ساخت زیست‌بوم بعدی می‌شود و ما امیدواریم که این کار تا پایان سال انجام شود. اگرچه ممکن است بسته به روند توسعه‌ی بازی این کار مدت زمان بیشتری طول بکشد. من واقعاً نمی‌خواهم بر روند توسعه بازی فشار زیادی بگذارم زیرا که این کار هرگز پایان جالبی نخواهد داشت.»

آلبرت سوفستروم (Albert Säfstrom)، رئیس نشر استودیو Coffee Stain در این‌باره افزود: «من بیش از یک سال پیش در حال توصیف بازی Valhaim برای یکی از دوستانم بودم و از آن به‌عنوان بازی‌ای که باعث شد احساس کنم انگار برای اولین‌بار عاشق بازی‌های ویدیویی شده‌ام یاد می‌کردم. تا سه هفته پیش فکر می‌کردم این ارتباط منحصربه‌فردی است که فقط من به‌تنهایی با والهایم داشته‌ام. استقبال باورنکردنی بازیکنان از بازی Valhaim در این هفته‌های گذشته باعث شد که متوجه شوم که والهایم چیزی کاملاً ویژه است، نه‌تنها برای من، بلکه برای تعداد بازیکنانی فراتر از تصور من.»

میزان فروش چهار میلیون نسخه در طی این مدت تنها یکی از رکوردشکنی‌های بازی Valhaim محسوب می‌شود. در عرض یک هفته پس از عرضه، این بازی توانست بیش از ۱ میلیون نسخه به فروش برساند. این بازی توانست در کمتر از دو هفته این رکورد را بشکند و میزان فروش دو میلیون نسخه از این بازی را ثبت کند. بازی Valhaim در شانزدهمین روز حضور خود در بازار ، توانست سه میلیون نسخه به فروش برساند.

درحال حاضر نسخه پیش‌از موعد بازی Valheim با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاه استیم برای خرید موجود است.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده